Beantwoorden
MrFerny
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Geluid valt soms voor seconde uit

Beste,

 

Ik heb een samsung tv en samsung soundbar.

Het probleem is dat het geluid soms uitvalt.

De tv is met e arc verbonden met de soundbar.

 

Ik heb de soundbar ook al eens afgekoppeld( Decoder rechtstreeks in tv)

Ik heb ook al een geprobeerd om het geluid via optical in te laten gaan maar dan is het probleem nog steeds aanwezig.

 

Dit is zowel tijdens tv zien als wanneer de app radio opstaat.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes MrFerny 

Tags (1)
65 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid valt soms voor seconde uit

@MarcT 

Je hebt een groot punt, vanaf je technieker vraagt, zwaaien ze met kosten (ook al is al jouw installatie in orde en is derest voor/van hen)

Veel achter desk lezen toch maar uit een FAQ boekje de oplossing voor, en als deze afwijkend is, slaan ze tilt of steken ze op iets anders. (Remember, kwaad zijn op helpdesk haalt niks uit.. ook al worden ze verondersteld het te weten, ze roeien ook maar met riemen die ze zelf maar krijgen, en worden beperkt tot welke dienst of hulp ze kunnen bieden)

Hier ook enkele weken geduurd een keer, en was ook vanzelf over. Dikwijls kan het zijn dat ze ook wachten tot er meerdere in zelfste buurt klacht hebben en er dan schot in zaak komt, om in buurt op te sporen.

Denk eraan, welke dienst je ook neemt, niets is fout/feilloos. En ieder heeft op zijn gebied zwakke punten. Eens je met technologie in verbinding staat met helpdesk (al is het maar facturatie) blijven fouten bestaan. Fiberklaar gaat huis niet 100% foolproof zijn en ook niet de andere provider.

Ook ik ben van principe liever kwaliteit en duurder, dan goedkoper en brol met zogezegde betere specs

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Jeppa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geluid valt soms voor seconde uit

Ik heb ook exact hetzelfde probleem:

TV-box

Samsung QD Oled S95B

Samsung soundbar HW-Q700B

 

Nog geen contact opgenomen met Telenet.

vlm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geluid valt soms voor seconde uit

Ik had ook dit probleem met mijn nieuwe Samsung TV, Samsung versterker (Home cinema) en TVbox.
Ik ben van HDMI kabel omgeschakeld op Optische kabel tussen TV box en versterker (geen TV meer voor audio).
Sinds geen onderbrekingen meer.

Bkhschoo
Freshman Alleslezer
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geluid valt soms voor seconde uit

Zelfde probleem hier met de tv box, om de paar minuten valt t geluid een paar seconden of meer weg. Samsung tv en soundbar

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid valt soms voor seconde uit

@Bkhschoo 

Is al meerdere keren op forum gekomen over verschillende tijdspanne. Ook zelf heel lang 2x meegemaakt tussen 2a3 dagen maar nooit continue en op verschillende tijdstippen.

Kunt altijd eens proberen even toestel uit te trekken en weer in te steken, soms kan het helpen, soms is het vrij snel terug.

Ik zelf heb altijd ervaren dat het probleem zn eigen altijd oplost.

Hoe heb je de tvbox aangesloten? Tvbox - tv - soundbar? Hoelang heb je dit probleem en rond welke tijd doet zich het voor? Is het tijdens live tv kijken of bij opnames?

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Jobo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geluid valt soms voor seconde uit

Ik had zelfde probleem met nieuwe telenetbox. Geluid viel regelmatig paar seconden weg - Philips tv en Yamaha soundbar. Dit was m'n configuratie : box via HDMI aangesloten op tv, en dan van tv via HDMI ARC naar soundbar. (Maar dan viel geluid soms enkele seconden weg). Dan heb ik getest met de soundbar extra te verbinden met tv via optical kabel (rest gewoon laten insteken zoals t was , om alles samen uit en aan te kunnen zetten (arc) ).. dat was al een flink stuk beter. Nu had ik af en toe nog een fractie van miliseconde dat t geluid af en toe uitviel, dus bijna niet merkbaar.(kon ik nog mee leven). Dan heb ik de eerste configuratie eens omgegooid : vanuit de Telenet box met HDMI naar de HDMI-in op de soundbar, en dan vanuit de soundbar hdmi-out via HDMI ARC naar de tv. En nu doet is t perfect, geen uitval meer. Dus dit was voor mij de oplossing, en kan ik nog altijd met de afstandsbediening alles in één keer aan en uit zetten. (Maar dan moet je wel een HDMI-in en een hdmi-out hebben op je soundbar.

