Beantwoorden
Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.

 

Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.

0 Likes
92 reacties
erik9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit TV-Box

Globaal ben ik tevreden met de beeldkwaliteit van de TVbox. Ik heb enkel een probleem met Netflix. Op zich is de kwaliteit heel goed maar er zitten haperingen in het beeld. Daarom kijk ik liever via de app op de televisie. De kwaliteit daar is iets minder goed (nochtans een 4K-toestel) dan op de box maar het beeld blijft stabiel. Al meermaals de technische dienst gecontacteerd. Nieuwe HD kabel gekocht, nieuwe box gaan halen, Netflix gecontacteerd .... Maar het probleem blijft bestaan.   

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

Staat alles correct ingesteld op Uw TV box alsook op Uw TV toestel? Als ik mijn TV op fabrieksinstellingen zet dan heb ik ook geen prachtbeeld zoals nu wel door instellingen te wijzigen. Heb je een 4K/UHD TV of eentje die 4K/UHD ready is??? Dit speelt allemaal een rol. Dan de TV box, daar heb je weinig instellings mogelijkheden voor beeld en geluid. Daar zul je zelf moeten zien wat het beste beeld oplevert. Ik heb 2 TV boxen. Beneden staat het beeld instelling op 4K en boven op automatisch. Toch zijn beide TV toestellen full 4K/UHD.

Never trust in Dust
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

netflix op TV : heb ge de recentste firmware in uw TV?

Hoe is de internetverbinding gemaakt op uw TV en hoe voor de box.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Beeldkwaliteit TV-Box

Hallo, toch nog een vraag: ik vind nergens gegevens over de beeldkwaliteit van deze nieuwe box. Is deze zoals de HD recorder if als de gewone Digicorder? mvg, Alain

0 Likes
erik9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit TV-Box

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb een Samsung 4K/UHD. De internetverbinding werkt prima. Op zich is het (stilstaand) Netflixbeeld prachtig maar het gaat vooruit met horten en stoten. Ik heb dat probleem niet met you tube-filmpjes. Netflix via de app op de televisie of de app op de 4K-speler werkt prima maar het beeld is iets minder scherp dan via de app op de tvbox. Uiteraard gaat het hier over een luxe-probleem. Dat besef ik ook wel. Maar ik ben de tvbox juist gaan halen omdat ik had gehoord dat het Neflixbeeld zo scherp was! Dat is dus tegengevallen ... Bij de technische dienst van Telenet hadden ze nog nooit gehoord van dit probleem. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Ge hebt nog niet geantwoord op mijn 2 vragen.

Je schrijft de de internet verbinding ( van de box?) prima werkt, waarom heb je een stotterend beeld denk je.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
erik9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit TV-Box

Sorry voor het late antwoord. Op de televisie staat de jongste firmware en zowel televisie als box zijn via kabel verbonden met de modem. Ik heb het intussen opgegeven te kijken naar Netflix via de box: je krijgt er schele hoofdpijn van ...

0 Likes
Impact-2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Beeldkwaliteit TV-Box

Heb een 8K tv. Ik weet wel dat er nog niets in 8K uitgezonden word. Zelfs 4K niet.....

enfin, mijn vrouw had van de nieuwe tv box gehoord, en er eentje gaan ruilen(BETALEND) voor onze trouwe digicorder. 

 

Ik kan er maar 1 ding van zeggen : op geld beluste rommel!!! Typisch weer iets voor Telenet. Die “Cloud” is al een vorm van oplichterij! 

Vb. Ik huurde een film (Alien- Covenant), en er was zo maar eventjes 34Gb verdwenen van onze maandelijkse 200Gb!!! Naar de technische dienst gebeld, en die deelden mij mee, dat een Blueray film ongeveer 7 Gb per uur streamt! Ik ben geen rekenwonder, maar die film duurde GEEN 4 uur!

De tv box herkent ook de tv(8K)  niet. Soundbar moet met de tv afstandsbediening bedient worden. Werkt niet met de tv box remote. Natuurlijk  schuift Telenet de schuld in de schoenen van Samsung! Ik dacht het niet! Een 2de telefoontje melde ons dat we moeten wachten op een tv box update, omdat de tv “te nieuw” is!

Dan ben ik beginnen nakijken. Opnames zouden niet afgetrokken worden van de maandelijkse 200 Gb. WEL dus! Neem ik bv. Het nieuws op, en kijk er stomweg 3x na mekaar naar, gaat er 3x een volume van onze 200Gb! Normaal?

