24757
netweters
|
152427
antwoorden
|
20703
vragen
|
Ik ben sinds kort weer klant. Alles ok tot een weekje geleden. Het duurt bij het zappen, bij sommige kanalen,( 4, VTM 1234 ) soms wel echt lang voor het beeld en het geluid synchroon lopen. 1a2 seconden eer ze met een schok vh beeld terug voor het in orde is.. Bekabeling is nieuw en aangepast aan de 1 Gbps snelheden.
ONEup
Telenet HGW
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hebben hier hetzelfde probleem. Op beide tv's en met beide tv-boxen.
Iemand van Telenet langsgekomen, maar voorlopig geen oplossing kunnen aanbieden.
Men denkt dat het gerelateerd is aan de laatste software update (aangezien die dag op dag in lijn is met wanneer de problemen bij ons begonnen). e
Ik kan je dus niet helpen, alleen bevestigen dat wij hetzelfde probleem hebben, en dus vermoedelijk nog een heel aantal Telenet gebruikers.
@Hannes1231 @zjang staat dolby geluid aan, dat gaf vroeger al eens een probleem met het geluid en beeld samen???.
Maakt geen enkel verschil. Jammer.
up
Vandaag bericht gekregen van Telenet dat dit een gekend probleem is en dit opgelost zou moeten zijn bij één van de volgende software updates.
Dat zal wel even duren...
Als ik het goed begreep was het voor software-update 4.44 - zal dus wel nog enkele maanden duren neem ik aan
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem met beeld en geluid. Het is zelfs zo dat ik na verder spoelen of pauze van een opname zelfs helemaal geen geluid meer krijg op de homecinema (verbonden met HDMI arc). Dolby volledig uitgezet maar ook daar geen soelaas.
hopelijk komt er hier snel een oplossing voor…
Probeer eens je toestel en modem uit te trekken voor 30 sec. Duw dan op je toestel en modem paar keer op een knop, om zo overtollige energie uit je toestellen te halen en uit cachegeheugen (heeft niets te maken met verlies van data of instellingen).
Steek daarna je modem en toestel weer in, en geef je modem en toestel even de tijd om volledig te herstarten en probeer daarna weer eens.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Maakt geen enkel verschil. Ga eens naar telenet bellen want ik vind dit wel een ernstig probleem. Voor dat geld.
Als je naar telenet belt of contact neemt via WhatsApp of fb, zeker melden wat je al gedaan hebt. Zodat zij ook kunnen zien wat je ondernomen hebt.
Ook kan je bv een probleem krijgen met vertragingen als je beeld en geluid eerst door homecinema of av receiver gaat. Telenet heeft in instellingen hiervoor een instelling om te synchroniseren. (Komt niet zozeer veel voor denk ik maar kan het maar opnoemen)
Wat je ook altijd kunt doen is je toestel met alle accessoires in orginele doos te doen, naar telenet service punt gaan en deze laten omwisselen.
Hoe is toestel aangesloten? Toestel rechtstreeks naar tv? Toestel naar soundbar/homecinema/av receiver?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@Hannes1231 schreef:Ik kan je dus niet helpen, alleen bevestigen dat wij hetzelfde probleem hebben, en dus vermoedelijk nog een heel aantal Telenet gebruikers.
Hier de TV-box al bijna 4 jaar in gebruik. Aangesloten via HDMI Arc. Nog nooit problemen mee gehad. (en ja, ik ben daar zeer gevoelig aan!).
HDMI-kabel van TV-box naar Samsung TV HDMI 1.
HDMI-kabel van Samsung TV HDMI 4 (Arc) naar Samsung Soundbar.
Gewoon nieuwsgierig: waarom niet hdmi kabel van tvbox naar soundbar, en vandaar hdmi naar je tv?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.