Vorige week woensdag (17/03) is Telenet gestart met de uitrol van de software versie 4.30 op de TV-box. Normaal zou iedereen sinds gisteren (woensdag 24/03) de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features
Titel presentatie
In de episode lijst krijg je vanaf nu in de tab 'Over' een mooiere presentatie van de serie titel (waar beschikbaar uiteraard en vergelijkbaar met de detail pagina).

Afgeknipte tekst
Verschillende tekst velden werden vergroot, zodat langere teksten kunnen getoond worden. Indien er toch moet geknipt worden, wordt dat nu mooier gepresenteerd door een fade-out, eerder dan 3 puntjes.



TV-gids lay-out
In het informatie paneel onderaan wordt de episode titel weggelaten en vervangen door de serie titel met een jaargang/episode nummer.

Opgeloste problemen
Zoekfunctie en stembesturing
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen.
Terugkijk-TV/Opnames
Serie opnames die niet geopend konden worden.
TV-gids
Een (ingewikkeld) scenario waarbij video rechtsonder geschaald bleef, ook bij het verlaten van de TV-gids.
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Stabiliteit en performantie
- In gevallen (dalend met elke release) waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane reboot of een herstart van de UI toepassing geïnitieerd worden (je ziet dan de 'welkom' en 'even wachten' schermen).
- Een kleine mogelijkheid dat de TV-box vast hangt na een reboot (of software upgrade)
Netflix/YouTube
- De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (tweede start werkt wel) en waarbij een aantal gerapporteerde gevallen de TV-box dienst herstart te worden
- Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
- Geheugenproblemen in de Netflix-app, met effecten op ondertitels of graphics die niet getekend worden
- Netflix trailers die stoppen voor het einde
Opnames/Terugkijk-TV
- Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
- Opnames waarin stukken ontbreken
- Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid
- Teletext: incorrecte kleur en positie
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.