Beantwoorden
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

Meer en meer begin ik mij af te vragen wat nog het nut is om maandelijks abonneegeld te betalen voor een Telenet digicorder, en meer specifiek de Telenet TV Box. Reclame stoort meer en meer de kijker, het voelt alsof we de reclame letterlijk in ons strot geduwd krijgen. Ik heb begrip voor het feit dat reclame inkomsten zijn, en dus de algemene kosten van de kijker kunnen verlagen. Maar...

- kijken via een Telenet app / casting is gratis -> maar je krijgt er gedwongen reclame mee tijdens je programma. Dat begrijp ik.

- kijken via betalende TV-box (zowel kostprijs én huur(!)) -> je wordt nu ook hier gedwongen om reclame te kijken, tijdens live TV, tijdens je eigen opnames, tijdens gekozen opgeslagen programma content. Wat is mijn voordeel van de box dan nog? Het gemak? Een goede Chrome Cast box, die veel beter omgaat met Netflix, Disney+, je eigen content, is superieur vs de beschermde TV-box van Telenet.

Mijn enige conclusie hier: Telenet jaagt zijn eigen klanten zo weg. Vandaag kreeg ik een e-mail waarbij ik gratis, als One gebruiker, mag upgraden naar de TV-box. Ik heb het bekeken, maar bedank voor de eer. De klassieke Digicorder is gewoon nuttiger, en bezorgt mij als kijker minder stress. We kunnen die verdomde reclame - die op mij als volwassen individu die niet zomaar iets koopt zonder de kwaliteit ervan te onderzoeken, nauwelijks nog impact heeft - nu ten minste nog skippen, we kunnen ook bij internet panne TV kijken, en onze privacy is meer gerespecteerd. Moest ik de switch verplicht moeten doen, dan vrees ik dat de Telenet TV Box er ook niet komt, en ik op casting overschakel. Wat is jullie mening? 

21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

Ikzelf ben onlangs, verplicht maar niet voor TV redenen, over gestapt van digicorder naar TVbox. Verbetering van de beeldkwaliteit? In mijn ogen niet echt. Wel een aantal ambetantigheden. Je kunt op de box niet meer zien naar welk kanaal je kijkt, of je uitgesteld aan het kijken bent of niet zie je ook niet meer direct.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

Tja, we blijven mensen en zullen dus ook altijd subjectief zijn. Werkelijk objectief zijn, dat is zeer moeilijk en slechts weinigen gegeven ...

 

Ikzelf heb ook twee digicorders en ben niet zinnens naar TV-Box over te stappen. Ik ben niet van de jongste meer en heb geen behoefte aan een cinema (zo een heeeel grote TV van tegenwoordig) thuis. Mijn TV is ook niet meer van de jongste en heeft niet eens 4K. Daar is hier thuis ook geen behoefte aan.

 

Er zijn een paar aspecten van de digicorder die de TV-Box niet heeft en waar ik toch wel op gesteld ben, en mijn madam nog meer.

 

Er zou dus al heel veel aan de TV-Box moeten veranderen als men ons wil overtuigen om over te stappen.

 

En natuurlijk zijn er klanten met net de omgekeerde mening. Dat is menselijk en begrijpelijk. Laat ons dan stoppen met "de andere" proberen te overtuigen en elk genieten van zijn eigen toestel.

 

Mijn persoonlijke mening uiteraard.

 

EDIT: dit antwoord is niet specifiek aan u (of tegen u) gericht hoor Ignace, "het systeem" heeft zelf uw naam eraan geplakt omdat ik op de laatste post reageer. Mijn antwoord is algemeen, niet voor of niet tegen een specifiek iemand.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

Snap ik hoor. Ik was ook niet van zinnens om over te stappen want de digicorder werkte al jaren naar behoren. Buiten wat plaatswinst heb ik niet echt vooruitgang, niet qua beeld, niet qua bedieningsgemak. We laten ons niet meer zomaar meeslepen met de hype om het allernieuwste te hebben. 😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

@StefaanH@igvfer 

Daar kan ik ik nu helemaal mee akkoord gaan!

Als jullie niets zien in de TV-box dan is dat helemaal oké.

Maar er is hier ene (en ik ga zijn naam niet noemen anders is het weer een hele polemiek) die moet steeds de TV-box de grond in kunnen boren en dat hoeft ook niet!

Wat ik mis bij de Digicorder: meer dan 2 programma's tegelijk opnemen.

Wat ik mis bij de TV-box: 2 x vooruit spoelen met geluid.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

@Ex-Netweter 

 

Ik ben eigenlijk heel blij dat de digicorder maar twee programma's tegelijk kan opnemen. Met onze twee toestellen zijn dat er vier.

Mijn madam is zulk een fan van het opnemen dat die dingen constant aan het opnemen zijn en ze zo goed als permanent achteraan in de 90% volzitten.

Wanneer ze dan klaagt dat dat ding eens wat trager reageert is mijn antwoord steeds hetzelfde: neem iets minder op zodat dat ding niet altijd vol zit. Trouwens, door automatisch de oudste opnames te wissen wegens plaatsgebrek ben ik ervan overtuigd dat het grootste deel verdwijnt zonder dat je het gekeken hebt. Er zijn trouwens niet genoeg uren in een dag om alles te bekijken wat je opneemt ..

Dan is het altijd ff beeld zonder klank 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

@StefaanH 

Nog nooit bij stilgestaan... 2 digicorders = 4 opnames 🙈.

Maar ja, maar 1 TV met  2 digicorders das ook onnozel hé. (nu hoop ik dat dat bij jou niet het geval is dan excuseer ik mij nu al).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.

Nee hoor @Ex-Netweter , er staan twee TV's (living en slaapkamer).

 

De digicorders zijn wel gekoppeld, dus vanop elke TV kunnen de vier reeksen opnames gepland en bekeken worden.

 

En natuurlijk live en terugkijk TV, dat komt er nog eens bij 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes