Beantwoorden
vvd
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

Ik installeerde gisteren de TV box en deze herkende direct de Samsung Tv . Ik vraag me af via welke weg dit gebeurd. Heb even de HDMI en CEC specs nagekeken en vind niet direct iets terug wat merk herkenning betreft. Of stuurt de box  IR test signalen uit .... Alleszins de remote werkte direct perfect met de Samsung Tv.

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

@vvd 

Dit zal wel via de HDMI gebeuren. De verantwoordelijke is (vermoed ik) het HDCP protocol (bescherming van de auteursrechten).

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

@vvd De signalen worden meegestuurd via HDMI.Ieder toestel zend een bepaalde code uit. Bijvoorbeeld een Samsung checked dit op een bepaalde database en ziet dan welke config dit toestel heeft.Zo kan je dus alles instellen zonder je eigen toestel afhankelijke afstandsbediening te gebruiken.CEC is bedoeld om een signaal naar je toestel te sturen voor bijvoorbeeld het uitzetten en aanzetten van je toestel. Het gebruikt hierbij het CEC protocol. 

Je kan altijd in de instellingen van Samsung een bepaald toestel manueel instellen indien nodig. Maar in uw geval zal dit niet nodig zijn veronderstel ik 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

tx, inderdaad , de sleutel zal wel in de HDCP handshaking zitten ....

 

0 Likes
KurtVdS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Even demarreren... Warming up? Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY!

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

In een HDMI signaal zit Extended Display Identification Data (EDID).
Zie ook : https://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/wat-is-edid/

Deze info laat de box inderdaad toe om het merk en type van TV te herkennen en de instructieset voor de afstandsbediening te gaan opzoeken, maar bv. ook om te leren wat de maximale resolutie is die de TV ondersteunt.

belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

TV-box herkent automatisch merk tv, hoe komt dit?

Tx Kurt, dit lost het mysterie op !

 

0 Likes