Beantwoorden
Exon02
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

Ik heb een nieuw tv toestel na installatie kan ik via de afstandsbediening van het toestel de programmatie van telenet bekijken via de aanwezige knop
maar wanneer ik op de knop opnames klik gebeurd er niets. Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden zodat we enkel de afstandsbediening van Sony kunnen gebruiken?

0 Likes
6 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

@Exon02 

Zal moeten gebeuren via tvbox remote denk ik. Tenzij een CI+ module met een Telenet-smartcard die je in je tv-toestel steekt, maar dan heb je nog eens een hdd nodig en kan je niet zoveel gelijktijdig opslaan als met tvbox. Als ik het goed heb 

Ik gebruik nooit men remote van smart tv, tenzij ik eens wat wil tweaken aan het beeld of naar de app pagina ga voor netflix,prime of disney

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

@DeLLiAnO 

Met ci module kan je maar 1 opname doen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Exon02
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

Het rare aan alles vind ik dat ik wel opnames kan maken, via het programma schema kan ik perfect kiezen om iets op te nemen. Ik kan tijdens het live kijken pauzeren, terugspoelen, en doorspoelen. Enkel de knop opnames doe niets.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

@Exon02 

Gebruik je wel de juiste rode knop? Op de meeste afstandsbedieningen staan er vier gekleurde knoppen naast elkaar; rode, groen, gele, blauwe. Deze knoppen dateren nog van de tijd van Teletekst. De knop voor opname staat normaal in de blok van afspelen (driehokje), stoppen (vierkantje), pauze (twee vertikale streepjes), versneld terugspoelen en versneld doorspoelen (afspelen en pauzeren staan soms op dezelfde knop). De opname knop heeft een cirkel, mogelijk is enkel de cirkel rood en niet de hele knop.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

Die gekleurde knoppen worden ook nog gebruikt voor snelkoppelingen te gebruiken in tv settings zoals help/trefwoord enz. Hebben nog wel degelijk functie. Hadden van in begin dat uitgebracht werd al dubbele functie

Maar via welk medium raadpleegt hij de programma gids met zijn tv? Die van de tvbox zelf of die van zijn tv? Via tv zal niet gaan dacht ik tenzij CI module en dan kan ie zen rode knop gebruiken van zijn sony tv. (Mits extra aansluiting hdd)

Voor derest kunnen andere knoppen werken, maar de opname knop van een sony afstandsbediening(eender welk merk) kan niet werken via de tvbox gids. Dat" ik" maar weet. Kan niet proberen want heb geen sony, maar men huidige als vorige 2 toestellen konden dit ook niet

Of hij moet een afstandbediening kopen zoals ?harmony? En dan kun je al je toestellen op 1 afstandsbediening zetten, en de merken en functies die hij niet kent, kun je via ingebouwde macro toevoegen. Even beetje werk, meeste merken en typen kent ie al, is het alleen je tvbox afstandsbediening kopiëren. (Al geef ik geen garantie voor de rode knop)

Alles wat je nodig hebt zit in tvbox afstandsbediening, zodat je maar 1 afstandsbediening nodig hebt voor tv+tvbox(digibox/digicorder)+geluidsmedium via CEC, tenzij je wat wil tweaken of apps of je dvd speler wil bedienen.

Beste is dat deze vraag aan een technische dienst word gevraagd dat mee instaat voor tvbox, deze kunnen je direct vertellen of het wel of niet gaat en/of een universeel remote met macro toevoeging wel of niet zou kunnen werken.

Of een goede ziel hierop forum die het wel lukt en het ff wil uitleggen?

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Exon02
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Het lukt niet om opnames te bekijken op Sony TV A75K

Hoi, de opname knop werkt via de afstandsbediening van Sony perfect, enkel de knop om het menu met mijn opnames te bekijken niet. Dus ik heb momenteel enkel de afstandsbediening van Telenet nodig om het menu opnames te openen en al de rest kan ik via de afstandsbediening van Sony. Daarom dat ik het zo raar vind dat enkel die knop niet werkt.

0 Likes