Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7642
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

5.16 software versie op de TV-box

Telenet start 26/02 (vandaag) met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 5.16 op de TV-box. Normaal heeft iedereen ten laatste op 05/03 de nieuwste versie. 

Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2 en IP). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Suzy_0-1740581456386.png

 

Nieuwe features

GoedGezien ondersteuning

Om te voldoen aan nieuwe Vlaamse regelgeving, worden programma's (waar beschikbaar) voorzien van extra classificatie iconen op de detailpagina. Lees meer over GoedGezien.

Suzy_1-1740581533003.png

Suzy_2-1740581552166.png

 

Trailer in detailpagina

Als er een trailer beschikbaar is voor een programma, staat die vanaf nu op dezelfde rij als de suggesties. Dat neemt minder plaats in, en maakt (samen met de GoedGezien informatie) deel uit van een reeks veranderingen aan de detailpagina die nog moeten komen. 

Suzy_3-1740581714371.png

 

Opgeloste problemen

  • Apps
    • browser die vastloopt op GoPlay-app, herstart nodig
    • abonneren proces stopt soms bij Streamz-app
  • Netflix
    • terugkerende grote hoeveelheden Netflix-crashes

 

Gekende problemen

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
We geven jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

  • Apps
    • Amazon Prime-app start met zwart scherm
    • VRT Max en GoPlay-app starten niet meer op (zwart scherm, witte streep)
  • Stabiliteit en performantie
    • scherm dat waarschuwt voor onvoldoende voeding [TV-box IP]
    • trage opbouw van het Home-scherm
    • traag herstel van wifi-connectie in geval van storing
    • detailpagina blokkeert, herstart nodig
    • TV-box hangt vast bij opstarten, LED is oranje
  • HDMI
    • geen HDMI-output meer na stoppen van Netflix
  • Stembesturing
    • stembesturing naar top menu navigatie-items werkt niet meer
  • Disney+
    • een sterk verhoogd aantal crashes
    • app reageert te traag
    • taalverwarring bij deeplinking NL/FR
    • 'verder kijken' swimlane niet altijd geüpdatet na opstarten van Disney+ (of HBO) programma
  • HBO MAX
    • lange video opstarttijd bij openen deeplink
    • lange duur om (in-app) 'verder kijken' swimlane te tekenen
    • app start niet op bij eerste poging, CS2400 foutmelding
  • Netflix
    • verhoogd aantal Netflix-crashes
  • Streaming
    • CS2312 foutmelding bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items 
    • betalende VOD (video on demand) kan soms niet (gedeeltelijk) bekeken worden
    • zwarte thumbnails in ingevoegde reclame
    • logica om geabonneerde apps te gebruiken niet altijd correct
  • Terugkijk-tv
    • vraag om terugkijk-tv te abonneren op een recent gewijzigd tv-programma
  • Opnames
    • dubbele opnames
    • thumbnails out of sync
    • snelle opeenvolging van opnames verwijderen mislukt
  • UI/profielen
    • Home-scherm toont de 'Verder kijken' swimlane niet
    • 'Verder kijken' verdwijnt als er opnames bestaan op kanalen die verwijderd zijn
    • optie 'toevoegen aan Kijklijst' ontbreekt voor een opname
    • incorrect label voor beschikbare talen
    • niet altijd de juiste detailpagina vanuit contextual menu (...-knop)
    • missende GoedGezien-iconen

 

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via 015/66.66.66 of via WhatsApp

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
0 reacties