Beantwoorden
pauldhaese
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Geen kanaalkeuze met de nieuwe TV Box

Na de installatie met de nieuwe Netbox is er GEEN kanaalkeuze meer mogelijk op de Samsung Frame TV en ALLE TV-kanalen dienen nu gekozen te worden via de Netbox! Ik heb dus 2 remote controllers nodig -  1: TV-kanaalkeuze van Netbox, en 2: de oorspronkelijke Frame Samsung control voor alle andere utilities van niet-tv inputs zoals voor MAC-features, foto-display,  andere wifi keuzes, email, ook recording,  ...). De TV-box is geen gewone internet-Telenet-interface meer maar een vervanger van de originele TV kanaalkeuze unit. Is er een oplossing?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Kanaalkeuze

0 Likes
3 reacties
Brent_
Ex-Moderator
Berichten: 11
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Geen kanaalkeuze met de nieuwe TV Box

Ik zie dat dit topic onbeantwoord bleef. Kan iemand @pauldhaese helpen met zijn vraag?


Brent | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geen kanaalkeuze met de nieuwe TV Box

@pauldhaese 

Het is toch altijd zo dat je de tuner van je TV toestel niet meer gebruikt als je via een settop box kijkt (digibox, digicorder of TV-Box). Dan staat je TV op HDMI en de bediening van de kanalen 'zappen) gebeurt op de Box (met de afstandsbediening van de TV-Box.

Je kan wel jouw Samsung TV "koppelen" met de TV-Box. Dan kan je met de afstandbediening van de TV-Box jouw Samsung Frame ann/uit zetten, en het geluid regelen.

Voor alle andere TV functies heb je de afstandsbediening van je Samsung TV nodig.

 

Je kan ook kiezen voor "TV met een kaartje" (CI+moduke) in plaats van de TV-Box Dan kan je alle kanalen kiezen via de ingebouwde tuner van jouw TV toestel, met alleen de afstandsbediening van je TV. Maar dan verlies je de andere functionaliteiten van de TV-Box (opnemen, uitgesteld kijken, enz).

Persoonlijk kijk ik ook TV op die manier (zonder decoder of TV-box), maar met een CI+ kaartje.

  • Netflix en Youtube zijn al beschikbaar op mijn TV toestel
  • Voor terugkijk TV gebruik ik de Apps van vrt nu, vtm go etc via Chromecast.

 

0 Likes
pauldhaese
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Geen kanaalkeuze met de nieuwe TV Box

In de de praktijk gebeurt de echte kanaal keuze inderdaad IN de vroegere digibox maar dat het commando daartoe gebeurt MET de remote control van de tv.

De twee control boxen (van tv en netnox) dienen FYSISCH  naast of op elkaar te staan. Het is een IR koppeling. Een bewijs is, dat als de twee control boxen FYSISCH te ver van elkaar stonden er geen commando koppeling gebeurt. Het is de Samsung home service die dat praktisch hier thuis praktisch uitvoerde.

Het probleem is dat zulke koppeling nu niet meer mogelijk is tussen Samsung-besturings-box en TV-box en dat men de kanaal keuze dus nu enkel fysisch met de afstandsbesturing van van TVbox gebeurt.

Let wel: Ik gebruik een Samsung Frame TV model waarvan van het scherm volledig plat zoals een schilderij tegen de muur hangt en alle tv-elektronica is vervat in een fysisch aparte unit. De koppeling tussen beide is een heel dunne fijn draadje. Zo gebeurde het vroeger maar nu niet meer.

0 Likes