Beantwoorden
DVDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

Bij Kijken naar programma's als  dertigers en over water   (vrt ) op Android tablet en android gsm is het onmogelijk om die vervelende audiodescriptie uit te schakelen...die madam begint op onze zenuwen te werken. Wie weet hoe je die audiodescriptie definitief kan uitschakelen ? Met dank.

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

Was je toen op één afgestemd of op het Ketnet kanaal?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

@DVDS 

Er zijn instellingen die zouden overgenomen worden van de tv-box. Welke weet ik niet. Kan je op de box instellingen eens kijken of je de audiodescriptie daar hebt aanstaan. Schakel het eventueel daar eens uit.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DVDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

ik heb het zelf gevonden.  Eerst digirecorders omgewisseld voor nieuwe TV-boxen.  Op de tablet werk je dan niet meer met yelo play, maar met telenet.tv APP

 

rechtsboven heb je enkele vakjes, waaronder  een vakje met instellingen  GELUID aan of uit

en onderaan TAAL :  2 keuzemogelijkheden TAAL NEDERLANDS en eronder nogmaals TAAL NEDERLANDS....  selecteer je het bovenste nederlands, dan heb je audiodescriptie, selecteer je het onderste vakje nederlands, dan is het zonder.    Zou wel wat duidelijker mogen zijn van telenet uit, bij die keuzemogelijkheid bij Taal.... Maar omdat ik me afvroeg waarom er 2 keer taalkeuze nederlands stond.....dacht ik dat er toch een bestaandsreden zou zijn waarom daar 2 keuzemogelijkheden staan...  ze zouden dat beter vervangen,  in  MET audiodescriptie en ZONDER audidescriptie

Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

Bij mij wil het helaas niet werken heb alles instellen zoals bij u maar spijtig genoeg wil het niet werken.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

@Petervdq 

Ik zie daar een beschrijving staan naar knoppen die bij mij niet te vinden zijn, maar als ik in plaats van dat zomaar te starten een zoekopdracht start naar "open water" dan vind ik verschillende opstartwijzen. Hier kan ik o.a. kiezen voor open audiodescriptie.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Hoe audiodescriptie uitschakelen op TV-app?

Ok bedankt

0 Likes