Beantwoorden
Carolien82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Ik heb sinds maandag een nieuwe TV box, ik kreeg onmiddellijk de foutcode CS1011. 
Ik heb ook al enkele meldingen van dit probleem gelezen op het forum maar ik zie niemand die ook problemen heeft met internet en telefoon, bij mij werkt er niks meer van Telenet!  
Ik word bij Telenet steeds met een smoes afgewimpeld, vandaag een onbekwame en heel onbeleefde telefonist aan de lijn gekregen! 
Iemand tips wat ik kan doen want geen enkele toepassing van Telenet werkt nog bij me thuis! 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: CS1011

0 Likes
16 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Zet alles eens uit,en terug aan.

Als er niets meer werkt zul je toch Telenet moeten bellen

Daar kan Netweters ook niets aan veranderen.

 

0 Likes
Carolien82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Ik heb al 4 keer met Telenet gebeld, ze vinden steeds een ander excuus en wimpelen me af!  
- eerst is het de fout van de winkelverkoper

- tweede keer vragen ze of mijn modem is gewijzigd 

- derde keer was het dat er een probleem is met de activering

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

@Carolien82 vermits dit een nieuwe installatie is zal uw TV box in dit geval niet geactiveerd zijn. Dit kan natuurlijk ook niet omdat er dan geen internet aanwezig is.

Ik zou zeker nog eens naar Telenet bellen en uitleggen dat ze alles moeten activeren bij jou thuis. 

Zij kunnen van op afstand zien dat uw modem in orde is of niet. Dus hopelijk heb je dan iemand aan de lijn die er meer verstand van heeft 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carolien82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Dank u

volgens de laatste persoon die ik deze voormiddag heb gesproken zou met internet actief zijn maar mijn modem heeft enkel rode lichten branden?  

ik zit een beetje met mijn handen in het haar. 

ik probeer straks nog eens te bellen en kijken wat ze deze keer uit hun mouw gaan schudden.

0 Likes
Carolien82
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

En de telefonist deze ochtend zei ook dat de tv box los stond van het internet?  😊

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

De oplossing zal toch van Telenet moeten komen.

Bellen,uitleggen wat er aan de hand is, en wachten,er zit niets anders op.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

@Carolien82 je moet wel degelijk internet van Telenet hebben om uw Telenet TV box te activeren en te gebruiken.

Bij een digicorder ligt dat anders omdat de content lokaal staat op een harde schijf.

Daar kan je bijvoorbeeld opnames bekijken zonder internet.

Je heb gezegd dat je een rood led lichtje hebt op je modem, dat is nooit een goed teken. Je kan eens proberen om alle kabels die in je modem steken terug uit te trekken en in te steken. Daarbij ook de spanning van je modem een 10 seconden eraf laten en terug insteken.  Dan kan het zijn dat dit wel werkt nadien. 

En zo niet, Telenet helpdesk blijven bellen 😃


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

@Carolien82 in aanvulling van mijn vorige post, kan je eens zien op Mijn Telenet dat je modem en TV box in je lijst staat van toestellen die je in je bezit hebt .

Je kan dit terugvinden onder de internet --> Je thuisnetwerk en voor de TV box TV --> je Telenet Decoders.

Daar zouden alle toestellen moeten instaan. Indien er niets instaat is er iets misgelopen bij de registratie.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box


@Carolien82  schreef:

ik zit een beetje met mijn handen in het haar. 


Als Telenet je niet wil of kan helpen, kan je bemiddeling vragen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Maar ik denk dat je sneller tot een oplossing kan komen door vandaag nog je telecomdiensten bij een andere operator te bestellen. Je kan https://bestetarief.be raadplegen om een formule te vinden die bij je past.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Orange200/20Mbps  of 400/40Mbps is het beste alternatief,indien je vertrekt bij Telenet.

En ben je mee in de tijd,

buiten Fiber indien aansluitbaar? zit je met koper lijn brol (rafd zijn provider)(gemiddeld 60Mbps)anno 2023.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

@Ex-Netweter 

Als ze in de Telenet winkel de modem niet juist hebben ingegeven dan zal dit probleem blijven duren, 

door te veranderen van provider dat je aan iedereen verteld is geen oplossing voor dit.

telenet moet dit juist oplossen.

probleem zit er in dat er bij Telenet veel problemen zijn van klanten en ditto base systeem dat ze gebruiken ook nog met bugs zitten.

eer dit niet is opgelost zal niet alles goed lopen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Er zijn Telenet-klanten die meer dan een maand met CS1011 op de TV-box gezeten hebben. Of wekenlang zonder functionerende modem omdat er iets fout gelopen was bij de activering.
De IT-problemen bij Telenet blijven al maandenlang aanslepen. En het gaat niet om één klein foutje in de software, maar om tientallen kinderziekten in dat nieuwe IT-systeem.
Blijkbaar moeten alle problemen van klanten manueel behandeld worden en zijn de achterliggende diensten al maandenlang overbelast.

Een andere operator kiezen is zeker een oplossing voor wie de komende maanden correct functionerende telecomdiensten wil.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

Orange over coax,heeft veel minder problemen dan Telenet.

200/20Mbps of 400/40Mbps en beterkoop.

Andere providers bieden gemiddeld 60Mbps en zelfs maar 30Mbps kun je ook treffen.

En een groot nadeel,je hebt het daar niet voor het zeggen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen internet, telefoon en CS1011 foutmelding op TV-box

@Ex-Netweter Deze klant is niet maanden aan het wachten, er zijn ook klanten dat overgaan naar de nieuwe modem waar het wel direct werkt, dus niet iedereen moet zolang wachten, ligt er aan waar de fout ligt en of dit in het nieuwe systeem kan aangepast worden.

er zijn ook mensen van de klantendienst dat via whatsapp reageren en zelf zeggen dat ze er niet  verder in kunnen werken omdat het systeem vast loopt.

het base systeem was een totaal ander systeem dan wat Telenet had en alles moet nu gelinkt worden in dat nieuwe systeem, zoiets zet je niet op 3 dagen over voor alle klanten.

het is een spijtige zaak dat die problemen er zijn, 

de topicstarter zal moeten blijven Telenet contacteren tot er een oplossing is, of de ombudsdienst inschakelen, maar of dit het sneller zal oplossen is een andere vraag, 

veranderen is geen oplossing, niet elke klant ziet het zitten om constant te veranderen van provider.

en het is niet altijd groener aan de andere kant, ik lees het Proximus forum, daar loopt veel meer fout dan bij Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.