Beantwoorden
TomDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apple tv achter privé router

Ik heb een apple tv op privé netwerk achter eigen router op telenet modem/router combinatie. Overweeg overstap op telenet tv-box omwille van netflix, opnames in de cloud maar vooral ook voor tv/opnames bekijken via apple tv. Normaal hangt telenet tv-box direct op telenet modem/router maar zal het dan lukken om tv/opnames te bekijken op mijn apple tv die op privé netwerk hangt achter privé router? Of moeten beide op zelfde netwerk hangen, of wat zijn de alternatieven? 

0 Likes
9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Apple tv achter privé router

Ik snap niet goed wat je bedoelt. De opnames staan sowieso in de cloud en de TV box is op dat gebied eigenlijk niet meer dan mediaplayer die de opnames gaat streamen vanuit de cloud.
Ze staan dus niet lokaal op de box.

 

Wat wil je dan met de Apple TV gaan doen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Apple tv achter privé router

Bij de nieuwe Telenet TV Box zijn de opnames inderdaad in de cloud en niet meer lokaal op de Digicorder. Ik neem aan dat de Apple TV bij een andere TV (in andere kamer) staat dan de TV-Box?  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Apple tv achter privé router

@TomDS met de Apple TV ga je de opnames niet terugvinden die gemaakt worden op de telenet box op de cloud, heb hier deze opstelling ook en kan niet aan die opnames, ten eerste omdat die beveiligd zijn opgenomen op een server in Nederland in een cloud waar iedereen met een telenet box aan kan, 

het is te zeggen, je box heeft simpel gezegd een soort ingangscode op die cloud die door opnames in te plannen de toegang krijgt tot die opnames die in de cloud staan en enkel met die box er dus aan kan (of de telenettv app en site).

met de Apple TV ga je niet aan die opnames kunnen dus.

wel ga je als je een nas in je netwerk hebt met films deze op de apple tv kunnen afspelen bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Apple tv achter privé router

Wat je wel kan doen is opnames casten naar de Apple TV d.m.v. AirPlay. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TomDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apple tv achter privé router

ik las dat het mogelijk was om, door de telenet app te installeren op de apple tv, life tv te kijken alsook opnames te bekijken op de apple tv, maar mijn apple tv hangt op een privé netwerk, achter een eigen router terwijl de telenet tv-box waarschijnlijk direct op de telenet modem/router zal hangen (net zoals nu het geval is met de digicorder) ... dus als voor deze functionaliteiten enige communicatie met/via de telenet tv-box nodig is dan vrees ik dat dit niet zal lukken.

0 Likes
TomDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apple tv achter privé router

idd ja, andere kamer met projector en apple tv ... met de telenet app voor apple tv zou het mogelijk zijn om life tv te kijken alsook opnames te bekijken ... maar als de apple tv daarvoor moet communiceren met de telenet tv-box dan vrees ik dat dit voor problemen zal zorgen aangezien beiden op apart netwerk hangen (apple tv achter eigen router, telenet tv-box direct op telenet gateway) - of zou de telenet-app op iOS gewoon via de credentials op internet gaan en al hogervermelde zaken kunnen, zonder tussenkomst van de telenet tv-box

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Apple tv achter privé router

De "Telenet TV" app voor Apple TV bestaat niet. Enkel een "Yugo TV" app, maar die kan je als klant met een TV Box of digicorder niet gebruiken (enkel bedoeld voor Yugo klanten).

Je zou een tweede TV Box kunnen overwegen (4,53 euro/maand).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apple tv achter privé router

life tv kijken alsook de opnames bekijken die in de cloud staan; via de telenet app voor apple tv zou dat moeten lukken,toch? maar wat als de apple TV op een andere netwerk zit dan de telenet TV-box? als de telenet tv-box moet gecontacteerd worden in dergelijke communicatie om één of ander te controleren, dan vrees ik dat dit wel eens niet zou kunnen lukken.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Apple tv achter privé router

@TomDS Je post nu al 3 keer hetzelfde antwoord. Lees mijn vorig antwoord. De telenet tv app voor Apple TV bestaat niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes