Beantwoorden
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Alles op zijn plek!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Ik ben intussen de Telenet Flow TV al enkele dagen aan het gebruiken op mijn Chromecast met Google TV. Ik merk dat er soms enkele kleine haperingen zijn tijdens het live kijken. Het geluid blijft gewoon doorspelen en ook de beeldkwaliteit blijft hetzelfde, maar de beelden lopen soms net iets minder vloeiend (soms maar 1 à 2 seconden). Bij andere apps heb ik dit probleem niet.

 

Is er nog iemand met dit probleem? 

0 Likes
16 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

@RPhil29 Je moet eens kijken of het wifi bereik goed genoeg is.Meestal heeft dit te maken met slechte connectie. Hetgeen je ook kan doen (heb ik zelf ook gedaan met de chromecast met Google TV.) is een usb-c docking aan je chromecast hangen en een utp kabel gebruiken : https://www.bol.com/nl/p/usb-c-hub-voor-macbook-dell-hp-lenovo-met-hdmi-7-andere-poorten-dockingstat...

Het netwerk gaat dan via de docking en is veel stabieler.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Alles op zijn plek!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Ik heb net even een speedtest gedaan op de Chromecast en kom gemiddeld op 230 mbps uit. Ik denk dus niet dat het daar aan gaat liggen?

0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Alles op zijn plek!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Ik heb de hub toch eens besteld, maar het probleem blijft hetzelfde. Er blijven soms kleine haperingen in het beeld. Ben ik echt de enige die dit aan de hand heeft?

0 Likes
Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Ik heb de flow app op mijn Apple TV 4K, aangesloten met een ethernet kabel (Speedtest 920mbps). En ik merk ook soms een kleine hapering in het beeld. Dit duurt dan een kleine seconde, net niet genoeg om er me echt aan te storen. Dit ligt volgens mij aan de flow app, ze zullen dit met een software update moeten oplossen vrees ik.

0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Alles op zijn plek!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Het gaat volgens mij dan inderdaad om hetzelfde probleem. De hapering is inderdaad heel kort, maar mij valt het toch iedere keer op. Hopelijk komt er snel een oplossing.

0 Likes
manic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Sinds enkele dagen gebruik ik de FLOW app en zei vaarwel aan mijn oude digicorder.
Jammer genoeg ben ik voorlopig redelijk teleurgesteld in deze app dus wou ik eens horen hoe de ervaringen zijn van andere mensen (misschien ligt het aan mezelf :D).
Ikzelf gebruik FLOW in combinatie met mijn Chromecast

- heel wat haperingen in het beeld gaande van blijven hangen waarna het beeld ineens heel snel voorbij gaat tot hangen en opnieuw beginnen bufferen. Zowel in live als in uitgesteld kijken.
- Je kan niet doorspoelen in het programma, val je in slaap tijdens kan je dus niet doorspoelen tot het moment waar je ongeveer in slaap viel en daar verder kijken (kan bv wel met de native streams van EEN en VTM GO)
- geen ondertiteling op te zetten (kan bv wel met de native streams van EEN en VTM GO)
- de app op zich is ook niet echt de meest handige app

Vraag me op dit ogenblik een beetje af waarom ik deze app zou blijven gebruiken en niet gewoon de native streams van de zenders beginnen te gebruiken (meer mogelijkheden daar en programma's blijven daar ook een tijd beschikbaar + live).
Btw ivm met de haperingen, met netflix, amazon prime en disney+ heb ik dat probleem niet.

Ik kijk uit naar andere ervaringen 😉

Tags (1)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

@manic 

Gebruik je de Chromecast bedraad of via Wifi?

manic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

via wifi
maar moet erbij zeggen dat ik noch met netflix/prime/disney+ noch met de native apps van de zenders ooit die haperingen tegen ben gekomen ... jammer genoeg enkel via de flow app

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

@manic 

Om 100% zeker te zijn zal je toch zeker eens moeten bedraad proberen anders kan je dat niet uitsluiten zelfs al heb je geen probleem met netflix/prime/disney+....

