Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Deze week werd de installatie van Windows 11 aangeboden op mijn PC.

Ik heb dit geinstalleerd en dit duurde iets meer dan een uur.

Mijn toetsenbord reageerde daarna steeds trager en soms werd een karakter meerdere keren weergegeven.

Ook miste ik het kunnen afzetten van het combineren van taakbalkknoppen in Windows 11.

Daarom vandaag terug gegaan naar Windows 10. Dit duurde maar 5 minuten!!

Dus wees niet bang om terug te gaan naar Windows 10!

Je moet dit wel doen binnen de 10 dagen! Daarna lukt het niet meer!

Mijn toetsenbord doet nu weer normaal en de taakbalkknoppen worden niet meer gecombineerd. Oef!

Tags (2)
9 reacties
Ex-Netweter
 

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Wel jammer dat je een slechte ervaring hebt met Windows 11. Ik heb ook Windows 11 (de pro versie) en ik moet zeggen dat ik wel enthousiast ben. Alles werkt heel goed en ben nog geen issue tegengekomen. Hopelijk blijft dit zo. Windows 10 is voor mij verleden tijd.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

@Ex-Netweter  

Dat is niet zo een fijne ervaring dus wel spijtig te vernemen. 

 

Heb de update gehad en geïnstalleerd en met een half uurtje stond alles erop en er aan. Moet zeggen dat dit perfect werkt hier en veel fijner dan windows 10. 

 

Maar altijd goed om te weten dat je dus een 'bedenk tijd ' hebt om terug te gaan naar windows 10. En hopelijk kun je de upgrade als nog eens doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Jammer dat je zo weinig geduld hebt gehad. Als W11 geinstalleerd is gaat deze nog App's updaten zodat uw PC trager is. Als de update volledig is dan is W11 duidelijk sneller dan W10.

Ik heb een I7 en 16 GB geheugen zodat ik geen last had van het updaten van de App's.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.


@Janneke_Dust  schreef:

Jammer dat je zo weinig geduld hebt gehad. Als W11 geinstalleerd is gaat deze nog App's updaten zodat uw PC trager is. Als de update volledig is dan is W11 duidelijk sneller dan W10.

Ik heb een I7 en 16 GB geheugen zodat ik geen last had van het updaten van de App's.


Kan het probleem niet geweest zijn. De installatie wordt hier superclean gehouden.

Geen Apps op de achtergrond. (octa-)Core I7 met 16GB DDR4 en 1TB NVME-SSD!

Dan zijn 2 dagen meer dan genoeg denk ik om "up te daten"?!

Ik ergerde mij direct aan een paar dingen en toen mijn toetsenbord ook nog begon te "ezelen" was het genoeg geweest.

Ik heb al veel tests en reviews gelezen over Windows 11. De conclusie is overal dat de veranderingen meer cosmetisch zijn en de snelheidswinst t.o.v. Windows 10 nihil. Het zou wel veiliger zijn en dat was ook de hoofdreden van de installatie. (en ik was ook nieuwsgierig natuurlijk).

Mijn boodschap was: werkt Windows 11 niet goed? Niet twijfelen! Je kan makkelijk terug!

Misschien binnen een jaartje nog eens proberen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.


@Janneke_Dust  schreef:

... knip ...

Ik heb een I7 en 16 GB geheugen ... knip ...


OK, dat is fijn, maar wat steekt er in uw PC?

 

Flauwe mop, sorry, kon het niet laten .... 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Hier het volledige type : Acer Nitro N50-600 i9212 zodat alles kan uitpluizen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Door een verlopen certificaat lijkt het niet langer mogelijk om het Knipprogramma te gebruiken in Windows 11.

https://techpulse.be/nieuws/327664/knipprogramma-werkt-niet-windows-11/

 

Microsoft waarschuwt dat enkele onderdelen van Windows 11 voor sommige gebruikers onbruikbaar zijn geworden sinds 1 november.

https://tweakers.net/nieuws/189050/microsoft-waarschuwt-voor-tijdelijk-onbruikbare-systeemonderdelen...

 

Windows 11 is geraakt door een bug en weer is het de Verkenner-app waar de problemen zitten.

https://global.techradar.com/nl-be/news/windows-11-kampt-alweer-met-bug-in-de-verkenner-app

 

Ex-Netweter
 

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

De Windows 11 taakbalk is een van de meest controversiële onderdelen van het besturingssysteem. Veel van de veranderingen die aan de functie zijn gemaakt, zijn niet met open armen ontvangen. Gelukkig luistert Microsoft naar de feedback. Het bedrijf gaat een van de grootste klachten aanpakken.

https://global.techradar.com/nl-be/news/microsoft-pakt-het-grootste-probleem-van-de-windows-11-taakb...

 

Ex-Netweter
 

Installatie Windows 11 en terug naar Windows 10.

Microsoft heeft de Windows 11-releases in de Beta- en Release Preview-kanalen een update gegeven die de problemen met onder andere het Knipprogramma moeten verhelpen. Die problemen ontstonden door een verlopen certificaat.

https://tweakers.net/nieuws/189096/microsoft-brengt-fix-voor-problemen-snipping-tool-uit-in-beta-van...

0 Likes