Beantwoorden
Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.

 

Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.

0 Likes
92 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Janneke_Dust 

En ik zeg dat mijn TV boxen achter mijn router staan en wel werken zoals het hoort. Als ik naar de instellingen van mijn modem ga is er maar één toestel meer op mijn HGW aangesloten. Mijn router. De default Gateway van de HGW is 192.168.0.1. dat van mijn router is default Gateway 192.168.1.1. 

Kijk op bijgaande foto’s:

1) hoeveel toestellen er verbonden zijn met mijn HGW = 1 (mijn router) met IP adres 192.168.0.2. foto 1

2) mijn router heeft als default Gateway 192.168.1.1. zoals hier boven reeds vermeld. Kijk op de foto 2 waar mee mijn TV box verbonden is...

 

49BF337B-7E96-4EB0-ADFA-F34AA5C7808A.png31EF6B72-C53F-4D71-8059-E274447337AF.jpeg

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Impact-2 ik kan je bevestigen dat de TV-box geen verbruik op je Telemeter aanrekent voor het bekijken van opnames, TV-theek, live-TV of het gebruiken van interactieve functionaliteiten zoals stembediening. Enkel het verbruik van de apps die op de TV-box staan (YouTube, Netflix) worden aangerekend op je Telemeter.

 

Indien je dit anders ervaart en er zeker van bent dat het verbruik van de TV-box komt en je op hetzelfde moment op geen enkel ander toestel verbruik genereert, moet er een individueel dossier voor je aangemaakt worden via de klantendienst om dit te onderzoeken. 

 

 

@Janneke_Dust een weetje! In tegenstelling tot de digibox/digicorder heeft de TV-box geen 10.x.x.x IP nodig. Enige dat niet kan, is dat je de TV-box gebruikt in combinatie met een EMTA modem (modem-only). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Flitskikker
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

@erik9 

Haperingen bij Netflix worden veroorzaakt door het feit dat de mediabox alles uitvoert op 50 Hz (25 of 50 fps). Dit terwijl de meeste (Amerikaanse/film-) content op Netflix een framerate van 23,976 of 24 fps heeft. Dit komt natuurlijk niet overeen, dus de mediabox moet dan steeds een frame dubbel laten zien of gaan interpoleren, waardoor je respectievelijk haperingen of ghosting krijgt.

Het ligt dus niet aan je tv of bekabeling, maar aan de box. Liberty Global moet een optie aan de firmware toevoegen om de bron te volgen, waardoor bij het kijken naar Netflix-content correct wordt overgeschakeld op de framerate van de content.

erik9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit TV-Box

Bedankt voor je deskundig antwoord. Hopelijk lezen de mensen van de technische dienst dit ook.

Voorlopig zit er dus niets anders op dan Netflix via de televisie app te bekijken.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit TV-Box

@Domi1963 ik vermoed dat @Janneke_Dust toch een punt heeft.

Hoe lang hangt je TV box al achter je router?  Heb je hem ook initiëel geactiveerd terwijl hij achter je eigen router hing, of hing hij toen rechtsreeks aan je HGW ?

 

Volgens mij lukt de activatie enkel wanneer rechtstreeks achter je HGW, en kan je hem daarna wel gebruiken op een ander netwerk (toch voor enkele weken). Je kan hem bijv ook mee op vakantie nemen.

Maar als je hem verplaatst naar  achter je eigen router telt als ik me niet vergis alle verkeer van en naar je TV Box mee voor je verbruik.  Kan jij dit bevestigen @Suzy ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit TV-Box


@Flitskikker  schreef:

@erik9 

Het ligt dus niet aan je tv of bekabeling, maar aan de box. Liberty Global moet een optie aan de firmware toevoegen om de bron te volgen, waardoor bij het kijken naar Netflix-content correct wordt overgeschakeld op de framerate van de content.


@Flitskikker @erik9 dit klopt. Normaal komt er hiervoor in één van de volgende software releases een implementatie voor op de TV-box. Hier wordt dus zeker en vast nog aan gewerkt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Beeldkwaliteit TV-Box

Wij hebben dan toch de betalende 35 EUR overstap gemaakt van de digicorder naar de TV box, weliswaar met 4u vertraging bij de installatie wegens CS1010 foutmelding.

Maar we zijn blij dat we de overstap gemaakt hebben: de TV box is veel sneller dan de digicorder, de TV gids reageert sneller en starten/pauzeren/terugspoelen gaat veel vlugger. 

Beeldkwaliteit en geluid zijn ook beter. Geluid kan blijkbaar nu ingesteld worden in continue Dolby Digital. Integratie met surround systeem en TV is optimaal. 

 

Het is wel eventjes wennen, maar een klein weekje later zijn we het al helemaal gewoon.

 

Netflix werkt ook super, maar is wel trager dan de AppleTV 4K. Starten van een film gaat sneller op de AppleTV 4K.

 

Voorlopig nog geen enkele storing/bug ervaren!

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Steven-E  Schreef:

.... 

@Domi1963 ik vermoed dat @Janneke_Dust toch een punt heeft.

