Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

Ik kreeg onlangs melding van mijn tv dat vtm.go beschikbaar is als app op de smart tv.

Toen ik deze app eens teste viel me op dat het beeld via deze app beter is dan dit van opnames via de tv-box. Ik vermoed dat deze app naar 1080p gaat, terwijl tv-box nog in 1080i werkt.

 

Nog mensen die dit opviel?

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: kwaliteit vtm.go LG app beter dan tv box

9 reacties
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

Daar heb je gelijk in.

Ook ik heb dat op mijn LG tv al ondervonden.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

er zou geen verschil zijn wel een vertraging bekijk eens de hdmi kabel eens en vervang hem is

1080p kan je ook op de box zetten ook bij digicorder

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

@luc55Een tv box is geen digicorder, er zijn verschillen in, veel mensen maken nog die fout, en de tv box streamt de beelden in een lagere kwaliteit tot men merkt dat je hogere snelheid en kwaliteit aan kan en past het dan aan, de kwaliteit is dus bij de meeste opnames naar gelang je snelheid van je internet dat de tv box ervaart.

daarom dat UTP kabel altijd wordt aangeraden dan WiFi omdat WiFi schommelt in snelheid soms, utp heeft daar minder last van.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

Vraagje: op 21/09 wordt bij ons in de regio het analoge signaal definitief uitgeschakeld.

Gaat dan de beeldkwaliteit ook meteen beter zijn of is het wachten tot heel het land analoog is uitgeschakeld?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

neen best nu over schakelen wacht niet

van 2019 is sd signaal er als je dan een nieuwe toestel of 2de tv moet vervangen moet je niet haasten

er zit een epg ook op gemakkelijk

en beeld is veel beter

kan zijn dat je nog oude slechte kabels moet vervangen

of de f connector

dan zal rap moeten werken

nu heb je nog tijd

dus veranderen nu

 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

Je Begrijpt m'n vraag niet.

Ik kijk al digitaal maar als het analoge signaal uitgeschakeld wordt komt er meer ruimte en gaat de beeldkwaliteit er dan op vooruit ?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

neen is voor meer internet en de snelheid

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box


@luc55  schreef:

neen is voor meer internet en de snelheid


@Guyke1 

Het zal niet voor vandaag of morgen zijn maar het is wel de bedoeling dat er op de TV-box zenders komen in 4K.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit beter via VTM GO, dan via Telenet TV-box

@Ex-Netweter die 4Kzenders kunnen ook als stream aangeboden worden, dan is kabel ruimte geen punt, ik zie geen problemen met zenders dat in HD uitzenden (de Vlaamse) bij de Franse is er soms wel wat mindere kwaliteit in HD maar de bron is ook zo, die worden van de 5west gehaald waar ze als Uplink gebruikt worden voor de DVB-T zenders in Frankrijk en voor de providers dat deze zenders aanbieden, en mits een juiste ontvanger kan je deze ook gratis ontvangen 😉 

en er zijn nog enkele dat mindere kwaliteit hebben door de bron zelf op satelliet, de discovery zenders dat in play more zitten zijn via satelliet te ontvangen en Telenet plukt ze daar ook van, deze zijn wel enkel in SD via satelliet.

en zo zie je dat niet altijd Telenet de schuld is van mindere kwaliteit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes