Beantwoorden
ben7900
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Coax kabel tri6 wit van de gamma

Hallo,is de witte coax kabel tri6 van de gamma goed voor het beste beeldkwaliteit ?Er zit een coax in de muur,die gaat direct in de wandcontactdoos NIU-WO/T1 ..dat is een versterker zeker ? En dan van de NIU-WO/T vertrekt er een grijze coax kabel naar de modem.De modem bevindt zich 50cm verderop.De grijze coax is stuk ! Heb nu een nieuwe witte tri6 coax gehaald in de gamma ..is dit voldoende voor het beste beeldkwaliteit ? En die NIU-WO/T is niet te oud ?

We hebben de tcl 55c645 tv van telenet ,QLED 4K hdr etc.

Ik vind dat het beeld bij gewone zenders niet zo geweldig is.Ook soms zie je bij bewegingen bvb een man wat zijn handen beweegt dat die handen zich "haperend" ,niet duidelijk,minder zichtbaar bewegen.Bij netflix is het beeld heel goed in 4k maar ook hier soms wat lichte haperingen,onduidelijkheid ,minder zichtbaarheid bij bewegingen.Maar minder dan gewone zenders.

Op de doos van tv staat 120hz verversingssnelheid maar dat zou voor games zijn blijkbaar.Tv zou 60hz zijn...ligt het niet hieraan ? 

We hebben de nieuwe tvbox gehaald ,het kleintje en die hebben we met bijgeleverde utp aangesloten.Kan ook draadloos.

We zijn ook de nieuwe modem gaan halen ,de zwarte.

Het beeld is over het algemeen wel goed maar toch zoals ik zei dat soms minder zichtbaar worden bij bewegen van bvb de handen staat me niet aan.En ook zenders int algemeen niet echt zo geweldig beeld.Maar komt mss ook omdat ze niet alles in hoge resolutie uitzetten.

Tv hebben we niet teveel gewijzigd met instellen,gewoon de hdr beeld aangezet en intelligente beeld aan.En beeldruis verminderen kun je ook maar lijkt niet zo veel uit te maken.

Ik heb dus de witte coax geplaatst ,nieuwe tvbox en modem en heb de NIU-WO/T. Is dit ok of kan dit beter ? coaxkabel goed of ? We hebben telenet one for 2.

 

0 Likes
6 reacties
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Coax kabel tri6 wit van de gamma

Het gaat dus om de coax tussen de NIU en de modem? Even wat zaken op een rijtje zetten.


Je kijkt digitale TV. Als je daarbij storing hebt zal je dit merken aan blokjesvorming of helemaal wegvallend signaal tijdens het live kijken. Dan moet je kijken naar de COAX die naar je Decoder gaat.

 

Terugkijk TV en opnames (enkel TV-box) gaan via Internet. Merk je daar hetzelfde probleem dan kan je de TV COAX uitsluiten als oorzaak. Je spreekt ook over Netflix, ook dat komt via internet. In dit geval zit je dus met internet problemen. Deze kunnen eventueel ontstaan door een probleem met de coax tussen de NIU en de modem inderdaad. Hier zal je dat vooral merken aan bufferen tijdens het kijken. Ook kan je problemen ondervinden tijdens het surfen op het interenet. Je naar Telenet bellen en vragen of ze je modem uitlezen. Zij kunnen namelijk nagaan of er storingen optreden. Een defecte NIU heb ik nog niet gehoord, maar het kan natuurlijk ook.

In beide gevallen kan het probleem kan ook buitenshuis liggen.

Wat jij beschrijft doet mij eerder denken aan een “smoothing” proces of dergelijke op de TV zelf. Neem eens een kijkje in de beeld instellingen of je daar zo iets kan vinden. Dit soort instellingen zijn meestal per ingang/app, dus mogelijk moet je dit meerdere keren aanpassen.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Coax kabel tri6 wit van de gamma

De NIU-WO/T1 is een netwerkverdeler die het klassieke tv-signaal en internet-signaal scheidt en het Telenet-netwerk beschermt tegen storingen.
TRI6 coaxkabel is een kabelstandaard die goedgekeurd is door Telenet. Die kabel is prima op voorwaarde dat de verbinding met de modem en netwerkverdeler met de juiste F-connectoren is gemaakt.

De Vlaamse zenders via Telenet bieden niet zo'n uitstekende beeldkwaliteit aan als Netflix: https://www.netweters.be/t5/Entertainment/VRT1-korrelig-beeld-bij-live-uitzendingen/td-p/175911/page...

Netflix kan je in 2160p (4K) bekijken, de beste kwaliteit heb je met de Netflix-app rechtstreeks op het tv-toestel.

Als je die nieuwe kleine TV-box hebt, dan zit daar geen coaxaansluiting meer op? Die nieuwe kleine TV-box werkt via streaming, mogelijks is de kwaliteit dan minder dan via coaxkabel.

Met een Telenet CI-module (Telenet TV met een kaartje) kan je iets betere beeldkwaliteit op je tv-toestel krijgen dan met de Telenet TV-box.

Bij Telenet krijg je zeker niet de beste beeldkwaliteit die beschikbaar is op de markt, probeer de app van VRT MAX of VTM GO op je tv-toestel voor betere beeldkwaliteit.
Ook bij Proximus TV kan je nu betere beeldkwaliteit verkrijgen dan via Telenet die de kwaliteit onlangs heeft verminderd.

 

0 Likes
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Coax kabel tri6 wit van de gamma


@Ex-Netweter  schreef:

Als je die nieuwe kleine TV-box hebt, dan zit daar geen coaxaansluiting meer op? Die nieuwe kleine TV-box werkt via streaming, mogelijks is de kwaliteit dan minder dan via coaxkabel.


Dat streaming-only model is niet beschikbaar bij Telenet. Tenzij ik ergens een persbericht gemist heb en Telenet vergeten is al zijn documentatie bij te werken. Volgens mij zijn dit de 2 types TV-box die beschikbaar zijn: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Coax kabel tri6 wit van de gamma

Ik denk wel dat de "mini" TV-box sinds zeer kort beschikbaar is of zal zijn, de handleiding om de "mini" TV-box te installeren staat al online:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/installatie-te...

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2324
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Coax kabel tri6 wit van de gamma

Daar ge enkel digitale beelden krijgt is het meestal beter om de beeldverbeteraars van de TV uit te schakelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 216
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Coax kabel tri6 wit van de gamma

Klopt, deze kleinere settopbox zonder coax aansluiting wordt momenteel uitgerold in bepaalde regio's.