|
26.312
netweters
|
163.603
antwoorden
|
|
21.976
vragen
|
Aangezien ik mijn digicorders moet omwisselen voor een TV-Box en ik nog een oud Whoppa abo heb was ik aan het kijken welk abo nu voor mij het best past.
In mijn Whoppa zit nog een 'analoge' lijn inbegrepen die ik niet meer nodig heb.
Op de Telenet website vind ik enerzijds:
Hieruit blijkt dus dat de app inbegrepen is.
Op een andere pagina staat dan weer:
Hier is dus de app niet inbegrepen bij het abo van 500Mbps maar enkel bij het abo van 1Gbps.
De prijs van beide 500Mbps abo's is dezelfde, dus neem ik aan dat het om hetzelfde product gaat.
Wat is nu correct?
Indien ik voor het 1Gbps abo zou kiezen: ik heb nu een CH7465LG-TN modem die blijkbaar maar tot 600Mbps gaat. Ik neem aan dat ik dan ook een andere modem ga krijgen. Welke zal dat zijn?
de digicorders blijven nog tot minstens eind november 2026 in gebruik bij telenet,
en mogelijks zelfs nog (iets) langer.ik vermoed zelfs dat het langer zal zijn dat de digicorders in gebruik blijven.
ik vermoed dat we net na de zomer wellicht meer gaan horen van telenet rond deze situatie.
ik zou niet te vlug panikeren als ik van jou was.
ivm jou vragen rond jou modem en jou abonnement kunnen andere mensen hier op netweters
jou misschien een goed antwoord op geven.
als je de app bedoelt voor telenet.tv(app en website).
als je een digicorder hebt,kan je deze app niet meer gebruiken.
het moment dat je bent overgeschakeld naar een tv-box,
zal je die app zowiezo wel opnieuw kunnen gebruiken.
@baggins schreef:Hier is dus de app niet inbegrepen bij het abo van 500Mbps maar enkel bij het abo van 1Gbps.
De prijs van beide 500Mbps abo's is dezelfde, dus neem ik aan dat het om hetzelfde product gaat.
Wat is nu correct?
Dat is inderdaad verkeerde info op de site!
De App is altijd inbegrepen bij TV, zowel bij het 500 Mbps abonnement, als bij het Giga abonnement
... op voorwaarde dat je een TV-Box gebruikt.
@baggins schreef:Indien ik voor het 1Gbps abo zou kiezen: ik heb nu een CH7465LG-TN modem die blijkbaar maar tot 600Mbps gaat. Ik neem aan dat ik dan ook een andere modem ga krijgen. Welke zal dat zijn?
Dit is een Docsis 3.0 modem, die wordt gecapt op 400 Mbps.
Zowel voor het 500 Mbps als het Giga abonnement heb je een Docsis 3.1 modem nodig.
Met een Docsis 3.1 modem ga je ook veel minder last hebben met de drukte op de coax ....
@flip1953 schreef:
@baggins schreef:Indien ik voor het 1Gbps abo zou kiezen: ik heb nu een CH7465LG-TN modem die blijkbaar maar tot 600Mbps gaat. Ik neem aan dat ik dan ook een andere modem ga krijgen. Welke zal dat zijn?
Dit is een Docsis 3.0 modem, die wordt gecapt op 400 Mbps.
Zowel voor het 500 Mbps als het Giga abonnement heb je een Docsis 3.1 modem nodig.
Met een Docsis 3.1 modem ga je ook veel minder last hebben met de drukte op de coax ....
De CH7465LG-TN wordt zeker niet gecapt op 400 Mbps.
Ik heb deze en One en haal 470 Mbps op de Wifi van deze modem.
Dwz zeggen dat hij bekabeld easy peasy 500 Mbps haalt!
Dus ga voor One en bespaar veel geld. Het verschil in snelheid is voor een gewone gebruiker nihil en de app is steeds inbegrepen. Je kan je modem gewoon houden.
@Santa schreef:De CH7465LG-TN wordt zeker niet gecapt op 400 Mbps.
Ik heb deze en One en haal 470 Mbps op de Wifi van deze modem.
Dwz zeggen dat hij bekabeld easy peasy 500 Mbps haalt!
Goed nieuws ...
Er is een toch tijd geweest dat Telenet de Docsis 3.0 beperkte tot 400Mbps
Waarschijnlijk hebben ze de cap terug weggenomen, op het ogenblik dat ze de snelheden van een aantal abonnementen (Wigo, All Internet, ...) hebben verhoogd naar 500 Mbps?
Sorry voor de verkeerde info.
Bij een tv box zit de Telenet tv app bij
De snelheid van Whoppa geen idee
Maar wel de snelheid van andere formules kijk foto
Kijk eens in de lijst wat bij jouw zou passen
https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/nieuwe-prijzen-2026.html