24748
netweters
|
152297
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.
Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.
Ik begrijp de heisa rond een "slechte" beeldkwaliteit echt niet.Ben na allerhande problemen aan box nummer 4 bezig , maar als er één zaak is waar ik nog nooit over te klagen heb gehad is het de beeldkwaliteit.Ik gebruik wel de HDMI kabels die Telenet zelf bij de box levert en zit niet aan de instellingen voor beeld op tv of in de box.
@Silverwing schreef:Ik begrijp de heisa rond een "slechte" beeldkwaliteit echt niet.Ben na allerhande problemen aan box nummer 4 bezig , maar als er één zaak is waar ik nog nooit over te klagen heb gehad is het de beeldkwaliteit.Ik gebruik wel de HDMI kabels die Telenet zelf bij de box levert en zit niet aan de instellingen voor beeld op tv of in de box.
Dat is jouw mening. Iedereen weet dat er sinds 4.13 een beeldfilter is ingesteld in de software die sindsdien voor problemen zorgt. Dit is vorig jaar al gemeld maar nog steeds niet opgelost...
@Aikibana schreef:
@Suzy In Nederland zijn de eerste testen positief met de speciale update die de beeldkwaliteit verbetert. Zal deze in België ook uitgerold worden?
@Aikibana zover ik heb begrepen, zal er bij Telenet op korte termijn geen specifieke fix live komen voor dit probleem.
Er zijn momenteel 3 zaken die we niet door elkaar mogen halen:
Indien ik over het onderwerp "beeldkwaliteit" een specifieke update ontvang, laat ik het zeker apart weten. Anders zullen algemene updates over dit onderwerp vervoegd zitten in de software updates.
Ik heb mijn afstandsbediening van de Telenet tv box gekoppeld met mijn tv en soundbar van bose. Ik kan met de afstandsbediening de tv in/uit schakelen en de soundbar harder en stiller zetten. Maar ik kan niet met de afstandsbediening de soundbar aan en uit zetten. Komt hier een update voor?
Hoe heb je uw soundbar verbonden met de tv? Optisch?
In een ver verleden is daar ook over gesproken. Lees eens na.
https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-Box-en-Bose-Sole-15/td-p/54313
Sinds enkele dagen een tv-box. Ik merk vooral op dat er een bepaalde verscherping op het beeld toegepast word. Ik merk witte randjes door overdreven filters. Ook merk ik vaak compressie ‘foutjes’ op rond details. Wat me vooral stoort is de synchronisatie tussen beeld en geluid. Wat ik niet OK krijg via de instellingen. Vraag me of of de Vlaamse zenders nu in 1080p zitten of niet. Ze voelen niet vloeiend genoeg aan daarvoor volgens mij.
@fred67 de meeste Vlaamse zenders zitten in 1080i op de telenet tv box, Vitaya bv zet soms nog SD uitzendingen om naar HD en dan merk je het verschil wel,
vraag me soms af welke programma's ze hebben aangekocht in 1080i en welke niet, je merkt snel het verschil, ook is de tv soms de oorzaak van verschil in beeld.
elke tv geeft een ander beeld weer door de gebruikte beeldprocessors in de tv....
@Master-Magic Ik kreeg een week of zo geleden een bericht in de yelo app ivm een "hd boost". Dit Was een bericht om te zeggen dat er een pak vlaamse zenders beschikbaar waren in 1080p in de yelo app. Ik mag dan toch hopen dat ze de tv-box ook voorzien van deze 1080p kwaliteit. Zou alvast een hele verbetering zijn tov van de 1080i.
Ik vind persoonlijk dat de beeldkwaliteit de laatste week via de tv-box weer wat achteruitgegaan is van de HD zenders.
Er zit weer wat meer korrel en grain in het beeld.
Over een dikke week geleden was het beeld perfect.
Op 4/11 schreef ik nog de heisa rond "slecht"beeld niet te begrijpen, nu des te meer! De laatste dagen heb ik veel last van blokjes en haperingen in beeld op alle Vlaamse zenders, ongeacht of het live kijken of opnames bekijken betreft. Hopelijk waait dit snel over!
Ik ben al meer dan een jaar de trotse eigenaar van een TV-box. Ben ook tester geweest.
Van in het begin vind ik het beeld fantastisch. Onze TV is een Qled van de "8" serie. Dit is een High End TV van 55" waar ook de nodige tijd is ingestoken (beste instellingen zoeken op het web) om het beeld zo goed mogelijk in te stellen. (Rechtstreeks uit de doos is het beeld van deze TV ook om te janken). Ik heb nog niets gemerkt van een slecht beeld. Geen graining of blokken of overdreven filtering. De TV-box staat ingesteld op 4K. Ook heb ik nog niets gemerkt van een achteruitgang de laatste weken. Ik ben er dan ook helemaal niet van overtuigd dat de problemen rechtstreeks met de TV-box te maken hebben. Mogelijk is er een probleem met de randapparatuur, kabels of het binnenkomend signaal?
Wij zijn net een opname aan het kijken via onze tv-box. Valt me op dat de compressie rond uit slecht is. Ik zie veel compressie artefacten. Zeker bij complexe beelden met veel details of snelle bewegingen. Aan de tv kwaliteit zal het zeker niet liggen. Netflix of 4K beelden zijn ronduit schitterend. De compressie van opnames of on demand zijn ronduit slecht. Werk aan de winkel als je het mij vraagt.
Iets wat altijd goed geweest en dan plots achteruitgaat heeft niets te zien met randapparatuur, dat is een uitvlucht die Telenet zelf ook graag gebruikt,"zijn uw kabels in orde mijnheer"?
Het lijkt er sterk op dat er iets gaande is en dat de klachten alsmaar uitbreiding nemen.
Mochten de klachten nu nog ernstig genomen worden,maar aan de andere kant van de lijn lachen ze gewoon door en de kassa blijft rinkelen.In Nederland word er tenminste nog geluisterd en is men constructief met klachten.
Jammer dat er geen enkele concurrent bied wat Telenet bied,ze zouden wel anders piepen als mensen echt de keuze hadden, maar nu is het gewoon een logge multinational die alleen aan de centen denkt.
@fred67 schreef:Sinds enkele dagen een tv-box. Ik merk vooral op dat er een bepaalde verscherping op het beeld toegepast word. Ik merk witte randjes door overdreven filters. Ook merk ik vaak compressie ‘foutjes’ op rond details. Wat me vooral stoort is de synchronisatie tussen beeld en geluid. Wat ik niet OK krijg via de instellingen. Vraag me of of de Vlaamse zenders nu in 1080p zitten of niet. Ze voelen niet vloeiend genoeg aan daarvoor volgens mij.
Binnenkort komt er een fijne verrassing aan die veel mensen blij gaat maken!
@Ex-Netweter het is niet omdat het in Nederland word toegepast de nieuwe firmware voor de box dat het hier in belgie ook direct komt.
in Nederland word de beeldverbeteraars uitgezet, of dit in belgie ook word toegepast kan enkel @Suzy ons melden als ze een nieuwe firmware update info plaatst op deze site 😉