24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Afgelopen week twee tv-boxen in huis gehaald. 1ste moest ik installeren ( heb dit in de living gedaan ) en voor de 2de ( slaapkamer )moest ik enkele dagen wachten. 1ste installatie ( living ) werkt(e) perfect. Na enkele dagen 2de box geïnstalleerd. Helaas. Foutcode cs1010. Na contact met Telenet was dit opgelost. Wederom helaas. Mijn installatie in de living deed het plots niet meer. Foutcode cs2004. Alles werkte behalve live kijken ging niet. Alle verbindingen nagekeken en zaten allemaal ok. Er zou een defect zijn aan de coax kabel volgens de helpdesk van Telenet. Alle kabels van de 2de installatie gehaald en aan de 1ste verbonden, helaas. Na een vijftal telefoons en meerdere keren de boxen een nieuwe reset gedaan, door hun en door mij, helaas. Mocht de gedeeltelijk werkende box gaan omruilen. Helaas. Probleem blijft bestaan. Foutcode cs2004. Alleen live kijken gaat niet. Uitgesteld kijken, Netflix etc... gaat allemaal wel. Instellingen van de TV nagekeken en die blijken allemaal in orde. Waarom kan men niet LIVE kijken en ALLE andere aangeboden diensten wel, terwijl het toch van dezelfde bron ( leverancier ) komt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ge een recente TV hebt dan kan je de coax eens op de TV aansluiten en afstemmen zoals voor TV met een kaartje. Dan moet je op preselectie 2 Eén ontvangen. Je kan ook canvas, ketnet cnn, tve,...ontvangen. maw een 10 tal niet gecodeerde zenders.
Als dit niet lukt is er een probleem met de coax.
Na uw uitleg heb ik mijn gebruikte coax kabel gaan testen op een andere plaats en die bleek goed. Ben dan de muuraansluiting gaan nakijken en die bleek ook goed. Dus verder gaan kijken. Van waar komt die coax? Van aan de modem. Daar gaan kijken en daar bleek inderdaad een ( DE ) kabel te zijn losgekomen. Moet dus heel recent gebeurd zijn daar bij de 1ste installatie alles perfect werkte. Terug aangesloten en HOERA. Alles tip top in orde. Dank u voor de voorzet.
Bedankt om mee te denken. Inmiddels opgelost.