Beantwoorden
IgorSte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast vanaf Telenet TV-app loopt vast

Hallo, al maanden hebben we een probleem met de telenet tv app en chromecast. Alles hebben we al geprobeerd. Telenet support komt ook niet met een oplossing. Om de zoveel tijd loopt heet beeld vast met een draaiend cirkeltje. Iemand hier een oplossing voor?

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1687
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Chromecast vanaf Telenet TV-app loopt vast

@IgorSte heb je een utp kabel ter beschikking waar je Chromecast is ? Dan kan je een UTP kabel gebruiken om deze aan te sluiten. Je kan hiervoor een ethernet adapter aankopen : 

https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=nl Dit heeft bij mij gewerkt 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
IgorSte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast vanaf Telenet TV-app loopt vast

Dag Kristof,

 

Merci voor uw antwoord, maar het is echt geen wifi probleem, andere apps doen het wel perfect.

0 Likes
GroundGio
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Chromecast vanaf Telenet TV-app loopt vast

Net hetzelfde probleem hier. En zeker geen wifi probleem dat aan de oorzaak ligt. Access point staat op enkele meters van de TV en andere apps werken perfect via Chromecast.

Had dit reeds voor met de Yelo app en dacht dat de Telenet TV app ging beterschap brengen, maar tevergeefs ....

Op het moment dat de verbinding wegvalt is de Chromecast niet meer zichtbaar in de Telenet TV app. Maar wanneer ik dan bvb Netflix app open kan ik perfect Chromecast selecteren en streamen naar TV.

Enigste dat helpt is TV opnieuw opstarten (= Chromecast ook even herstarten) en Telenet TV app geforceerd sluiten & heropstarten. Hierna werkt het dan voor voor enkele uren, soms ook maar voor 30 min.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1687
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Chromecast vanaf Telenet TV-app loopt vast

@IgorSte;@GroundGio  klopt bij mij werkte Netflix, Disney+, youtube ,... allemaal zonder probleem. Omdat deze apps anders omspringen met de buffer van je toestel. Nu dat ik via kabel werk, heb ik geen problemen meer. Misschien toeval, maar bij mij werkt het nu wel.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.