Beantwoorden
Robby_DK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Deze zender is niet beschikbaar, check uw kabels

Wanneer ik naar één of canvas kijk dan krijg ik soms een zwart kadertje in beeld met de boodschap dat de zender waar ik naar aan het kijken ben niet beschikbaar is en dat ik m'n kabels moet checken. Op dat ogenblik bevriest het beeld of het wordt haperend.

Wat mij opvalt is dat dit steeds gebeurt op het ogenblik dat m'n pc in screensavermodus gaat en dat het probleem blijft bestaan zo lang deze in screensavermodus is. Zo gauw ik me terug aanmeld is het probleem op de tvbox verdwenen als sneeuw voor de zon.

Ik heb de tvbox al verbonden via wifi met de telenet modem (de pc is met een kabel verbonden) maar het probleem blijft bestaan. Wanneer de pc uitgeschakeld is, is er geen probleem, het ontstaat enkel wanneer de pc aanstaat en in screensavermodus is.

 

Tips om dit te verhelpen zijn zeer welkom ! 

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Deze zender is niet beschikbaar, check uw kabels

@Robby_DK 

Herstart het hele systeem eens. Van modem tot zover je kan.

Als het dan niet gedaan is kan je de screensaver modus uitschakelen en het scherm afzetten. (Als het geen laptop is)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Deze zender is niet beschikbaar, check uw kabels

@Robby_DK  Zet de functie mediastreaming of mediasharing af op uw pc. Als de screensaver aanslaat kan het zijn dat de mediastreaming functie ook zal uitgeschakeld worden en soms ook het netwerk van de pc. 

De pc zal dan niet meer opgemerkt worden door de Telenet box en zal even zijn kluts kwijtgeraken omdat er een device in het netwerk dat streaming ondersteuning heeft weg is. Dit probleem ga je inderdaad niet hebben als je pc afstaat, dan zal het device  ook niet op het netwerk beschikbaar zijn.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Robby_DK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Deze zender is niet beschikbaar, check uw kabels

Hey Kristof, bedankt voor je reactie. Mediastreaming/sharing staat niet aan en ik heb ook al een keer getracht of het uitzetten van netwerkdetectie uitgeschakeld. Het heeft echter geen effect.

 

Ik blijf het vreemd vinden.

0 Likes
Robby_DK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Deze zender is niet beschikbaar, check uw kabels

Geprobeerd maar het verhelpt het probleem niet ...

0 Likes