Beantwoorden
IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Sinds vorige week een nieuwe TV Box en sinds dan valt heel geregeld het beeld weg.  Telenet zegt dat we een nieuwe HDMIkabel moeten kopen, maar onze HDMIkabel is nog maar een half jaar oud, en de beste kwaliteit dus we vragen ons af of het dat wel kan zijn?  

De installateur van onze TV had ons aangeraden de resolutie niet op 4K te plaatsen, maar op 1080p, maar ook dat bracht niet op.  Aan wat kan het nu liggen ?  We overwegen om terug een digicorder te gaan halen bij Telenet - kan dat trouwens ?  A ja, onze TV is aangesloten op een HDMI kabel van 8 meter lang : ook dit kan een probleem zijn ?  

0 Likes
14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

@IDB 

Toevallig een Samsung tv ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Neen, een PhilipsOLED hier.

 

0 Likes
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

HDMI van 8 meter is wel erg lang. Mogelijk heb je dan kwaliteitsverlies.

Probeer het eens met een kortere HDMI kabel. De afstand tussen de TV Box en TV is toch niet lang? Normaal plaats je TV Box naast of onder de TV, dan is 0,5 tot 1 meter kabel voldoende.

Indien je gebruik wil maken van 4K, dan zou je beter HDMI 1.4 of 2.0 moeten nemen.

0 Likes
IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Die mogelijke kwaliteitsverlies door die 8 meter hadden we dan wel niet met de digicorder, vandaar dat we denken beter terug een nieuwe digicorder te gaan halen.  Vraag is of dat dit wel de oplossing is.  De HDMI is een 2.0 zelfs.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Gewoon terug Telenet contacteren en een andere TV box vragen. Kan zijn dat het gewoon aan de box ligt.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Heb ook philips oled tv.

Voor hdmi raad je tv toestel altijd een kabel aan niet langer dan 5meter. Alé beste nog is dat ie goed afgeschermd is tegen interference 

@IDB 

Het kan ja dat ie versleten is of met paar keer te rommelen aan kabel dat ie aan de aansluiting (of aansluitibgspen zelf) geknikt of is losgekomen.

Heeft niets met je tv te maken dat ie op hd of 4k staat.bgewoon een goeie hdmi kabel kopen met versie dat jouw tv ondersteund (ken je tv specs niet) maar bij jouw zat dat tich minimum hdmi 2.0 zijn veronderstel ik? Dan word het (niet langer dan 5m!) hdmi 2.0 4k uhd ultra high speed cec (arc of earc ondersteuning) ethernet iets dat je zoekt. Bij verschil tussen hdmi 2.0 en 2.1 is de ene vervoerd 18gbps de andere 48gbps. Let op werkt alleen op compatibele toestellen als je deze snelheden wilt. Dus als je tv bv, hdmi 2.0 ondersteund heeft het geen zin om 2.1 ofzo te kopen

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

gebeurt dit als live TV kijkt of via het internet (opgenomen programmas, terugkijktv, ...).

Hoe is je TV-box verbonden met het internet?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Tijdens alle soorten programma's, live of opgenomen of uitgesteld ... het beeld/geluid valt geregeld weg.

Enkel stabiel beeld als we via iPad de programma's streamen naar TV.

 

Internet komt binnen via een splitter, en dan rechtstreeks naar de TV ... maar met de digicorder nooit last hiermee gehad.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

@IDB 

Uit ervaring weet ik bv dat als je aan de grijze doosjes of aan paalaansluiting een verlies hebt boven de -8dBmv, de digicorder erg gevoelig voor was en beeld regelmatig wegviel maar internet bleef gewoon goed.

Dus via tv box slecht beeld, via streamen niet..

* Hdmi kabel slecht.

*Coax tussen tvbox en modem slecht.

*Coax tussen modem en aansluiting aan je verdeler aan muur slecht.

*Bakje aan de muur waar coax in toekomt kan ook aan vervanging toe zijn.

*Tvbox slecht of modem (modem betwijfel ik maar kan altijd)

*Slechte aansluiting paal/paddestoel.

Ik zou in jouw geval de hdmi kabel en de 2 coax kabels vervangen. Heb je direct in doe het zelf zaak en is alles weer eens vernieuwd.

Blijft het nog steeds, is vervanging van tvbox (indien nodig modem) ook optie, is gratis en kan je zelf ook doen als je wil 

Als na vervanging van je kabels in huis en/of toestellen, je verbinding nog zo slecht is.

Contact opnemen met telenet, *niet vergeten te melden wat je allemaal al zelf hebt veranderd en vernieuwd*(zorgt ervoor of je een gewone of swat technieker krijgt). En dat er dan toch afspraak moet gemaakt worden, om Of je verdeler aan de muur binnen te vernieuwen, of de aansluiting buiten aan paal/paddestoel, en je een swat-technieker wenst. (Deze mag aansluitingen van buitenaf vernieuwen/bijstellen.

Ik hoop dat je het opgelost krijgt, en bij meer info laat het hier ons gerust weten.

 

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Dank jullie wel allemaal hoor !  Zeer geapprecieerd ...

We gaan eerst proberen de kabels te vervangen (bovengronds, want onze kabels gaan op zich onder de vloer door - vandaar de 8 meter) ... ik hou jullie op de hoogte als we de oplossing hebben gevonden hier. 🤞

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

@IDB 

Graag gedaan.

Alleen zien dat de coax kabels een conex verbinding hebben hebben (zie voorbeeld op je huidige kabel). Omdat het stukje coax van kastje dat uit muur naar modem gaat beiden worden vastgeschroeft op verdeler en modem.

Van tvbox naar modem zijn gewone aansluitingen. Je kan deze zelf vervangen, 1 ding waarop je moet letten bij het strippen en aansluiten van kabel is, dat als je de koperen pen wil aansluiten op je nieuwe verbindingstukje er zelfs niet 1 los draadje tegen je koperen pen/aansluiting komt. Coax bestaat uit buiten ommanteling, zilverpapiertje, allemaal losse dunne koperdraadjes(zoals bij luidspreker kabel, plastic ommanteling, en dan de koper pen/kabel.

Is geen werk opzich, maar is de kost niet om deze kabel gewoon te vervangen waar al verbindingen opzitten, met vast/versterkte aansluitingen.

Op gebied van hdmi, zou ik misschien even van ander toestel 1 nemen als je nog liggen hebt, en effe snel bovengronds je tv aansluiten op je tvbox, kwestie van te zien wat kwaliteit hierna zegt. Is het zelfste gebleven na verandering van de coax kabels. Moet je deze kost niet maken om een 8m lange 4k hdmi kabel te steken, want een beetje premium kwaliteit op die meters kost geld.

Bestaan er misschien geen tussenstukjes/toestellen om hdmi signaal te versterken? Want ze raden echt kabels aan die niet langer zijn dan 5meter, en zeker Philips raad dit af op hun tvs.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

online of in de winkel een hdmi repeater  van 10 €  kopen en deze 8 meter kabel zal nog feilloos blijken te volstaan zonder aan uit beeld 

IDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

Dag iedereen !  We hebben het gevonden : inderdaad een nieuwe HDMI kabel was de oplossing voor stabiel beeld en geluid (toch al het ganse weekend).  Onze HDMI was maar een half jaar oud (en beste kwaliteit), maar het kan dus gebeuren bij de switch naar de TV BOX ... we hebben het ook in de uitgang HDMI 2 gestoken (en niet meer in de HDMI 1) en we laten het nu zitten.  Opgelost denken we 🤞... Dank jullie wel allemaal voor al jullie advies !  Superfijn ...

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Beeld valt regelmatig weg met nieuwe TV Box

@IDB 

Blij dat zo snel opgelost is.

Veel kijk plezier gewenst

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes