Beantwoorden
MarcoB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
π-DAY! Alles op zijn plek! Happy New Year! Hoort wie klopt daar?

CEC-controle TV-box

Is er nog steeds geen oplossing gevonden, om de tv box wat meer cec opties te geven? Dat je bvb kan kiezen wat hij wel en niet aan/uit schakelt. Al mijn toestellen zijn verbonden aan mijn av receiver, welke een passthrough funtie heeft. Al mijn toestellen respecteren deze functie en schakelen nooit zomaar uit zichzelf de receiver aan. Enkel de tv wordt netjes ingeschakeld, zoals het ook hoort. Wil ik wel mijn surround systeem gebruiken, dan kan ik mijn receiver inschakelen, die dan ook nog netjes het geluid overneemt van mijn tv. En de tv zijn geluid automatisch uitschakelt. Al mijn toestellen doen dit perfect, behalve de tv box. Ik heb de cec functie van mijn tv box moeten uitzetten, want deze blijft maar steeds alles ineens aanzetten, wat ik helemaal niet wil. Wij kijken nooit tv, via het surround systeem. Dit is nu het enige toestel, dat geen cec functie meer heeft en met momenten voor allerhande rare toestanden begint te veroorzaken bij mijn andere toestellen. Teveel om op te noemen, ik moet zelfs uitkijken in welke volgorde ik alles uitschakel. Of ik heb problemen als ik de volgende dag de tv terug aanzet. Om gek van te worden! Ik ben al een tester van in het begin van deze box en nog steeds blijft dit een probleem. Is het zo moeilijk om de tv box, de instellingen van andere toestellen te laten respecteren? Alles werkt bij mij thuis met 'bravia sync' van sony. Dit lijkt me nu toch een bekend genoeg systeem, om een ander toestel mooi mee te laten samen spelen. Niet?

Marco 

7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CEC-controle TV-box

Die optie heb je toch wel ?

 

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de Originele afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Auto TV
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten

  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC-controle TV-box

Jammer maar helaas, ook met software 4.29 is de CEC nog steeds alles of niets...

Ik heb de functie ook uitgezet, want anders ging telkens mijn av-receiver ook aan en uit, terwijl dat niet nodig was, bijkomend als het signaal doorgelust was (tvbox-> receiver -> tv) dan werd het geluid zelfs niet afgespeeld door de receiver.... maar steeds door de tv.

Ik heb nu de tvbox rechtstreeks op de tv aangesloten en gebruik de CEC functie van de tvbox dus niet meer, jammer want nu moet je zelf ook de tv aanzetten en af en toe de correcte bron selecteren op de tv , maar nu gaat enkel de receiver aan als ik dat wil en wordt het geluid wel via de receiver afgespeeld (via Arc)

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CEC-controle TV-box

Ik zet CEC overal uit en werk met een Harmony remote: volledige controle zo.

 

Er is trouwens nooit een garantie dat CEC goed werkt tussen apparaten van verschillende merken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC-controle TV-box

Inderdaad, er is geen garantie, maar voorheen met de gewone HD digicorder werkte de CEC functie WEL correct, dus is het heel jammer dat dat met de nieuwe TVbox niet meer het geval is.

Ik heb ook een Harmony AB (665), maar gebruik deze nu niet meer owv de voordelen van de RF afstandsbediening van de TVbox.

Je zegt volledige controle, dat is niet waar!

Als ik mijn oorspronkelijke setup behoud, ttz de receiver fungeert als centraal hdmi punt, met één hdmi out naar de Tv, dan kan ik inderdaad via de Harmony de nodige functies programmeren, zoals toestel x aan, bron van receiver correct zetten, ... maar dan nog zal het geluid via de Tv worden afgespeeld en niet via de receiver, omdat de TVbox dat zo per default doet. Je zal dan nog steeds  ofwel via menu TVbox of de tv zelf, het geluid naar de receiver moeten verzetten....

 

0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC-controle TV-box

Btw, de bron verzetten via AB zonder dat de receiver aan staat gaat wel met een Yamaha maar bvb niet met een Denon/Marantz, deze laatste moet steeds aan staan om de bron te verzetten ... tenzij je hdmi CEC activeert.....

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CEC-controle TV-box

Ik heb nochtans een Denon.

Alles via HDMI aangesloten op een Denon DRA-800H (ook de TV box) en met 1 HDMI out naar naar de TV.

Het geluid komt netjes uit de receiver. Logisch ook want de Denon haalt het geluid van de HDMI en stuurt enkel het beeld weer verder naar de TV.  In mijn setup heb ik zelfs niet de mogelijkheid om het geluid van de TV box uit de TV te laten komen.

 

Ik heb weldegelijk volledige controle zo.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC-controle TV-box

Hallo,

 

Misschien dat dit bij de eenvoudige stereo receivers wel werkt...

Ik spreek hier over echte AV-receivers zoals de Denon AVR-X8500R en de Yamaha RX-A3070.

Daar heb je meer mogelijkheden via hdmi en mogelijks geeft dat een probleem met de TVbox.

Jammer dat het nog niet werkt met de nieuwe TVBox, maar ik verkies beeld en geluidskwaliteit boven het gebruiksgemak.

0 Likes