Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onscherp beeld bij Team Scheire via VRT nu op PC

Techniek, computers enz. dragen mijn interesse weg. Daarom is dit programma een van mijn favorieten. De uitzending over schermgebruik en wat doen we eraan vond ik zo goed omdat jongeren zelf aan het meedenken waren, mee aan het programmeren, tot zelfs meewerken aan de grafische weergave. Hoe er met bestaande niet al te dure oplossingen wordt gewerkt zoals Arduino, Raspberry PI enz.

Ik wilde een aantal uitzendingen herbekijken op mijn PC via VRT Nu. Ik heb een vrij groot scherm en in het begin van de aflevering is alles mooi scherp. Maar na ongeveer 2/3 van de uitzending begint dit echt storend onscherp te worden. Kwaliteit nog lager dan vroeger bij de beeldbuis TV's. Ik had dit vroeger al eens opgemerkt bij een andere uitzending maar had er verder geen aandacht aan gegeven. Ik heb de indruk dat ze gewoon de stream systematisch verminderen van zodra je een half uur kijkt.

Iemand daar ook ervaring mee?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Team Scheire VRT nu



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onscherp beeld bij Team Scheire via VRT nu op PC

@igvfer Dit heeft meestal te maken met de buffering van je netwerkkaart of de bandbreedte van je pc. Ik heb hier geen last mee met dergelijke uitzendingen en heb een pc scherm van 37 inch dus, zou geen probleem kunnen geven. Je kan natuurlijk ook van je pc direct streamen naar een chromecast (via streamicoontje) en zien of dit ook hetzelfde effect geeft. Bij het streamen naar een smarttv of chromecast gebruik je de wifi en bandbreedte van de tv en niet van je pc.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onscherp beeld bij Team Scheire via VRT nu op PC

@kristofDW  Het is een raar fenomeen. Het gaat een half uur goed en dan wordt het onscherp ook de ondertiteling. Als ik direct erna naar een volgende aflevering kijk terug die onscherpte. Sluit ik de site af en log ik opnieuw in, is het probleem opgelost maar na +- 30 minuten hetzelfde. Ik ben niet van plan om een chromecast te kopen of wat dan ook.

Webbrowser: Firefox

Processor i5 64 bit

geheugen 16 GB

aansluiting bekabeld

Internet: Gbit

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Onscherp beeld bij Team Scheire via VRT nu op PC

Ook hier nog geen last van gehad. 

 

Al hoop ik hier (weeral) dat er snel een native Android / Apple TV app komt want al dat casten trekt op niet veel. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes