Beantwoorden
BVDW
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Bronkanaal wijzigen tussen TV-box en Playstation

Beste,
Aan onze televisie is momenteel de playstation aangesloten op hdmi 1 en de nieuwe TV-box op hdmi 2. 
Als we TV kijken en willen van input veranderen naar de playstation (via knop rechts onderaan op afstandsbediening), krijgen we een overzicht van de mogelijke bronnen. De TV-box is geselecteerd en we kunnen geen andere bron (hdmi 1 bv.) selecteren ook niet door de navigatietoetsen op de afstandsbediening te gebruiken. Als bv. op het moment dat we willen switchen de TV-gids actief stond, zullen de navigatietoetsen daarop effect hebben en niet op het overzichtsscherm met de verschillende inputbronnen.
Iemand enig idee om dit op te lossen?

Bedankt. 

Bart

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Switchen tussen nieuwe TV-box en Playstation

3 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

met een hdmi selector knopje de bron veranderen is makkelijker dan met de afstandsbediening

je hangt dan de tv box en de playstation aan dit knopje, en het ander eind aan één hdmi van uw tv

voor beeld van amazon

https://www.amazon.de/-/en/Splitter-Aluminium-Switcher-Bi-directional-Supports-gray/dp/B07K2PW2RQ

is maar een voorbeeld, 

er zijn veel opties en merken van ,zoek welk model vanwaar het best bij je noden aansluit, en je kan weer verder

DylanVanAssche
Professional Weetjesweter
Warming up? Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien!

Heb je al eens geprobeerd om HDMI CEC uit te zetten op de TV Box?
Het lijkt me dat de TV Box de HDMI input forceert door er een signaal op te zetten, met HDMI CEC zal de TV automatisch overgaan op de actieve bron.
Zijn er meerdere bronnen, dan volgt die de laatst gekozen of op volgorde of ... afhankelijk van het merk en implementatie in de TV.

Instructies om HDMI in te schakelen:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

Om het uit te zetten moet je natuurlijk de andere optie kiezen dan die in de link 🙂

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Bij mij lukt het wel, maar dat zal sterk afhangen van je TV en of de afstandsbediening ingesteld is op het juiste model van TV.

Op m'n LG OLED kan ik op de "Bronnen" knop van de TV-box duwen en dan met de pijltjes en OK-knop de juiste input kiezen. Druk ik echter een tweede keer op de Bronnen knop dan bedien ik inderdaad de TV-box. De knop schakelt de afstandsbediening tussen TV en TV-box modus.

Dus indien je dit voor hebt, druk dan nog eens op de "Bronnen" die knop. Werkt het dan wel?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.