Beantwoorden
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Er zijn 2 tv boxen onderweg met postnl om mijn 2 oude digicorders in huis te vervangen.

Die zouden vandaag zaterdag geleverd worden.

Moet ik beide oude digicorders eerst gelijktijdig loskoppelen en dan de nieuwe tv boxen aansluiten of kan ik eerst eentje vervangen en wanneer die goed werkt pas de andere?

Als het dan niet moest lukken om die tv box te activeren dan werkt de andere oude digicorder nog in huis.

Want anders zitten we helemaal zonder tv in het weekend.

 

 

Ik had ook eens gelezen dat 1 digicorder samen met 1 tv box in huis niet werkt, daarom mijn vraag.

Ook las ik dat je de hdmi kabel die bij de tv box zit moet gebruiken en niet de oude hdmi kabel van de digicorder?

waarom is dit, want bij 1 tv in huis staat de digicorder een stukje van de tv af waardoor ik ooit een iets langere hdmi kabel had gekocht.

dus die kabel kan ik dan niet meer gebruiken voor de tv box?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: 2 tv boxen installeren?

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 TV-boxen installeren?

@MarcL 

Ten eerste , als jij graag je oude eigen kabels gebruikt moet je die gebruiken geen enkel probleem. Heb ik toen ook gedaan gewoon mijn eigen kabels gebruiken de nieuwe zit nog ergens ingepakt. 

 

Ten tweede , als jou tv boxen aan komen en je activeert er ééntje dan zullen jou twee digicorders ook beide gedeactiveerd worden. Jij start namelijk bij de activering van je eerste tv box een opdracht op ( een order achterliggend in het systeem op jou account ) en als dat door gelopen is zullen tegelijkertijd jou digicorders gedeactiveerd worden. 

 

Dus hoe je het draait en of keert en opstart je kan je digicorders dus niet meer gebruiken bij de activering van één tv box. Het heeft dus totaal geen zin om het te 'testen' of het wel werkt en zo want als je orders dus doorgelopen zijn heb je enkel nog je tv boxen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe 2 TV-boxen installeren?

@MarcL 

Zodra je een TV-box aansluit worden je Digicorders gedeactiveerd.

Je kan dan je Digicorders niet meer gebruiken om Live te kijken of iets mee op te nemen.

MAAR je kan WEL nog naar de oude opnames op je Digicorder(s) kijken.

Je krijgt een maand de tijd om je Digicorder(s) "LEEG" te kijken en dan moet je ze binnen brengen/sturen bij/naar Telenet.

 

Je kan je eigen HDMI kabels gebruiken maar als je problemen hebt (met de TV-box) denk hier dan aan en probeer dan onmiddelijk de bijgeleverde HDMI kabels.

MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Bedankt voor de antwoorden.

Dan ga ik maar wachten tot maandag om ze aan te sluiten.

Want ik heb al enkele verhalen gelezen van mensen waarbij het activeren van de tv box niet lukte en ze dus contact met de technische dienst van telenet moesten opnemen om het op te lossen.

En mits die dienst niet werkt in het weekend, wacht ik beter tot maandag.

 

MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Gisterenmiddag ging het installeren van de 2 tv boxen zonder problemen.

Maar wanneer ik nu vandaag kijk in “mijn telenet”, dan staan mijn 2 oude digirecorders er ook nog in, plus de 2 nieuwe tv boxen.

Bij de 2 digirecorders kan ik zelfs nog de naam van de digirecorders wijzigen, terwijl met de nieuwe tv boxen die optie er nog niet bij staat.

Duurt dit misschien enige tijd vooraleer de verandering aangepast is in mijn telenet?

Want normaal zijn mijn oude digirecorders nu niet meer geactiveerd, want de nieuwe tv boxen werken nu.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe 2 TV-boxen installeren?


@MarcL  schreef:

Gisterenmiddag ging het installeren van de 2 tv boxen zonder problemen.

Maar wanneer ik nu vandaag kijk in “mijn telenet”, dan staan mijn 2 oude digirecorders er ook nog in, plus de 2 nieuwe tv boxen.

Bij de 2 digirecorders kan ik zelfs nog de naam van de digirecorders wijzigen, terwijl met de nieuwe tv boxen die optie er nog niet bij staat.

Duurt dit misschien enige tijd vooraleer de verandering aangepast is in mijn telenet?

Want normaal zijn mijn oude digirecorders nu niet meer geactiveerd, want de nieuwe tv boxen werken nu.

 


Je hebt het antwoord zelf gegeven. Dus eventjes geduld.

Waarom je zorgen maken als werkt zonder problemen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 TV-boxen installeren?

@MarcL 

Je tv boxen zijn geactiveerd en je decoders gedeactiveerd. Maar dat wil niet zeggen dat ze er direct ook uit zijn. Jij dient je decoders binnen te brengen en dan scannen de medewerkers jou digicorders uit het systeem weg. Dan zal je DTV lijn ook weten dat je geen digicorders meer hebt en verdwijnen ze uit 'mijn Telenet'. 

 

Heb je de decoders al binnen gebracht dan is de verwerking ervan nog lopende dat kan even duren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Nee, ik ga ze vandaag binnenbrengen in een postnl punt.

Ik heb 30 dagen tijd om ze terug te sturen.

Misschien daarom dat ze nog steeds in “mijn telenet” staan?

0 Likes
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Afgelopen maandag zijn mijn 2 oude digicorders bij telenet aangekomen (kon het volgen via de postnl tracking).

Maar vandaag vrijdag staan ze nog steeds in “mijn telenet”, samen met de 2 nieuwe tv boxen.
Ik kan zelfs van de oude digicorders de toestelnaam nog steeds aanpassen in “mijn telenet”, en van de nieuwe tv boxen niet.

Hopelijk gaan ze me deze maand dan niet de huur van 4 toestellen aanrekenen?

Want nu lijkt het nog steeds dat ik 4 toestellen in huur heb.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe 2 TV-boxen installeren?


@MarcL  schreef:

Afgelopen maandag zijn mijn 2 oude digicorders bij telenet aangekomen (kon het volgen via de postnl tracking).

Maar vandaag vrijdag staan ze nog steeds in “mijn telenet”, samen met de 2 nieuwe tv boxen.
Ik kan zelfs van de oude digicorders de toestelnaam nog steeds aanpassen in “mijn telenet”, en van de nieuwe tv boxen niet.

Hopelijk gaan ze me deze maand dan niet de huur van 4 toestellen aanrekenen?

Want nu lijkt het nog steeds dat ik 4 toestellen in huur heb.

 


Dat zal niet gebeuren. En als dat wel gebeurt dan is dat met 1 telefoontje of berichtje opgelost.

Rustig blijven is de boodschap.

0 Likes
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe 2 TV-boxen installeren?

Met 1 telefoontje opgelost, daar ben ik dan nog niet zeker van.

Heb in het verleden al meegemaakt dat mijn faktuur niet juist was na een aanpassing van mijn telenet diensten en dan met alle moeite van de wereld het aan de telenet medewerker moeten duidelijk maken en daarna zien dat het op de volgende faktuur weer niet klopte.

Zelfs 4 maanden na mekaar.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe 2 TV-boxen installeren?

pas als de factuur komt kunnen ze een creditnota

maken niet vlugger

kan zijn dat alles oke is paniek voor niets

0 Likes