Beantwoorden
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Is vroeger reeds geopend, maar is off topic gegaan.

Kan mijn betaalkaarten (debetkaart type visa van BNPfortis en gewone betaalkaart van KBC) niet koppelen aan Apple Pay, op mijn iPhone 12 Pro die de allerlaatste update heeft gekregen.

Sommige leden vonden dat ik te weinig gegevens verstrekte, dus hierna alles wat ik weet.

Aanvankelijk werkte alles normaal en kon ik betalen met Apple Pay.

Einde april, begin juni word ik getroffen door fraude, mijn rekening bij BNP bank wordt via de Easy banking app met een Samsung Smartphone van de fraudeur lichter gemaakt.

Kan enkele tijd de app niet gebruiken. Alles geblokkeerd de kaart en de app.

Krijg een nieuwe bankkaart.

Wil Apple Pay opnieuw toevoegen lukt niet. Krijg opnieuw nieuwe bankkaart: lukt niet.

Schrijf geld over naar KBC bank en wordt er nieuwe klant; krijg een betaalkaart en wil er Apple Pay aan toevoegen : lukt eveneens niet. Ook niet met  een nieuwe kaart.

Probeer de app Bonsai : lukt ook niet.

Confronteer de banken met mijn probleem. Laten allebei weten dat bij hun alles correct staat om AP toe te voegen.

Laten mij hun app wissen en opnieuw installeren, zonder resultaat. Sturen een nieuwe kaart : lukt niet

Roep hulp in van Apple Support. Lichten mijn phone door en doen onderzoek naar foute software of hardware doch geen van beide.,

Laten mij de phone tot driemaal toe wissen en "from scratch" opnieuw configureren als een nieuwe iPhone. Tijdens de configuratie wordt gevraagd of men Apple Pay wil toevoegen,

alvorens een eventuele kopie terug te zetten : lukt niet.

Dan maar geprobeerd op mijn iPad : LUKT WEL !

Op de iPhone van mijn partner : LUKT WEL !

Indien nog vragen steeds tot uw dienst.

Ja, wie zal deze knoop ontwarren ?

 

0 Likes
11 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay (2)

Jammer dat je een nieuwe topic hebt gemaakt. Dat maakt het uiteindelijk wat onoverzichtelijk. 

Je blijft nog steeds een beetje vaag 😉. Als we echt willen troubleshooten dan hebben we we de exacte foutmeldingen nodig. Maar goed dat terzijde. Aangezien je de eenvoudige procedure al wel succesvol hebt kunnen realiseren op de iPhone van je partner en op een iPad ga ik ervan uit dat je wel weet hoe het moet. 

Gebruik je op jouw iPhone een iCloud account? Dat is namelijk vereist. Ook het gebruik van tweefactor authenticatie is verplicht voor Apple Pay. Meer informatie hoe je dit moet instellen kan je hier vinden: https://support.apple.com/nl-nl/HT204915

 

Het kan soms eens helpen om die twee factor authenticatie te herhalen. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ en tik op je naam. Helemaal onderaan kies je dan voor ‘Log uit’. Ga dan terug naar ‘Instellingen’ en kies ‘Face ID en toegangscode’, kies dan voor ‘zet code uit’. Herstart nu je toestel.

Log nu terug in met je iCloud account en stel Face ID en de toegangscode opnieuw in.

Voeg de bankkaart nu toe volgens de procedure die je bank weergeeft. Soms kan hiervan het gebruik van de bank app nodig zijn. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Beste Billy X, hierbijgevoegd beeld dat ik steeds krijg. Ik wens er u goede ontvangst van.IMG_1469.jpeg

0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Heb zonet het voorgestelde log uit geprobeerd, zonder resultaat echter.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay (2)

@youtoo In afwachting van de goedkeuring van je afbeelding kan je het volgende ook nog eens controleren:

Staat je regio goed ingesteld? Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Taal en Regio en controleer of daar je regio staat ingesteld op België.


Verwijder de eventueel toegevoegde betaalkaarten. Ga hiervoor naar Instellingen > Wallet en Apple Pay. Tik op de betaalkaarten en verwijder deze.


Heb je één of andere configuratieprofielen ingesteld? Een dergelijk profiel kan bv. nodig zijn voor toegang op een bedrijfsnetwerk. Echter deze profielen bevatten ook richtlijnen wat mag en wat niet mag. Het kan zijn dat een dergelijk profiel Apple Pay blokkeert. Je kan deze profielen bekijken via Instellingen > Algemeen > Beheer profielen en apparaten. Als je deze optie niet terugvindt op je iPhone dan zijn er geen geïnstalleerd.  Het verwijderen van deze profielen is een overweging die jezelf moet maken. Heb je deze nodig of niet. Indien er bv. één aanwezig is voor je bedrijf dan neem je best contact op met de systeembeheerder.

 

Maar ondertussen raken de mogelijkheden wel op. Als je effectief alles wat ik heb neergeschreven heb uitgevoerd en het lukt nog steeds niet dan zal je toch eens opnieuw met je bank moeten gaan praten. Apple Pay werkt als een tokenisation en daar kan op zich niet veel mee fout lopen. De goedkeuring van uw bankkaart om deze te gebruiken met Apple Pay hangt technisch gezien volledig van uw financiële bankinstelling af.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT205630

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Ga opnieuw met de bank praten. Maar of het veel uithaalt ???

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay (2)

@BillyX  en @youtoo 

De bewuste afbeelding is afgekeurd. Ik weet niet waarom, ik heb het niet gedaan, maar vermoedelijk stonden er persoonlijke gegevens zichtbaar.

Jullie kunnen dat evengoed zien, er staat nu een andere placeholder daar waar de foto gepost was.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Hierbij een nieuwe afbeelding.

Banken vinden het niet.IMG_1471 Normaal.jpeg

0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

opnieuw mislukte afbeelding.IMG_1471 Normaal.jpeg

0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Exacte foutmelding.IMG_1471 Normaal.jpeg

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay (2)

Ik heb je eerdere afbeelding gezien waarbij je de melding verkrijgt dat de kaart niet is toegevoegd omdat de verificatie mislukt is.

Het antwoord is alleszins niet hetgeen je wenst te horen. Maar bij deze verificatie procedure heeft Apple niets te maken. Zij zijn enkel het doorgeefluik om het zo te zeggen. Enkel jouw bank kan je hiermee helpen. Zij of hun provider die instaat voor de autorisatie van je kaart kunnen dit probleem oplossen. 

Ik begrijp dat je dit al tevergeefs hebt geprobeerd maar toch zou de oplossing van hun kant moeten komen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay (2)

Dank u wel BillyX nu weet ik ten minste zeker waar ik moet blijven aandringen. Dit was trouwens ook de mening van Apple.