Er zijn er hier nog geweest met hetzelfde probleem en de oplossing was stoppen met wifi en bedraad aansluiten....

manic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

snap wat je wil zeggen, en apprecieer je input @Ex-Netweter , maar moet een extra stuk kopen om een utp kabel te kunnen aansluiten... en dat zou niet echt de bedoeling mogen zijn. Als ik met fling, wifi analyzer en de ookla speedtest mijn signalen uitlees is er een heel goed speed en coverage zonder veel interferentie van andere signalen.
Zou het zelf ook een ongelofelijk toeval vinden dat al die andere apps geen probleem hebben ... waaronder dus de native apps van VRT, VTM, Play enz ... als ik rechtstreeks met de VRT NU app kijk heb ik geen enkel probleem (en kan doorspoelen en ondertitels opzetten) ... en als ik via de flow app kijk naar dezelfde zender zijn er haperingen en ontbreek ik features (of heb ze nog niet gevonden in de flow app) ... het  is de app van de provider zelf, zou dan toch mogen verwachten dat die minstens even goed is als de zender-eigen apps ... en zelfs meer kan bieden, je moet er dan ook extra voor betalen. Ik begrijp dat de connectie een issue kan zijn waarop ze met de app geen invloed hebben ... maar durf de connectie toch redelijk uitsluiten... lijkt me eerder een probleem van de buffering/werking van de app ...
Ga het nog een beetje bekijken voor de rest van mijn facturatie periode en dan een beslissing nemen ... maar moet toegeven dat ik teleurgesteld ben ...
Hoop dat er ook nog reacties komen die tips geven omdat ik ergens de app verkeerd gebruik en de meerwaarde er toch is ...
Btw apprecieer echt je reactie 😉

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Ik had een maand geleden Telenet FLOW, maar het beeld bleef veel hangen en vaak moest ik alles terug opstarten. Ik keek via Apple tv. (bekabeld en niet met wifi) Toch waren er veel problemen, (buffering enz...)  Met mijn internet was alles in orde, want dit had ik getest. Netflix en Disney+ werkte perfect op mijn Apple tv. Ik vermoed toch dat de problemen aan de app ligt en niet aan het netwerk. Maar niemand wil dat precies toegeven. Ik vertel wat ik zelf heb ervaren. Ik heb terug een decorder en ik blijf daar nu bij.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

@manic  

Ik heb je bericht hier samen gezet in plaats van een apart topic die je hebt gemaakt. Hier is nog een topic over gemaakt en kan je die mee volgen. 

 

Dit is ook om te voorkomen dat we verschillende topics krijgen over hetzelfde probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
manic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

ondertussen even aan het rondzoeken geweest hier op netweters en op het net ... en blijkbaar hebben veel mensen dezelfde problemen ... ben blijkbaar dan toch niet de enige teleurgestelde gebruiker ... en in bijna alle gevallen is de reactie dat het de wifi is ... en in bijna evenveel reacties daarop dat het niet de wifi is en het issue enkel met de flow app is ...
gewoon alles op een rijtje zettende (de buffering problemen, de beperktere functionaliteiten, beperkte aantal zenders) begin ik me meer en meer af te vragen wat de meerwaarde is van deze betalende app ... als ik ervoor moet betalen verwacht ik toch minstens een meerwaarde en leuke features ... niet minder dan op de gratis stream ... en zeker niet minder kwaliteit van beeld ...
Het is waar dat mensen sneller zullen klagen dan de goede dingen melden maar je moet toch goed zoeken om een positieve feedback te vinden op deze app.
Ga het dus nog een 2tal weken bekijken (einde facturatie periode blijkbaar de 26ste) en dan de beslissing nemen ... al is de app is nog maar nieuw dus verwacht niet snel dat er een nieuwe echte release gaat komen in die periode ...
die chromecast met google tv begint aantrekkelijker en aantrekkelijker te worden ...

Tags (1)
0 Likes
Krokant
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kleine haperingen Flow TV - Google TV

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zwaar teleurgesteld is in de TV Flow app.
- Elke 5 seconden hangt het beeld even vast (bekabeld internet, Android TV) - sorry, gewoon verschrikkelijk irritant. 

 - Villa Sporza kijken van die dag? Laatste 4 dagen 4 keer geprobeerd en heeft maar 1 keer gewerkt.

 

Ik heb spijt dat ik mijn 10 jaar oude Digicorder heb binnengebracht; maarja, 28 EUR per maand voor dat energieverslindend onding te betalen om 1 keer per jaar twee live dingen te zien?

 

Ik hoop van harte dat Telenet hun **bleep** samenpakt en die app een paar broodnodige updates geeft. 9,50 EUR per maand? Misschien moet ik toch maar eens gewoon Netflix kopen, verliest Telenet weeral wat terrein in huis (na vaste lijn & mobiel & digicorder). 

0 Likes