Hoe lang hangt je TV box al achter je router?  Heb je hem ook initiëel geactiveerd terwijl hij achter je eigen router hing, of hing hij toen rechtsreeks aan je HGW ?

 

Volgens mij lukt de activatie enkel wanneer rechtstreeks achter je HGW, en kan je hem daarna wel gebruiken op een ander netwerk (toch voor enkele weken). Je kan hem bijv ook mee op vakantie nemen.

Maar als je hem verplaatst naar  achter je eigen router telt als ik me niet vergis alle verkeer van en naar je TV Box mee voor je verbruik.  Kan jij dit bevestigen @Suzy ? ...

 

@Steven-E 

Ik heb mijn router sinds 11 juni en deze was al geactiveerd op mijn HGW. Dus beide TV boxen en de rest zitten op een switch, welke gewoon in mijn HGW staken. Ik heb toen de kabel van deze switch gewoon uit mijn HGW getrokken en in mijn router gestoken en mijn router verbonden met één netwerkkabel naar mijn HGW en alles werkt zoals voorheen. Of dat het verbruik van mijn beide TV boxen nu mee tellen in mijn internet verbruik, ik denk het niet want sinds ik mijn router heb is mijn volume verbruik gedaald. Ik post hierbij een foto van mijn telemeter vanaf 11 juni toen ik mijn router plaatste en ik ook ben overgestapt van een privatieve WIGO 40GB naar een WIGO BUSINESS 30 GB. @Suzy Kun jij dit bevestigen dat als ik een eigen router gebruik, mijn TV boxen verbruik mee telt in mijn internet verbruik? Of kun jij dit eens navragen aub??

 

F1A372FD-B0F9-4440-8255-20853F960979.jpeg

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Steven-E 

Ik heb zonet met de business klantendienst gebeld, technische afdeling en normaal werkt een TV box niet achter een eigen router, ‘t is te zeggen, de interactiviteit werkt niet! Mijn beide TV boxen zijn alle 2 interactief, wat betekent dat er toch een signaal opgevangen wordt bij Telenet van mijn boxen uit. Dus hebben ze mij gezegd dat als er een signaal terug komt en mijn TV boxen gezien worden, deze niet mee tellen in het internet verbruik. Ze hebben me zelfs gefeliciteerd met het werkend krijgen van mijn TV boxen achter mijn router...

maar hier heb ik geen enkele eer in op te strijken maar wel @igvfer en @sb welke mij zeer goed geholpen hebben om mijn router te configureren. 👍

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Steven-E @Domi1963 ik heb het eens nagevraagd bij enkele collega's. Hier komt het op neer:

 

De TV-box kan werken achter een eigen router, al is het geprefereerd om de TV-box rechtstreeks op de Telenet modem (HGW) aan te sluiten. De TV-box achter een eigen router heeft vooral risico's wanneer je DNS aanpassingen op je eigen router zou doen. Indien de andere DNS servers oudere data gebruiken of geen precieze kopie zijn van de Telenet opstelling, kan dit het installatie proces van de TV-box impacteren. 

 

En over het verbruik, er is geen impact op je Telemeter wanneer de TV-box achter een eigen router staat. Zolang je router maar aangesloten is op je Telenet HGW. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit TV-Box

Top, dank je @Suzy voor de verduidelijking.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Suzy 

Van mijnentwege hetzelfde, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb gisteren de trafic nog bekeken in mijn router terwijl de TV box aan het spelen was en er beweegt niets bij verbruik. Dus hoe Telenet achter mijn router kan kijken weet ik niet, maar het verbruik is nul...

Never trust in Dust
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit TV-Box

Graag on topic. Het gaat om de beeldkwaliteit van de tv box die ondermaats is in sommige gevallen. @Suzy Je zou een sticky kunnen aanmaken ivm de nieuwe tv box en een modem only. Zou veel mensen al veel verder helpen...

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

 

 

@Ex-Netweter 

Bij mij is de beeldkwaliteit superieur met de TV box. Maar ik heb een HGW, met daar achter mijn eigen router. En ik geloof dat ik hier ergens gelezen had, dat de TV boxen niet werken met een modem only?? Misschien een modem only met een eigen router, maar dat heb ik niet en kan het dus niet testen. Zie hier mijn beeld kwaliteit met een TV box en een Samsung TV van € 500.

 

3BFCAD6D-1822-4C62-B6B5-CA1588B37D3B.jpeg

 

 

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit TV-Box

Tv boxen werken perfect met een modem only en een eigen router. De tv box gebruikt gewoon een intern ip zoals al de rest van je toestellen. Is niet meer zoals voorheen met de digicorders waar ze een intern telenet ip moesten krijgen voor interactiviteit. Enige verschil is met een modem only dat alles wat je doet met de box (uitgezonderd live tv) bijgeteld wordt bij je verbruik.

Dus de HGW filtert het verbruik dat je hebt met de tv box.

 

ivm de beeldkwaliteit is er softwarematig een “beeldverbeteraar” toegevoegd sinds firmware 4.12. En die geeft bij veel mensen klachten van slecht beeld. Zowel bij telenet als bij ziggo, waar ze dezelfde box gebruiken. 

0 Likes