Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Beeld opname zoomt in/uit tijdens afspelen.

Ik zit hier sinds een paar dagen met een vervelend probleem.

Bij het bekijken opnames "verspringt" het beeld regelmatig.

Met verspringen bedoel ik dat het beeld precies een beetje wordt in- en dan weer uitgezoomt.

Heel vervelend. Eerst dacht ik dat het enkel was bij opnames van Play More maar gisteren ook bij een opname van "4" (hier was het wel subtieler).

Het komt niet door de (Samsung) TV. Op deze TV staat een functie om het beeld automatisch aan te passen. Ik heb dit al AAN en UIT gezet maar het probleem blijft.

Als het beeld verspringt en ik spoel terug naar dezelfde scene dan verspringt het daar niet. Dus het zit niet in de opname zelf. Het gebeurt dus "in realtime" bij het afspelen door de TV-box zelf. Ik heb al in de Beeld instellingen van de TV-box zitten kijken maar zie hier geen instelling die de oorzaak zou kunnen zijn? Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeld opname zoomt in/uit tijdens afspelen.

Ik heb dit ook vaak.
Meestal is de oorzaak de instelling van beeldkwaliteit die versprongen is van 1200i naar 720p

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeld opname zoomt in/uit tijdens afspelen.

Sorry, mijn antwoord hield geen steek, ik had de originele post niet goed gelezen.

🙂

0 Likes
KURTIE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Beeld opname zoomt in/uit tijdens afspelen.

Ook ik heb dit probleem! Dit is slechts enkel bij opnames van tv én niet bij het opvragen van een film in de tv-theek! In de instellingen heb ik de beeldresolutie gewijzigd naar 1080P, ipv automatisch, maar het probleem blijft. Dit is soms heel hinderlijk, zeker als het verschillende keren gebeurt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeld opname zoomt in/uit tijdens afspelen.

@Ex-Netweter @KoenBrugge @KURTIE heb dit eens nagevraagd. 

 

Je kan dit merken bij opnames en terugkijk-tv. Blijkbaar kiest de player in functie van de beschikbare bandbreedte (of netwerkkwaliteit) tussen profielen met verschillende bandbreedte/resolutie. Die profielen hebben een licht afwijkende aspect ratio, waardoor je beeld af en toe kan 'schokken' of in en uit zoomt zoals jullie het omschrijven. 

 

Wat kan je zelf doen? Je TV-box optimaal verbinden met het netwerk, dus best via een UTP kabel en niet via WiFi. Is de TV-box via UTP aangesloten, dan kan je eventueel door Telenet de waardes van je modem laten nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes