24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds het begin van de aankoop van mijn smartphone heb ik regelmatig het probleem dat ik geen verbinding kan maken met de mail server en dat er geen mails binnen komen via de app. Surfen gaat op dat moment wel dus mijn internetverbinding is het ZEKER niet. (Toestel is aangekocht van Telenet na aankoop van GSM abonnement).
Instellingen zijn zoals op de support site ingevuld.
Wanneer ik mijn toestel op dataverbinding zet ipv op wifi werkt het dan wel. Nadien zet ik het terug op wifi en lukt het terug niet.
De enige oplossing is om mijn toestel even op vliegtuigstand te zetten (of volledig uit te schakelen), nadien op wifi en dan werkt het wel (voor een tijdje)... Iemand een oplossing hiervoor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welk soort gsm gebruik je? En hoe is de email ingesteld? POP3 of IMAP? De kans is groot dat het aan je relayserver ligt.
Type GSM staat in mijn vraag, de Huawei G6 4G,
Staat ingesteld als IMAP zodat ik mail op al mijn toestellen kan bekijken.
Sorry, had erover gelezen. En welke imap instellingen zijn er gebruikt?
@dusbaba schreef:Type GSM staat in mijn vraag, de Huawei G6 4G,
Staat ingesteld als IMAP zodat ik mail op al mijn toestellen kan bekijken.
Zoals hier ingevuld, al meerdere keren opnieuw gedaan zelfs:
Volgens mij moet je het zoeken in de WiFi instellingen voor de mail app, meer bepaald, de toelating om in de achtergrond te blijven draaien. Via instellingen en dan naar apps.
Mijn petekind heeft een Huawei P8 Lite en hij had problemen met WhatsApp. Dit is uiteraard geen mail app, maar het werd wél opgelost door de app de toelating te geven om in de achtergrond te blijven draaien (in geval van een WiFi verbinding, ook al zou je verwachten dat het om 4G gaat).
Helaas herinner ik me niet de exacte instelling, maar ik hoop dat je hiermee wat verder kan experimenteren...
Ik had dit ook bij Whatsapp en heb via instellingen, energiebesparing, dan in beschermde apps Whatsapp aangevinkt en sindsdien hier geen probleem meer gehad. De mail app staat hier echter niet bij...
@dusbaba- Dat was inderdaad waaraan ik dacht. Wel balen dat de mail app er niet tussen staat. Het lijkt erop dat je nog maar één optie hebt: een andere mail app testen.
K-9 Mail zou niet slecht zijn. De app is open source en dus gratis.
Ok, ik probeer die app en laat weten hoe het verder afloopt...
Ik weet niet of het staat genoteerd; maar vul eens het IP-Adres in van de servers, ip de naam;
Vriend zit in Amerika, kan niet sturen noch ontvangen, Name servers aangepast, en de mail 'send & receive) in IP adres gestoken.
Werkt nu als een tierelier
(maar ik weet niet hoe een tierelier werkt)
groe(n)tjes
ab en enkele cijfers ...
Ik heb de K-9 mail app al een paar dagen geïnstalleerd, voorlopig nog geen problemen gehad van "server niet gevonden".
Ik denk dat dit probleem opgelost is.... Toch nog even wachten voor ik hier Victorie kraai