Beantwoorden
gdr1337
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

De nieuwe TV-box is niet compatibel uw huidige modem?

Hallo Netweters! Ik heb gisteren een nieuwe TV Box en een CV8560E opgehaald bij een Telenet Service Center. Ik gebruikte hiervoor de zwarte modem-only omdat ik een publiek IP adres nodig heb op mijn firewall. Mijn netwerk is vrij geavanceerd met vlans, ngfw firewall, domotica enz. De CV8560E zou pass-through kunnen ingesteld worden en daarom werd mij deze router aangeraden.

 

Eveneens heb ik een TV Box mee gekregen, want onze digicorder was stuk. Bij het verwerken van de bestelling merkte de verkoper op dat hij melding krijgt dat de TV Box niet compatibel is met de CV8560E. Ik besloot dat ik het toch wou proberen omdat ik op dit forum merk dat velen het wel op die manier aan de praat krijgen

 

Nu 24u later is mijn modem nog steeds niet geprovisioneerd, ik heb geen "geavanceerde instellingen" om hem in pass-through te zetten en op Mijn Telenet staat 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS) als type geregistreerd.

 

Eerder vandaag kreeg ik een SMS: de nieuwe TV box is niet compatibel met uw huidige modem. Dan maar gebeld met Telenet Helpdesk, conclusie: of een nieuwe modem of een oude digicorder gaan ophalen. Anders zal het niet lukken om de provisionering te laten doorgaan.

 

Ondertussen nog steeds geen werkende domotica en geen TV.

 

Wat raden jullie mij aan?

Bestaat er een ander type modem met pass-through die compatibel is met de TV Box?

 

Alvast bedankt

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

De nieuwe TV-box is niet compatibel uw huidige modem?


@gdr1337  schreef:

Nu 24u later is mijn modem nog steeds niet geprovisioneerd, ik heb geen "geavanceerde instellingen" om hem in pass-through te zetten en op Mijn Telenet staat 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS) als type geregistreerd.

 

Eerder vandaag kreeg ik een SMS: de nieuwe TV box is niet compatibel met uw huidige modem. Dan maar gebeld met Telenet Helpdesk, conclusie: of een nieuwe modem of een oude digicorder gaan ophalen. Anders zal het niet lukken om de provisionering te laten doorgaan.


Jouw modem werd verkeerd geprovisioneerd door het Telenet Center.

Een typische fout, die jammer genoeg nog vaak voorkomt.🤔

De E-router heeft 3 MAC adressen (HFC Mac, MTA Mac, GW of Gateway MAC). Echter op de kartonnen doos staan alleen de eerste 2 Mac adressen.

 

Neem een foto van het etiket op de onderkant van jouw modem (met de 3 Mac adressen) en ga naar het Telenet center, zodat ze deze correct kunnen inboeken (of bel de Helpdesk).

 

Eens de modem correct ingeboekt wordt, zal je deze ook kunnen instellen via "Mijn Telenet".

De TV-Box is perfect compatibel met de CV8560E. 

gdr1337
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

De nieuwe TV-box is niet compatibel uw huidige modem?

Nogmaals gebeld met de Helpdesk, de drie MAC adressen zijn nu correct geregistreerd.

Niet veel later staat er DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) in Mijn Telenet.

Pass-through ook beschikbaar.

 

Dit was inderdaad het probleem, super bedankt!

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

De nieuwe TV-box is niet compatibel uw huidige modem?


@gdr1337  schreef:

Dan maar gebeld met Telenet Helpdesk, conclusie: of een nieuwe modem of een oude digicorder gaan ophalen. Anders zal het niet lukken om de provisionering te laten doorgaan.


De ondeskundigheid van de Helpdesk laat toch echt te wensen over.

Dat de oplossing voor het probleem door de klant zelf moet aangebracht worden is toch te ridicuul voor woorden 🤔

 

Blij dat mijn advies geholpen heeft, en dat het opgelost is 😊 ...

0 Likes