Misschien dat deze configuratie ook voor jullie werkt.

RudyDeblieck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geluid valt soms voor seconde uit

Beste , 

 

Ik heb hetzelfde probleem. Er is niks mis met je Samsung TV. Je kunt dit checken door Netflix en Prime te streamen. Ik heb modem en digicorder herstart en de HDMI kabel vervangen. 

Mijn conclusie is dat de Digibox/Digicorder het laat afweten🤷‍♂️

Grt

 

Rudy

RudyDeblieck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geluid valt soms voor seconde uit

Nieuwe informatie. Ik snap het zelf niet maar de storing is opgeheven nadat ik bluetooth verbinding met Spotify op mijn GSM maakte. Dat speelt net als Netflix en Prime zonder onderbreking. Toen ik daarna probeerde TV te kijken waren de onderbrekingen opgelost. Valt altijd te proberen 

 

DV65
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid valt soms voor seconde uit

Volledig mee eens.  Ik heb ook een Samsung TV en de oorzaak van het probleem ligt duidelijk bij de tv box, het enige toestel dat problemen gaf met mijn combinatie Samsung/KEF speakers.  Ook met een nieuwe hoge kwaliteits HDMI kabel bleef het geluid af en toe een seconde wegvallen.

Ik heb het probleem opgelost door de tv box, die ik 6 maanden gratis had als nieuwe klant, buiten te gooien.  Nadien heb ik nog een tijdje TV flow geprobeerd, maar dat overtuigde niet echt qua gebruiksgemak (om maar iets te noemen : geen ondertitels beschikbaar).  Dus nu gebruik ik gewoon apps op de TV zoals VRTmax, VTMgo, Netflix en zo verder.  Met perfect geluid!  Al bij al toch een besparing van ongeveer 20€ per maand.

Telenet biedt nu opnieuw een tv box 6 maand gratis aan.  Ik ga er niet op in.  Dat irritante wegvallen van geluid moeten ze eerst maar eens fixen.

Grtz

 

Dirk

a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Geluid valt soms voor seconde uit

Heb exact hetzelfde probleem met dezelfde configuratie.

RudyDeblieck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geluid valt soms voor seconde uit

Beste, ik ben op dit moment overtuigd dat er een buffer/synchronisatie probleem zich voordoet in de TV box. Als ik mijn Samsung rechtstreeks naar bv Netflix, Prime, Apple TV of Spotify stuur doet het probleem zich niet meer voor. In dit forum is ook voorgesteld om de TN modem en de TV box uit te schakelen en na 30 seconden ( tijd nodig om bv caches te legen denk ik...). Ik heb ook mijn TV van het net gehaald. Toen was het audioprobleem verdwenen

a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Geluid valt soms voor seconde uit

Als het bakje een half uur aan staat verdwijnt het probleem. Mogelijk is er een slecht contact in het bakje en door de warmte uitzet en zo terug normaal contact geeft. Ik ga dit weekend the TV bakje van boven eens wisselen en zien wat het zegt.

BenVlaeminck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geluid valt soms voor seconde uit

hoi allen,

heb Telenet Digibox DCX960/KK0T/A816/0000

bij mij zelfde probleem. Spijtig genoeg helpen de aangegeven oplossingen niet. (herstart modem/digibox, vervangen kabels...).

nog iemand ideeën? 

Beatleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geluid valt soms voor seconde uit

Met de digicorder nooit geen probleem gehad. Nu valt het geluid geregeld kort weg wanneer we de tvbox gebruiken.

Is er ondertussen al een oplossing van Telenet zelf? 

 

a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Geluid valt soms voor seconde uit

Heb hetzelfde probleem met mijn Bose Ultra Smart Soundbar. Ik dacht steeds dat het probleem bij de soundbar lag maar als ik mijn TCL tv met google tv gebruikte had ik dat probleem niet enkel bij gebruik van de TV box.