Beantwoorden
Dorien2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Taalinstellingen

Hallo,

allereerst mijn excuses dat ik dit bericht in het Nederlands typ maar ik kan te weinig Frans om deze vraag te stellen. 
Ik wil een vraag stellen op het Nederlandse forum maar ik word altijd omgeleid naar het Franstalige gedeelte. De website is ook deels in het Nederlands en deels in het Frans. Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt,

Dorien

IMG_0797.jpeg

 

4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Taalinstellingen

@Dorien2 

Tenzij een Moderator of een Krak je bericht verplaatst heeft, staat het wel in het Nederlands forum.

Als ik je afbeelding bekijk (door op het klein zichtbaar gedeelte te klikken), zie ik dat de twee talen vermengd staan. De lay-out lijkt met overeen te stemmen met deze van een tablet.  Het zou handig zijn indien je opgeeft met welk toestel je dat voorhebt en welke browser je gebruikt.

Op mijn tablet gaat de overschakeling van Frans naar Nederlands of van Nederlands naar Frans zonder problemen. Ik krijg geen taalgemengde pagina te zien.

 

@Moderatorer is precies een Babelse spraakverwarring op de Netweterspagina bij Dorien2

Dorien2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Taalinstellingen

Hey!

 Ik had dat gisteren voor als ik me via iPhone of iPad met Safari aan melde. Maar nu lijkt alles juist te staan. Alles staat ook in het Nederlands en niet meer Frans/Nederlands gemengd. Mijn probleem heeft zich dus vanzelf opgelost 😊
toch bedankt voor de reactie!

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Taalinstellingen


@Dorien2  schreef:

Hey!

 Ik had dat gisteren voor als ik me via iPhone of iPad met Safari aan melde. Maar nu lijkt alles juist te staan. Alles staat ook in het Nederlands en niet meer Frans/Nederlands gemengd. Mijn probleem heeft zich dus vanzelf opgelost 😊
toch bedankt voor de reactie!


@Dorien2 We hebben inderdaad jouw bericht verplaatst naar de Nederlandstalige kant en de taalinstellingen aangepast naar Nederlands.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Taalinstellingen

Ik geef graag voor de volledigheid nog even wat meer informatie over de werking van de taalinstellingen op De Netweters.
Zullen deze binnenkort meenemen in onze community guidelines. 

Er is wel degelijk een verschil tussen de taalinstelling van je profiel of de taalselectie bovenaan onze community.

Taalinstelling profiel

Wanneer je de eerste keer inlogt op De Netweters en je registreert, moet je een taal kiezen. De taal die je hier kiest bepaalt de taal van De Netweters interface (knoppen, menu's, algemene boodschappen, notificaties, taal van de community e-mails, ...).

Je hebt 3 keuzes:

  • Nederlands > alles staat altijd in het Nederlands, onafhankelijk als je aan NL- of FR-zijde zit
  • Frans > alles staat altijd in het Frans, onafhankelijk als je aan NL- of FR-zijde zit
  • Standaard (Nederlands) > de taal van de community past zich aan o.b.v. de zijde waar je op zit

Heb je graag dat de interface altijd op Nederlands staat? Dan kies je dus best voor Nederlands.

Deze instelling kan je trouwens zelf op elk moment wijzigen via je persoonlijke instellingen van De Netweters.
Mijn Instellingen > Voorkeuren > Voorkeuropties > Taal.

Taalselectie (rechts bovenaan)

We zijn een tweetalige community, waardoor we dus ook 2 community-zijden hebben: Nederlands en Frans. Deze zijn gescheiden omdat de inhoud van onderwerpen op ons forum niet vertaald wordt door onze community. Iemand Franstalig zal zijn/haar vraag op de FR-zijde stellen en iemand Nederlandstalig op de NL-zijde.

De selector bovenaan rechts bepaald dus niet in welke taal de community interface voor jou staat, maar bepaald aan welke kant van de community je je bevindt. 

Enkel als je op je profiel voor de taal 'Standaard (Nederlands)' hebt gekozen, zal de taal van de community interface veranderen naar Nederlands aan NL-zijde of Frans aan FR-zijde. Handig wanneer je beide talen onder de knie hebt en het voor jou persoonlijk niet uitmaakt. 

 

Goed om te weten! De titels van de categorieën en borden blijven altijd in de taal staan van de zijde waarop je je bevindt. De interface errond zal dus wel veranderen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.