Beantwoorden
Polten
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Wanneer we een programma even pauzeren komt er na het hervatten geregeld een blokje met daarin 888 op het scherm, boven op de ondertiteling. Dat is natuurlijk erg storend. Ik weet niet of het elke keer gebeurt. 
Heeft er nog iemand dat probleem? Weet er iemand hoe je het oplost?
Paul

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

@Polten  dat blokje zal blijven staan bij de programma's die je met ondertiteling kan afspelen. Dit is speciaal voor slecht horende mensen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

@Polten 

Kan je die 888 niet wegkrijgen door (met driepuntjesknop) de ondertiteling uit te schakelen. Of in instellingen ondertiteling voor slechthorenden uit te schakelen. Je kan dat altijd terug inschakelen indien gewenst.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polten
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Bedankt  Louishufk. De 3 puntjesknop geeft hier geen optie mbt ondertiteling. Ondertiteling voor slechthorenden is niet ingeschakeld.

 

Het probleem doet zich niet altijd voor. Ik heb nog niet gevonden wat nu juist de trigger is die de 888 activeert. Op dit ogenblik kan ik het niet reproduceren.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

@Polten 

Heb je versie 4.26?

Indien je deze versie nog niet hebt kan je best de tv-box eens herstarten of indien nodig terug zetten naar fabrieksinstellingen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polten
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Ja, versie is 4.26.

Ondertussen gezien dat ik bij het nieuws op VRT wel een optie heb voor ondertiteling slechthorenden. Blijkbaar is de optie er alleen als er ook effectief ondertiteling beschikbaar is.

 

Overigens heb ik het nieuws zo-even een minuutje gepauzeerd maar dat had geen gevolgen. Gisteren deed het probleem zich voor bij Thin Ice op canvas.

 

0 Likes
Polten
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Bedankt Patrick,

Het probleem doet zich maar af en toe voor. Zeker niet voor alle programma's waar er ondertiteling beschikbaar is op teletekst. Ik heb nog niet gevonden in welke omstandigheden het gebeurt.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Dat doet zich voor wanneer men ondertitels vraagt, maar er geen ondertitels zijn. Ondertitels (888) wacht dan op inhoud. Dit kan duren bij een programma, bv. UK serie, die standaard ingebakken ondertitels heeft, daar komt niets in 888. Enige oplossing ondertitels afschakelen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

'888' op scherm bij uitgesteld kijken


@Polten  schreef:

Wanneer we een programma even pauzeren komt er na het hervatten geregeld een blokje met daarin 888 op het scherm, boven op de ondertiteling. Dat is natuurlijk erg storend. Ik weet niet of het elke keer gebeurt. 
Heeft er nog iemand dat probleem? Weet er iemand hoe je het oplost?
Paul


Dit komt omdat er met ondertitels bij opnames en uitgesteld kijken problemen zijn. Daarom blijven ze ook in beeld. en zodus ook 888.

En ja, de laatste softwareversie heeft hier niets mee te maken. De serversoftware die de ondertitels verzorgd bij uitgesteld kijken/opnames is niet gemaakt voor de 888 ondertiteling.

 

Daarom zijn er zoveel problemen. Je moet maar eens proberen waar er 888 ondertiteling is en ingebakken ondertiteling. Heel vaak blijft de 888 ondertiteling in beeld staan over de ingebakken ondertitels heen, wat idd zeer storend is.

Telenet weet hiervan, maar heeft besloten van hier de laagste prioriteit aan te geven... Is zelfs al gemeld geweest toen er nog testers waren voor de nieuwe tv-box. (zolang geleden dus).

Komt erop neer dat Telenet moet overstappen op een ander soort ondertiteling voor opnames... Maar ja, dat zal wel nooit gebeuren.

0 Likes
Polten
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

@Ex-Netweter 

Aangezien het probleem zich niet altijd voordoet vermoedde ik al dat het om een fout in de software ging. Zou het probleem verdwijnen wanneer ik in de instellingen de optie 'ondertiteling' op uit zet? (mogelijkheden zijn uit - aan - slechthorenden).

Ik veronderstel dat de ingebakken ondertiteling altijd getoond wordt, dus voor films en feuilletons zou dat geen verschil mogen maken.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Inderdaad...doen, dan is het weg.

0 Likes
Ex-Netweter
 

'888' op scherm bij uitgesteld kijken


@Polten  schreef:

@Ex-Netweter 

Aangezien het probleem zich niet altijd voordoet vermoedde ik al dat het om een fout in de software ging. Zou het probleem verdwijnen wanneer ik in de instellingen de optie 'ondertiteling' op uit zet? (mogelijkheden zijn uit - aan - slechthorenden).

Ik veronderstel dat de ingebakken ondertiteling altijd getoond wordt, dus voor films en feuilletons zou dat geen verschil mogen maken.


Klopt idd. Maar dan is het maar half opgelost. Het is telenet die ervoor moet zorgen dat het werkt. Maar ja, beter facturen verhogen dan dit eens aan te pakken...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

'888' op scherm bij uitgesteld kijken

Het is niet zo simpel, er zijn programma's met beide ondertitels. bv; kinderziekenhuis, daar was een spreker van de VRT en een dialoog van dokters en patiënten. Dokters en patiënten werden standaard ondertiteld en ingebakken, niet via888... via 888 kwam de ondertiteling van de VRT spreker indien gewenst.