4K instelling op TV-box niet zichtbaar
Ik wou even checken of iemand er in slaagt om de 4K setting zichtbaar te maken in het instellingsmenu van de nieuwe TV Box.
De hoogste instelling die ik kan kiezen is 1080P en 'automatisch'.
Bij de Nederlanders van Ziggo zeggen ze het volgende:
Geen 4K optie zichtbaar?
Heb je wel een 4K televisie, maar zie je in de resolutieinstellingen van de Mediabox Next geen 4K optie? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer en test het volgende:
- Zijn alle aansluitingen HDCP 2.2 geschikt? De Mediabox Next maakt gebruik van HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection). Bij sommige tv's en receivers zijn niet alle HDMI poorten HDCP 2.2 geschikt. Raadpleeg de handleiding van je tv en receiver om dit te controleren. Meestal krijg je ook al je antwoord door te Googlen op 'HDCP 2.2 + jouw tv/receiver'
- Gebruik je een receiver? Test eerst eens of de optie wel beschikbaar is wanneer je jouw tv direct op de mediabox aansluit. Het is hierbij belangrijk dat je de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt!
Ik heb er wel een receiver ertussen staat (Onkyo HT-RC630), maar die doet 4K passthrough en biedt net als mijn 4K Samsung TV ondersteuning voor HDCP 2.2 .
Iemand misschien die de TV-Box rechtstreeks op zijn 4K TV aangesloten heeft met de bijgeleverde kabel? Als het daar al niet zichtbaar is dan ligt het wellicht aan de software van de TV-box .

Ik wil groot zijn in iets kleins
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
TV-box