Man man man! En zeggen dat ik naar Telenet overschakelde vanwege hun fameuze “glasvezel promo-Leugen”. Tot men 1 jaar later de hele straat heraanlegde.(Drukke baan, nabij centrum)

Ik zag de werknemers opdagen met coaxkabel. Ik was razend! Die werknemer vertelde me dan dat ze er allang mee gestopt waren, vanwege  “te duur”! Enkel Grootsteden centra zouden het nog krijgen. Maar ze blijven WEL aanrekenen voor glasvezel! Ik werk ook altijd met een eigen router, want Telenet heeft geen zaken met mijn privé netwerk/wachtwoorden.

Terug naar de concurentie dus. Ik ben het amerikaans beleid meer dan beu! Ze MOETEN zakken in prijs van de EU. Wat doen ze? Opslaan! + een tv boxje uitbrengen die je Gb’s opslorpen, zodat je maandelijkse factuur wat duurder word.

 

Ik weet voor de volle 100% dat alles perfect werkte met de digicorder, en dat mijn vrouw al enorm spijt heeft van de weggegooide €35, aangezien we nu veel slechter beeld hebben, en  vele functies niet meer werken.

 

Mijn excuses voor de off topic regels, maar de tv box is echt de druppel........

 

ps.er kwam reeds een technieker langs, die het ook op een “te nieuwe tv” stak! 

Nog een prettig weekend aan iedereen gewenst.

Only 1 thing matters! SPEED ! ▶️
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Impact-2 

Een aantal zaken die je vermeldt kloppen echt niet. Zoals aangerekend verbruik voor opnames of filmen uit de tv-theek. Als dat aangerekend wordt is dat fout.

Waarom is de cloud een vorm van oplichterij? Je krijgt toch wat ze beloven. Hoe ze het organiseren is toch hun zaak.

Je kan toch de box instellen dat deze uw tv herkent.

Ik vermoed ook dat de Glasvezelleugen eerder verkeerd begrepen was door u, dan verkeerd uitgelegd door Telenet. Telenet werkt nog niet met glasvezel tot in huis.

Te duur? Ok daar is iets van

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Impact-2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Beeldkwaliteit TV-Box

Post verwijderd door Impact-2

Only 1 thing matters! SPEED ! ▶️
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Het is een 4K box, het is dus normaal dat de resolutie van een 8K TV niet herkend wordt.

Ik zou de box instellen om de resolutie van de zenders onveranderd (als dit mogelijk is) door te geven naar de TV en de TV de upscaling laten doen. Indien dit niet mogelijk is dan kan je de box instellen op 1080i omdat de meeste zenders dit gebruiken en de TV dus weer de upscaling laten doen.

Nu iets voor live TV.

Ik zou me een kaartje aanschaffen en de TV verbinden met de coax dan krijg je een onveranderd signaal aan de TV en laat de TV de upscaling doen.

Je kan dit ook zonder kaartje uittesten met de ongecodeerde zenders (Eén, canvas, Ketnet, France3, arte belgium, TVE, CNN, CNBC, BBC world).


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Impact-2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Beeldkwaliteit TV-Box

Beter beeld met de distributiekabel direct in de tv. + dat het surroundsysteem terug naar behoren werkt. Maar DAT kan de bedoeling niet zijn dacht ik. En waarom herkende een digicorder mijn tv WEL? Antwoord op de vraag om terug te ruilen tot de tv box ooit werkt : NEEN ! Letterlijk antwoord : “indien u niet tevreden bent staat het u vrij om van provider te veranderen. Leuk antwoord toch?

En dat gaan we doen dus.

 

En wat de glasvezelkabel betreft : Bekijk even de geschiedenis van Telenet. 10-15 jaar geleden lokten ze klanten door te zeggen dat ze gans Vlaanderen van glasvezel gingen voorzien, tijdens heraanleg van wegen! Vanwaar de naam Fiber 100 & Fiber 200 dacht u? Die naampjes zijn nu veranderd omdat men ermee gestopt is na de Amerikaanse overname. Oftewel waren die werknemers aan het liegen.

 

En met de mensen die er geen probleem mee hebben dat telenet hun netwerk beheert, door wachtwoorden en dergelijke online te zetten, heb ik geen probleem. Maar ik bepaal zelf wel wie mijn thuisnetwerk & wachtwoorden beheert.(router)

 

En qua dataverbruik : OF de App werkt niet, OF er is 34Gb opgeslokt door 1 film te huren. Iets wat we met de digicorder nooit zagen gebeuren. Max 9Gb voor een film. Nu -34Gb met ROTbeeld.

