Beantwoorden
Wilc
Experienced Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Digicorder AD 2200 vindt geen zenders

Beeld van aangekochte digicorder viel soms uit.
Reset gedaan met behoud van opnames, want deze wil ik niet kwijt.
Bij de reset: taal selecteren dan opnieuw zoeken naar zenders, vind ik er geen enkele meer…

0 zenders gevonden. Regio, aansluitingen en activatie zijn zeker in orde.

Op zichzelf geen probleem gezien ik een 2de heb die onder dezelfde aansluiting wel werkt.

Maar… help, ik wil mijn opnames nog kunnen bekijken van het nu zenderloze toestel:

Is er een oplossing, middels bv. een toetsencombinatie,om zenders te vinden of, nog belangrijker,

op z’n minst vooralsnog toegang tot mijn opnames te krijgen?

HDD van de ‘slechte’ te versteken in de werkende digicorder?
Zonder gevonden zenders geraak ik namelijk niet in menu, om aldaar naar opnames te gaan.

Telenet verwijst naar een ‘verouderd toestel’ (is 5 jaar) en raadt de nieuwe TV-box aan.

Maar daar gaat het niet om, die wil ik helemaal niet, en al zeker niet zolang deze niet aangekocht kan worden, omgerekend 144 eur/ jaar huurgeld voor slechts één TV, daartegen zeg ik néé.

Temeer coax leidingen heb ik genoeg voorzien: maar hier ontbreekt een bekabeld UTP thuisnetwerk en bij telenet is het straatnetwerk (glasvezel) niet voorzien is.

7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Wilc die harde schijf in een andere digicorder steken of aan je pc zal niks opbrengen, die opnames en schijf zijn gelinkt aan de digicorder waar de opnames zijn gedaan en zijn dan ook nog eens beveiligd met een code dat alleen die ene digicorder heeft, je zal die digicorder dus weer aan de praat moeten krijgen om je opnames te kunnen zien.

en als dat niet lukt ben je die opnames kwijt spijtig genoeg.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Heb je de coax gecontroleerd? Als je die gebruikt voor een ander toestel, werkt het dan? 

Als je zeker bent dat je coaxaansluting en je coax-kabel in orde zijn, dan is er allicht een probleem met de ingebouwde tuner. Mogelijk kan een zeer handige harry een tuner van een andere Digicorder demonteren en en monteren in je defecte Digicorder. 

Alles wat versleuteld is, kan gekraakt worden. Eens zoeken op het darknet? (wel zeer voorzichtig zijn).

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

als het beeld Soms maar uitviel, bestaat er dan nog eventueel de mogelijkheid dat je ook Soms nog wél kan scannen?

heb je tussen muur en apparaat al eens een coax kabeltvversterker tussengestoken en zo geprobeerd?

of hem even bij familie zetten , daar op de coaxaansluiting hangen, dus  om van elders in te proberen stellen eventueel

anders ja tuners wisselen. ik ga binnenkort weg voor tv als de app stopt, ik kan u dan eventueel mijn oude apparaten opsturen,

dan zou je kunnen puzzelen met de onderdelen en soldeerbout. mocht je dat wensen stuur me dan een pb ergens in april

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Kijk nog eens alles na wissel ook eens de stroom adapter 

Kijk ook op de verbindingen op moederbord goed vast zitten 

Meer ga je niet kunnen doen je kan proberen de harde schijf te wisselen zie wel dat zelfde type is aan de onderkant zie je dat 

Wilc
Experienced Beetjesweter

Met exuus voor de late reactie, 

Betreft (nog steeds) niet vinden van zenders:

In het begin toen het beeld uitviel, kon ik na een 2 tal pogingen zonder gevonden zenders idd. toch plots zenders vinden.
Het uitvallen v/h beeld herhaalde zich echter, waardoor ik opnieuw heb gereset met behoud opnames. Sindsdien, meer dan 10 keer geprobeerd en toestel vind nu resoluut geen zender meer.

Inmiddels heb ik je advies geprobeerd. Ik heb (na lang zoeken) tussen mijn rommel nog een antenneversterker gevonden, dit gaf procentueel een beter signaal (van 50 naar zo’n 60%), maar blijkbaar nog steeds onvoldoende om ook maar 1 zender te kunnen vinden.

Ja, mocht je je digicorder niet meer van doen hebben, zou je mij kunnen helpen met deze. Dan zou ik het ontvangstgedeelte versteken in de mijne. De printplaat van ontvangst is gescheiden van het HDD gedeelte, dus dit zou kunnen lukken. 

Mocht je deze naar mij willen opsturen, betaal ik uiteraard verzendkost. Mvg

Wilc
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor uw antwoord, stroomadaptor heb ik vervangen, maar zonder resultaat.

Wilc
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor uw antwoord, ander toestel werkt op dezelfde coaxaansluiting, ik ga de ingebouwde tuner vervangen van zodra ik ergens een afdankertje kan ontvangen.