Beantwoorden
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

Met de digicorder kon ik op mijn TV de sleep timer opzetten en dan gingen zowel TV als digicorder tegelijk uit. Bij de TV box lukt dat niet. Het witte lampje blijft dan ook fel branden wat irritant is in het donker. 

Ook kon ik bij digicorder beide uitzetten met rode knop op telenet afstandsbediening. Dit gaat niet bij TV box

 

Deze 2 dingen zorgt voor veel frustraties als je snachts wakker wordt met spelende tv en je tussen de lakens 2 bakjes moet vinden en meestal de andere persoon ook wakker maakt bij het zoeken.

 

TV box is rechtstreeks aangesloten en afstandsbediening is gekoppeld aan TV

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

@dsenseb 

Het ledje van de schakelaar kan je volledig laten doven door in instellingen/ systeem te kiezen voor ECO start. 5 minuten na uitschakelen dooft het lampje. De box start dan wel iets trager op.

Voor het gelijktijdig opstarten en stoppen:

Ga naar instellingen/ beeld en geluid/ auto tv / aan

Je kan best eens enkele minuten uittrekken om de instelmogelijkheden te doorlopen. Er zijn daar nog interessante dingen te vinden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

De box gaat niet uit als ik sleep timer van TV gebruik. Dus die eco instelling is niet van toepassing. In standby is het trouwens niet storend, enkel als de box aan blijft. 

 

En de instelling auto TV staat aan. Zoals bij de instellingen beschreven start de TV op met de box. Maar de TV gaat niet uit als ik box af zet.

 

Bij digicorder was dat geen probleem. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

@dsenseb 

Normaal moet de tv mee uitschakelen met de box. (Bij juiste instelling).

Herstart de tv-box eens met de knop achteraan. Als dat niet helpt kan je ook eens, via instellingen, eens terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Je verliest daar niets mee).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

Allemaal geprobeerd. Blijft hetzelfde.

Alles werkte bij digicorder in zelfde opstelling. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

@dsenseb 

Als het uitschakelen van tv samen met tv-box, ondanks de instelling auto tv/ aan, kan je best eens vragen bij Telenet om de activatie na te kijken. 

Je kan ook in afwachting je afstandsbediening nog eens opnieuw koppelen.

Het is geen kwestie dat het gelijktijdig uit- of inschakelen niet zou gaan. De juiste instellingen moeten gezocht/gekozen worden.

Een mogelijkheid die je ook nog hebt: alles uitschakelen, ook modem. Dan terug een na een vanaf modem terug inschakelen. Telkens wachten tot het vorige opgestart is.

Succes


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

Alvast bedankt voor de hulp. Maar die laatste tips zijn een beetje verreikend. 😁

Ben redelijk technisch ingesteld en snap de meeste communicatie protocollen. Een modem herstart gaat dit probleem niet oplossen. Is trouwens ondertussen allemaal al geprobeerd want heb de box al een half jaar.

Het enige wat ik positief vind aan de box is netflix en youtube want boven  had ik geen smart tv. Voor de rest was de digicorder mijlenver vooruit in praktisch dagelijks gebruik.

Maar toch bedankt voor al de moeite! 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

@dsenseb de digicorder bestaat dan ook al veel langer dan de tv box, alles heeft zijn tijd nodig bij telenet om in te stellen en te testen of het juist werkt na aanpassing in hun test labo's, 

met de corona heeft dit ook niet echt positief gewerkt want er is minder volk dat werkt(e) dus kan men stellen dat het beetje langer duurt nu.

maar het komt allemaal goed.

weet dat de digicorder in het begin toen die bij telenet kwam ook niet alles had wat die nu kan, dat is in der jaren verbeterd en verbeterd.

de tv box heeft een andere werking dan de digicorder, je kan en mag beiden niet vergelijken in feite.

het is met de tv box beetje starten van nul in theorie en de praktijk.

ooit komt het goed allemaal.

ook sommige merken van tv's werken niet altijd goed met de gebruikte software dat in die tv box zitten, 

telenet moet dit dan proberen op te lossen, en er zijn veel merken en type's tv's in omloop.

ook kunnen update's opeens de werking met een bepaalde tv anders doen reageren, dan is de beste optie alles melden bij telenet met merk en type tv en een dossier laten opmaken zodat dit kan bekeken worden en misschien bij een update dit op te lossen.

kan ook zijn dat je tv een update heeft gehad, alles is mogelijk, dat is het fijne aan de techniek, je weet nooit op voorhand hoe iets gaat werken na enkele maanden als er update's zijn geweest.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe TV-box uitschakelen met sleep timer van tv-toestel?

@dsenseb 

Er doen zich nog wel eigenaardige foutjes voor bij de tv-box. Ik heb zelf ook iets voor waar ik nog niet uit ben of het een persoonlijk of algemeen probleem is. Nog 6 dagen en ik weet iets meer. Want dat is de regelmaat waarmee een fout zich voordoet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes