Beantwoorden
Bayron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Resolutie staat ingesteld op automatisch en beelden per seconde staat aan.

 

1) Als ik gewoon tv kijk zie ik meestal via de info knop op mijn Samsung-TV afstandsbediening 3840x2160/50p. Wat correct is. De meeste zenders sturen uit op 25fps, waarvan 50p een meervoud is. Dus geen stuttering.

 

2) Ik schakel over naar YouTube en de resolutie blijft op 3840x2160/50p. Dit terwijl de video 60fps of 30fps is. Het zou moeten op 3840x2160/60p springen om geen stuttering te hebben.

 

3) Soms start ik de tv box op. Als ik tv kijk, zie ik dat hij plots op 3840x2160/30p staat. Wat voor ongelooflijke stuttering zorgt. Even de resolutie veranderen naar 1080p en terugzetten naar 4k of automatisch lost het probleem op.

Het is echter heel frustrerend steeds te moeten opmerken dat het soms niet juist staat. Dan naar instellingen te moeten gaan om even de resolutie op 1080p te zetten en direct erna weer op 4k of automatisch om toch maar de refresh rate weer correct te hebben. De optie beelden per seconde werkt niet en doet gewoonweg niks.

 

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Ik denk dat Telenet gewoon eens moet documenteren wat de functie "beelden per seconde" doet.

Want als je niet begrijpt wat het doet, doet het misschien meer kwaad dan goed.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

@Ex-Netweter dat was er ingezet voor Netflix beter te doen werken op de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bayron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Het meest logische zou zijn dat het met alle apps werkt. Alsook dat het altijd werkt als je gewoon naar de TV kijkt. Mensen die hier niks van kennen zullen anders schokkend beeld hebben op tv en niet weten waardoor het komt.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Dit zullen sommige niet graag lezen.

Daar ge een 4K Samsung TV hebt kan je ook de APP's van samsung gebruiken en dan zijn die problemen onbestaande.

De enige bijkomende voorwaarde is dat de TV ook een internet verbinding nodig heeft.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bayron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Ook al doe ik dit of koop ik een Apple TV of Nvidia Shield, nog steeds zal het probleem niet opgelost zijn dat ik bij het gewoon aanzetten van mijn TV-BOX hij soms op 30p gaat ipv 50p. Dit is het grootste probleem momenteel.

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

En de apps die op een Samsung tv staan geven veel betere beeld en audio kwaliteit en haperen nooit .. op de tv box is dat wel regelmatig een probleem.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

@Bayron Als je voor een apple tv zou gaan schuif je gewoon uw tv box aan de kant en gebruik je de telenet tv app. Dan bedien je alles met 1 afstandsbediening en 1 toestel

0 Likes
Bayron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Nu bedien ik ook alles met 1 afstandsbediening en 1 apparaat. Het lijkt me stom dat ik een ander apparaat moet kopen omdat de optie beelden per seconde niet deftig werkt.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

@Bayron Op de tv box werken de andere apps niet zo goed en traag, en je tv gaat hopelijk langer meegaan dan de updates van android, dus een apple tv is de ideale oplossing om alles in 1 te hebben, met ook nog homekit-functionaliteit, hub voor je smart home, je camera van je deurbel rechtstreeks te zien op je tv als iemand aanbelt

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.


@Bayron  schreef:

Het lijkt me stom dat ik een ander apparaat moet kopen omdat de optie beelden per seconde niet deftig werkt.


Een apparaat huren dat niet deftig werkt en niet deftig gedocumenteerd is, lijkt me nog stommer.

Het is wat het is, Telenet rolt een product uit dat niet op punt staat.

Telenet wil "meedoen" met die app omgevingen, maar dat staat bij hen nog in de kinderschoenen.

Apple TV of Android TV is nog steeds het beste wat beschikbaar is op de markt.

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 270
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

@Ex-Netweter @Bayron @Christof75 @Thailand @Janneke_Dust @Master-Magic

 

beelden per seconde heeft wel degelijk een functie, zowat alles wat op Netflix, Amazon Prime en Disney + (en andere streamingdiensten) staat van content is opgenomen in 24p ofwel 24fps.

 

dat is al jaar en dag de frame snelheid van films en in Amerika is dat ook de standaard voor series daar wordt alles buiten live tv opgenomen in 24p (23.976fps)

 

als die optie aanstaat zal de tv-box steeds overschakelen van 25p (PAL standaard) naar 24p de content zal dus ook weergegeven worden in de correcte framesnelheid.

 

films op Blu-ray worden ook afgespeeld in 24p in de originele snelheid dus vandaar de zelfde film op dvd (en de tv uitzendingen hier) een 5 tal minuten korter is en de muziek en stem iets ijler klinken omdat het moet overgezet worden naar 25p is een heel technische uitleg maar voor de liefhebbers: https://en.wikipedia.org/wiki/24p

 

heeft dus geen bal te zien met de uitzending in DVB-C maar is enkel van toepassing op de apps

 

op YouTube staat staat ook veel 24p content maar de app zelf kan precies wel om met verschillende framesnelheden, de Netflix en Amazon app niet daarom krijg je altijd de 24p melding op u tv als die optie is ingeschakeld.

 

de apps bij een Samsung tv, Sony Google tv, Apple tv enz hebben dat probleem niet die geven steeds alles weer in correcte framesnelheid zonder dat u tv moet overschakelen.

0 Likes
Bayron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

Ok, dit snap ik. Maar waarom gaat hij soms in 30p bij het gewoon tv kijken?

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 270
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Beelden per seconden werkt niet op TV-BOX.

30p is de NTSC standaard: https://en.wikipedia.org/wiki/NTSC

vreemd ik kan dit niet zien enkel de verschillende resoluties en 24p

ik heb nog dvd's waar 30p content opstaat en ik zie toch geen verschil tussen dit en 25p

bij de techische gegevens staat er ook niks van dit beschreven: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

0 Likes