Beantwoorden
Luckas
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Disney+ versie heel oud op mijn nieuwe tv box

Hoi, ik ben een nieuwe Telenet klant die deze week de tv box installeerde (nog zo'n rechthoekige 2008 versie). Ik merkte dat de Disney+ heel slecht werkt (schokkerig in de menu's, optie 'verder kijken' werkt niet, het programma speelt gewoon opnieuw) kortom heel clunky. De versie van Disney+ op mijn box is 2.69.0 wat blijkbaar een heel oude versie is. Enig idee hoe ik dit kan updaten?

6 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Luckas  schreef:

Enig idee hoe ik dit kan updaten?

Het is de nieuwste versie die beschikbaar is op de TV-box, je kan dit niet zelf updaten. Disney en Telenet voorzien de updates.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Luckas  schreef:

Hoi, ik ben een nieuwe Telenet klant die deze week de tv box installeerde (nog zo'n rechthoekige 2008 versie). Ik merkte dat de Disney+ heel slecht werkt (schokkerig in de menu's, optie 'verder kijken' werkt niet, het programma speelt gewoon opnieuw) kortom heel clunky. De versie van Disney+ op mijn box is 2.69.0 wat blijkbaar een heel oude versie is. Enig idee hoe ik dit kan updaten?

Ik neem aan dat je versie 2018 bedoelt, aangezien de TV Box zeker nog niet zo lang bestaat. Het klopt inderdaad dat de Disney+ app altijd al een zorgenkindje is geweest op de TV Box. De menu's zijn zeer traag, de vorm van de ondertiteling is eigenlijk ook het bekijken niet waard (hoewel deze sinds de lancering van Disney+ op de TV Box al fel verbeterd is). Ook ik heb nog de TV Box v1 en daar merk je ook dat bij HBO Max wanneer je bijvoorbeeld de intro of recap wil overslagen dat dan de TV Box minstens een seconde of 10 nodig heeft om terug HD-beelden te kunnen produceren. Eerst moet je secondenlang naar een scherm staren in de kwaliteit van YouTube-video's uit de beginjaren.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Trek de stroomstekker eens 5 min uit wie weet doet het iets 

Zoals ze zeggen is een probleem dat op de lijst staat om op te pakken 

Peter78
Experienced Meerweter
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

@Hofkens  schreef:

Ook ik heb nog de TV Box v1 en daar merk je ook dat bij HBO Max wanneer je bijvoorbeeld de intro of recap wil overslagen dat dan de TV Box minstens een seconde of 10 nodig heeft om terug HD-beelden te kunnen produceren. Eerst moet je secondenlang naar een scherm staren in de kwaliteit van YouTube-video's uit de beginjaren.

@Hofkens is bij de Samsung app en de Android TV app ook zo als je da app hebt afgeloten, bij Android TV kan je da app niet echt afsluiten zoals Disney+ tenzij je u toestel heropstart of als er een update is geweest. Maar de Disney+ app had daar vroeger ook last van dat probleem maar met een update is het opgelost, Netflix heeft er bij beide platformen ook soms last van...

Als je de HBO Max app opstart en je het op het startscherm previews met video laat die een even spelen je zult zien dat de kwaliteit dan verschrikkelijk is maar na een tijdje beter wordt, start dan een film of serie en je zal zien dat je dan perfecte HD of 4K beelden hebt. Alsof de app keer op keer moet detecteren hoe snel je verbinding is, de apps van VRT MAX, VTMGO, Streamz en GoPlay op Android TV zijn in het zelfde bedje ziek als je meteen iets start of naar de live streams gaat is het ook beeld om te janken.

Daar werkt de zelfde truk laat de previews spelen en het is na een tijdje wel goed, duurt meestal een seconde of 10 a 15...

Peter78
Experienced Meerweter
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

@luc55  schreef:

Trek de stroomstekker eens 5 min uit wie weet doet het iets 

Zoals ze zeggen is een probleem dat op de lijst staat om op te pakken 

@luc55 gebruik je zelf Disney+ en/of HBO Max of ist weer posten om te posten en is u rijkelijke fantasie weer de bovenhand aan het nemen? 🤔🙄

Ge moogt de stekker er nog 7 dagen uitrekken het is de app die zo doet, heeft niks met de snelheid van u internet verbinding te zien of met u kabels of u toetsel of whatever...

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Ik gebruik ze ook geen probleem maar niet op de tv box zaken die aangepast worden aan een bepaald toestel geeft dikwijls problemen en klanten weten dit heel goed 

Tegen op een tv en chromecast tv waar dit miljoen keer zijn gedownload

Veel oplossingen zijn zeer eenvoudig op te lossen door het toestel zonder stroom te zetten een 5 min 

Zou zeggen tijd om eens vakantie te nemen om de druk af te laten wand die lijkt zo te zien hoog