 

Alles kan “kinderziektes” hebben. Zo ook de tv box. En dat begrijp ik. Maar dan zo’n antwoorden krijgen, en weer zou moeten betalen voor een digicorder, terwijl hun ding niet werkt, vind ik erover.

Ieder zijn mening.

 

Groeten.

Only 1 thing matters! SPEED ! ▶️
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Als ge uw box aansluit via een router ipv direct of via een switch dan telt alles natuurlijk mee in uw verbruik.

De benaming fiber is inderdaad een ongelukkige en foute keuze van het toenmalig management.

Als je echt fiber wil dan kan je binnen afzienbare tijd terecht bij proximus, tenminste als je in een grootstad woont. Dit is enkel nuttig als je gigabit snelheden nodig hebt. Een gewone privé gebruiker heeft eigenlijk voldoende met 10 Mbps tenzij ge snel wil downloaden van naburige sites.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Janneke_Dust 

Wat je zegt klopt niet. Ik heb een HGW en van daar uit vertrekt er precies één netwerkkabel en wel naar mijn eigen router, en vanaf mijn router vertrekt er ook precies één netwerkkabel naar een 8 poorts ethernet gigabit switch. En vanaf de switch vertrekken er 3 netwerkkabels: 1 voor mijn Philips Hue licht module, 1 voor de benedenste TV combi, dus TV box1 + TV1 + home cinema1 en 1 voor de bovenste TV combi, dus TV box2 + TV2 + home cinema2 + PlayStation ps4. De verdeling bij beide TV combi’s gebeurd ook nog met 5 poorts fast ethernet switchen.

Als ik beneden en boven films stream of sport bekijk via Play More en Play Sports, wordt dit NIET in rekening gebracht van mijn internet verbruik, alhoewel ik achter mijn eigen router zit!! Netflix gebruik ik niet meer, dus daar kan ik niets over zeggen van het al of niet aangerekend verbruik.

Wat wordt wel aangerekend:

1) game updates voor de PlayStation 

2) films kijken, opnemen, sport bekijken via een mobiel toestel VIA MIJN THUIS WIFI NETWERK.

Als @Impact-2 films streamt via de TV box rechtstreeks naar de TV en vanuit Play of Play More, mag dit NIET in rekening gebracht worden. Streamt hij films via de Netflix app, vermoed ik dat dit wel in rekening gebracht wordt. Dit was bij mij toch vroeger zo, toen ik nog bij Proximus was. Daar moest ik € 11,00 betalen voor het Netflix abonnement, betalen voor de meeste films welke ik koos, en dan nog eens het gestreamde volume aan internet. Dus nu heb ik Play More wat € 25,00 kost, de meeste films zijn gratis, behalve deze “a la carte” en moet ik GEEN internet volume betalen voor te streamen!

Wat ook leuk is nu, als ik naar mijn Telenet ga > mijn bedrijfsnetwerk > modem > modeminstellingen, dan is er op mijn HGW maar 1 aangesloten toestel, een Archer C7. Dus das het enige wat Telenet nog kan zien. Al wat achter de Archer C7 router hangt kan ik netjes zien, en heel wat meer dan toen alles nog rechtstreeks op de HGW was aangesloten. Ik kijk elke dag/nacht minstens één film en meestal 2 en mijn internet verbruik is heel normaal nu, wel sinds ik via mijn eigen router werk...

 

Never trust in Dust
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Je mag natuurlijk uw netwerk organiseren zoals je wil en zonder rekening te houden met de regels van Telenet. Maar dan moet je de gevolgen ook aanvaarden.

Ik vermoed dat de nieuwe box ongeveer werkt zoals WiFree. Dit werkt enkel op de Telenet modem en kan niet gebruikt worden achter een router of een eigen AP. Voor WiFree (IP adressen in de range 10.x.x.x en niet in 128.168.x.x) maakt de modem een ip tunnel of VPN naar de telenet server en wordt dat verbruik aangerekend aan de inlogger en niet aan de eigenaar van de modem.

Vermoedelijk doet de telenet modem hetzelfde voor de nieuwe box en de cloud server van Telenet. Dit kan dan enkel correct werken als de box rechtstreeks of via een switch aangesloten is op de modem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes