Beantwoorden
YannickG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Beste instellingen Chromecast & TV-app op Samsung 4K TV

Hallo,

 

Ik heb zopas de Chromecast met google tv aangeschaft om de Telenet TV-app te gebruiken op mijn Samsung 4K TV (Q55Q90T). Het beeld is wel ok maar heb de indruk dat die niet optimaal is. Welke instellingen moet ik best hanteren om de hoogste beeldkwaliteit te hebben met vlotte beelden en overgangen? Ik weet dat de app niet 4K kan weergeven maar ben dus benieuwd op welke resolutie ik deze best zet. Ook eventuele instellingen aanpassen in mijn Samsung 4K TV?

 

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: beeld Chromecast 4, Telenet-TV app en Samsung 4k TV

0 Likes
1 reactie
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Beste instellingen Chromecast & TV-app op Samsung 4K TV

@YannickG de chromecast met google tv heeft een 4k resolutie, dus zou ik daar zeker gebruik van maken. Je kan dit veranderen in de beeldinstellingen van je chromecast.

Het kan zijn dat de instellingen nu op 1080p staan en dus niet optimaal in functie van je tv.

De beste resolutie dat de chromecast aankan is 4k met 60fps.

Normaal gezien kan je tv dit ook aan. 

Het maakt op dat moment niet uit dat je app 4k ondersteuning geeft, want die upscaled uw 1080p naar 4k. De rest van de apps die dan wel 4k ondersteunen kunnen dan in de beste kwaliteit worden weergegeven zonder upscaling.

De chromecast met google tv kan je ook met de universele afstandsbediening van Samsung bedienen.Maar dat wist je waarschijnlijk al 🙂 (kan je terugvinden in de instellingen van de universele afstandsbediening in de instellingen van je tv.

Succes!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes