Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Ik dacht: ik maak het mij gemakkelijk en ga over op betaling met domiciliëring. Bij Telenet en De Watergroep sta ik echter voor een verassing: mijn formulier moet naar een externe beheerder: SEPA Mandaatbeheer IBRS/CCRI NUMMER 90230 3009 VB Rotterdam Nederland Waar is dit voor nodig?
0 Likes
Beantwoorden
14 reacties
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Vrije markt en kostprijs. Vroeger ging het Telenet sepa beheer naar een afdeling van Bpost. Blijkbaar is de Hollander goedkoper om het beheer uit te voeren.

Verlegen smiley

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Ja, maar er staat vermeld: domiciliëring via Doccle en dit lijkt dan weer meer omvattend dan het louter uitvoeren van 1 domiciliëringsverbintenis?
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Doccle is een platform om je domiciliëring te beheren. (Ongeveer)

Voor zover ik me herinner was het gewoon alles invoeren zoals normaal en klaar. Ik heb er niks speciaals aan gemerkt en ik ben ook daarna ook nog nooit op doccle geweest.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Volgens u kun je je domiciliëring helemaal uitvoeren zonder ooit op de website van Doccle te gaan? En als het mis gaat of je wilt stoppen met domiciliëring, dan kun je bij TN terecht? In dit geval wil ik het nog overwegen. Het lijkt nochtans dat Doccle voor veel meer bedoeld is: https://doccle.be/nl/faqs/wat-is-doccle/ START CITAAT Wat is Doccle? Doccle is jouw brievenbus, bureau, administratieve hulp en archiefkast in 1. Het is een direct kanaal tussen jou en de partner waarmee je bent verbonden. Je ontvangt rechtstreeks documenten op Doccle die je meteen kan bekijken en afhandelen of bewaren voor later. Een factuur betalen, je loonbrief bekijken of een document van je ziekenfonds controleren, het kan allemaal. Bovendien bepaal je zelf hoe je de documenten organiseert. Bij Doccle staat de gebruiker centraal. Doccle is een online platform dat werkt als jouw persoonlijk centraal digitaal archief. Je ontvangt er digitale documenten van verschillende partners. Je hoeft hiervoor slechts eenmaal te verbinden met de partner en vanaf dat ogenblik worden je documenten door de partners automatisch op Doccle geplaatst. Voor het eerst worden je documenten op 1 centrale plek geplaatst en niet op verschillende sites met meerdere paswoorden. Je beheert en bewaart er veilig en eenvoudig al je belangrijke documenten. Of het nu om een loonbrief gaat of een te betalen factuur, je vindt alles snel terug. Je kan in Doccle ook je facturen betalen, herinneringen toevoegen, documenten doorsturen en allerhande andere administratieve acties nemen. Doccle is dus meer dan een online archief, het bevat ook heel wat handige functies om je administratie online en mobiel te doen. Bovendien kan je er als gebruiker voor kiezen van bepaalde partners enkel nog online documenten te ontvangen. Deze groene documenten belanden dus enkel online op Doccle, direct in je persoonlijk archief EINDE CITAAT
0 Likes
Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

___Het voornaamste doel van Doccle is om je paperassen om te zetten naar digitale formulieren. Voor zo ver ik weet heeft Doccle niet veel te maken met het beheren van domiciliëringen. Mijn loonfiche van Acerta komt bijvoorbeeld ook via Doccle. Het voordeel is dat het digitaal is en dat Doccle die documenten een hele tijd (7 jaar?) bijhoudt. ___Een domiciliëring is een afspraak tussen een schuldeiser (Telenet in dit geval) en de bank van degene die die schulden (facturen) betaalt. Als de klant tekent voor akkoord (dat kan digitaal, dacht ik), dan kan de schuldeiser een factuur sturen en dan wordt die automatisch betaalt. ___Persoonlijk probeer ik domiciliëringen te mijden als de pest. Als je schuldeiser (per ongeluk) een hoge factuur stuurt, dan gaat die dadelijk van de rekening. Vandaar dat ik verkies om zelf de factuur te betalen, maar dat terzijde. ___(En wanneer gaan ze dat forum nu eens eindelijk maken? >-) )

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

___(En wanneer gaan ze dat forum nu eens eindelijk maken? >-) Uch, ik kan niet eens die kanjer van een d/t-fout corrigeren.... 😞

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Gezien de Europeanisering zie ik niet meteen het probleem dat deze zaken beheerd worden door een Nederlands bedrijf. Zowel België als Nederland hanteren dezelfde standaard voor wat betreft privacy, dataprotection, etc. Ik zou er pas problemen mee hebben als die zaken beheerd werden door een firma in Ouagadougou of Delhi. Daarnaast kan een domiciliëring ook zonder Doccle. Aangezien Telenet uw contractuele tegenpartij is, zijn zij volgens mij ook uw aanspreekpunt. De Nederlandse firma is in mijn ogen slechts een administratieve tussenschakel.

  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Doccle is het platform waar je facturen bewaard worden. Bij mij zit daar ook Faryss bij. Dat heeft niets te maken met domiciliëring. Ik meen dat je 48 u de tijd hebt om te reageren als je vindt dat een domiciliëring onterecht wordt uitgevoerd. Uw bank kan dit binnen die tijd terugdraaien. Om je domiciliëring te annuleren moet je bij Telenet zijn niet bij de bank. Link invoeren kan niet meer maar je kan hem nog altijd kopiren en in je browser plakken zie: https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/hoe-blokkeer-ik-mijn-domiciliering/ En ook dit nog zal voor alle banken iets gelijkaardig zijn: Hoe weiger je een domiciliëring? Als consument heb je de mogelijkheid een betaling te herroepen of een terugbetaling te vragen: Herroepen: enkele dagen voor de inning is de domiciliëring zichtbaar in KBC Touch. Je kunt nu de betaling herroepen. Ze zal dan niet worden uitgevoerd. Terugbetaling vragen: tot 8 weken na de inning kun je de terugbetaling vragen. Dat kan via KBC Touch of in het kantoor. Uiteraard heb je dan wel een openstaande schuld tegenover de schuldeiser.


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Iedereen bedankt. Ik heb nog eens bevestiging gevraagd aan de klantendienst.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

___(En wanneer gaan ze dat forum nu eens eindelijk maken? >-) Uch, ik kan niet eens die kanjer van een d/t-fout corrigeren.... 😞 Nu weten we dat je ook dt fouten kan maken. Troost je er zijn hier ergere taalfouten te zien. 😉
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Sorry voor de desinformatie. Ik gebruik Doccle niet en wist het niet echt goed. Als het forum gemaakt is zal ik het even doorstrepen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Blijkbaar is het bij jou ook niet allemaal rozengeur en maneschijn? Kan je niet meer inloggen onder 'igvfer' ?

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Toch even melding dat ik mijn vraag schriftelijk gesteld heb aan Telenet klantendienst. Die hebben mij bevestigd heeft dat ik geen Doccle-account nodig heb. Ze hebben mij een ingevuld formulier ter ondertekening opgestuurd, SEPA machtiging tot domiciliëring, dat ik naar Rotterdam heb gestuurd.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom domiciliëring externe in Nederland?

Bedankt voor het even te melden. Kan je het bericht ook even aanduiden als oplossing? (Tenminste, als het forum dit momenteel toelaat...)

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden