Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Energie verbruik tv box

Al enkele dagen lig ik te dubben over het verbruik van de tv box tegenover de digicorder ( die stond niet op de energie zuinigste stand) maar nu zou de tv box veel meer verbruiken als hij niet gebruikt word, ik weet dat de tv box een eco stand heeft, maar omdat er dikwijls opstart problemen zijn blijf ik er voorlopig af, ik ging er van uit geen harde schijf minder verbruik maar dat blijkt niet te kloppen.

heeft iemand een duidelijke vergelijking ? in de winter staat mijn tv zeker 8 uur op, play enz gebruik ik niet ook de apps niet, dus ik zou hem in de toekomst gerust op eco kunnen zetten als alle problemen zijn opgelost, het is voor nu dat ik me zorgen maak, en ook wanneer hij gebruikt word gebruikt hij dan ook meer tegenover de digicorder.

0 Likes
16 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Energie verbruik tv box

Jos,

Hoeveel personen zijn er die geen opstartproblemen hebben en waar je niets van hoort?

Wat verbruik betreft: digicorder+tv: 100W

Tv-box+tv : 75W

Afgelezen van slimme meter.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Energie verbruik tv box

@louishufk is dat verbruik wanneer hij effectief gebruikt word, of stand by?

natuurlijk zijn er veel waarbij de eco stand geen problemen geeft, maar ik wacht liever nog een maand of 2 tot alles zeker op punt staat, nu in de winter staat hij toch meer op dan niet.

Jos

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Energie verbruik tv box

Jos,

Dat is effectief gebruik. Stand-by kan ik niet weten wegens te weinig verbruik.

Twee maanden wachten. Hoe ga je dan weten of jij dan ook géén probleem meer hebt, als je er ooit al een zou gehad hebben.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Energie verbruik tv box

  • Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
  • Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
  • Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.

Als je even snel telt aan 0,25 Eurocent per kwh totale prijs kom je  in standby-modus op jaarbasis op 122 Euro, 60 Euro of 2,19 Euro. En dan heb je nog geen televisie gekeken... want de gegevens over de operatieve modus ontbreken.

 

voor de laatste digicorder. De meeste hadden die waarschijnlijk op stand-by modus staan, gezien de netwerkmogelijkheden waren de verbruiksgegevens het volgende:

Operatieve modus: max 20 W;

Stand-bymodus: max 12 W;

Slimme energiestand: max 0,5 W

 

Dus de vorige box verbruikt minder in operatieve modus dan de nieuwe box in standaard start. Ik ga ervan uit dat de TV-box in operatieve modus ook zoiets van een 56 watt gaat verbruiken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Energie verbruik tv box

@louishufk ik heb zolang ik de tv box heb gehad geen opstartproblemen gehad, en wil dat zo houden.

maar ik betaal ook ni graag meer energie dan vroeger, daarom de vraag wat is juist het verschil.

Jos

0 Likes

Energie verbruik tv box

@Ex-Netweter bedankt om dit mee op te volgen, als er nu nog meer gegevens bij komen dan is iedereen er bij geholpen, ik denk er aan een energiemeter te kopen dan heb ik een duidelijk beeld wat hij verbruikt in stand by en wanneer hij gebruikt word, maar ik heb liever die kosten niet omdat er mogelijk iemand een energiemeter in huis heeft, de metingen van @louishufk louis zijn ok maar elke tv verbruikt niet even veel.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Energie verbruik tv box


@Ex-Netweter@  schreef:
  • Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
  • Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
  • Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.

 


Blijkbaar klopte de informatie in de FAQ over het verbruik van de TV-box niet. Daarom werd deze vandaag eruit gehaald. Men (engineers) is momenteel aan het bekijken welke de juiste waarden precies zijn. Dit wordt dus binnenkort geüpdatet. Zodra duidelijk, zal ik het ook met jullie delen.

 

Sorry voor de verwarring! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Energie verbruik tv box

@Suzy weet u hier al iets meer over?

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Energie verbruik tv box


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy weet u hier al iets meer over?


Heb momenteel nog geen nieuwe informatie ontvangen, @Ex-Netweter. Vraag het nog eens na!  Eens geweten, voegen ze volgens mij de juiste info ook wel toe aan het klantenservice artikel. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Parshift7
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Energie verbruik tv box

@Suzy is hier nu nog steeds geen antwoord op?

Jullie moeten toch weten welke hardware jullie aangekocht hebben...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Energie verbruik tv box

@Parshift7, heb nog geen nieuwe informatie ontvangen hierover.Zodra men de juiste verbruik kent, deel ik het hier met jullie en wordt het klantenservice artikel terug aangevuld met de details. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Energie verbruik tv box

Goed nieuws! Er is duidelijkheid over het verbruik van de TV-box in de verschillende opstartstanden. Hier vinden jullie er meer informatie over. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Parshift7
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Energie verbruik tv box

Bedankt. Hij start ook véél sneller op in eco-modus dan de digicorder. Bovendien kan je nu ook opnames programmeren via de app, terwijl de tv box in eco-modus staat. Dat lukte vroeger niet, tenzij hij 'wakker' was.

Kan je nu dus eindelijk een volwaardige eco-modus noemen 👍🏻

EcoFan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Energie verbruik tv box

Betekent dit dan ook dat opnames doorgaan als de TV box in eco-modus staat? Dat zou een grote energie besparing betekenen, want de digibox moet in stand-by blijven staan voor opnames.

0 Likes