24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Ik installeerde gisteren de TV box en deze herkende direct de Samsung Tv . Ik vraag me af via welke weg dit gebeurd. Heb even de HDMI en CEC specs nagekeken en vind niet direct iets terug wat merk herkenning betreft. Of stuurt de box IR test signalen uit .... Alleszins de remote werkte direct perfect met de Samsung Tv.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit zal wel via de HDMI gebeuren. De verantwoordelijke is (vermoed ik) het HDCP protocol (bescherming van de auteursrechten).
@vvd De signalen worden meegestuurd via HDMI.Ieder toestel zend een bepaalde code uit. Bijvoorbeeld een Samsung checked dit op een bepaalde database en ziet dan welke config dit toestel heeft.Zo kan je dus alles instellen zonder je eigen toestel afhankelijke afstandsbediening te gebruiken.CEC is bedoeld om een signaal naar je toestel te sturen voor bijvoorbeeld het uitzetten en aanzetten van je toestel. Het gebruikt hierbij het CEC protocol.
Je kan altijd in de instellingen van Samsung een bepaald toestel manueel instellen indien nodig. Maar in uw geval zal dit niet nodig zijn veronderstel ik 🙂
tx, inderdaad , de sleutel zal wel in de HDCP handshaking zitten ....
In een HDMI signaal zit Extended Display Identification Data (EDID).
Zie ook : https://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/wat-is-edid/
Deze info laat de box inderdaad toe om het merk en type van TV te herkennen en de instructieset voor de afstandsbediening te gaan opzoeken, maar bv. ook om te leren wat de maximale resolutie is die de TV ondersteunt.
Tx Kurt, dit lost het mysterie op !