Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

4K instelling op TV-box niet zichtbaar

Ik wou even checken of iemand er in slaagt om de 4K setting zichtbaar te maken in het instellingsmenu van de nieuwe TV Box.

 

De hoogste instelling die ik kan kiezen is 1080P en 'automatisch'.

Bij de Nederlanders van Ziggo zeggen ze het volgende:

 

Geen 4K optie zichtbaar?
Heb je wel een 4K televisie, maar zie je in de resolutieinstellingen van de Mediabox Next geen 4K optie? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer en test het volgende:

  • Zijn alle aansluitingen HDCP 2.2 geschikt? De Mediabox Next maakt gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Bij sommige tv's en receivers zijn niet alle HDMI poorten HDCP 2.2 geschikt. Raadpleeg de handleiding van je tv en receiver om dit te controleren. Meestal krijg je ook al je antwoord door te Googlen op 'HDCP 2.2 + jouw tv/receiver'
  • Gebruik je een receiver? Test eerst eens of de optie wel beschikbaar is wanneer je jouw tv direct op de mediabox aansluit. Het is hierbij belangrijk dat je de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt!

Ik heb er wel een receiver ertussen staat (Onkyo HT-RC630), maar die doet 4K passthrough en biedt net als mijn 4K Samsung TV ondersteuning voor HDCP 2.2 .

 

Iemand misschien die de TV-Box rechtstreeks op zijn 4K TV aangesloten heeft met de bijgeleverde kabel?  Als het daar al niet zichtbaar is dan ligt het wellicht aan de software van de TV-box .


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

4K instelling op TV-box niet zichtbaar

@Steven-E 

4k is zichtbaar in de lijst.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

4K instelling op TV-box niet zichtbaar

Even zelf geprobeerd door de box rechtstreeks via HDMI aan de TV te koppelen.

4K is nu inderdaad zichtbaar!  Audio stuur ik nu terug maar mijn AV receiver via de optical out van de Samsung TV.

 

Edit: bij nader inzicht ondersteunt de Onkyo HT-RC630 toch geen HPCD 2.2.

Ik vind het toch niet terug in de datasheet. Wel in die van zijn opvolger de HT-RC660:

 

"Supports HDCP 2.2 for 4K Streaming and TV With Hollywood studios, satellite TV broadcasters, and video streaming services announcing a move to HDCP 2.2 copy protection for future 4K and Full HD releases, it’s important that your A/V receiver can handle this new standard. The HT-RC660 is one of the first A/V receivers to support HDCP 2.2, making it ready for next-generation Ultra HD streaming and broadcasting."

 

Mijn workaround voldoet voorlopig.

 

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.