24796
netweters
|
152747
antwoorden
|
20735
vragen
|
hoe is de beeldkwaliteit op de iptv box,en voornamelijk op opgenomen programma's omdat ik meestal alles opneem?dacht tijd geleden eens gelezen te hebben dat opgenomen programma's minder van kwaliteit zijn dan live beeld
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: ip tvbox
Vermits de TV-Boxen niet zelf opnemen, maar dat de opname bij Telenet zit en op identieke wijze gestreamd wordt naar alle tv-boxen is dat dezelfde kwaliteit voor de ip tv-box als voor de niet ip tv-boxen..
Beeld is zeer goed
Nog geen storing gezien
Ik vind de Duitse zenders zelf beter beeld vroeger was dat minder
Bij opnamen geen verschil gezien zelfde beeld
Hey,
ik heb er een hoop miserie mee gehad, beeld was niet om aan te zien. Onnatuurlijk beeld, gebooste contrasten etc. Dacht eerst dat het aan mijn tv lag maar dat was dus niet zo. Ben terug naar TV-box overgestapt en alles was in één klap opgelost. Ik heb me laten vertellen dat er “beeldversterkers” in zitten die je niet kan uitschakelen. In Nederland bij Ziggo hebben ze dezelfde problemen (is zelfde type ip-box). Had geïnvesteerd in een 4K OLED tv van het top-segment en dat was eventjes een koude douche…Ook wordt er niet in 4K uitgezonden en is 1080i nog steeds het beste resultaat. Gelukkig staat alles nu op punt en zal ik de ip-box laten voor wat die is. Als ik programma’s opvraag en kijk via ip met deze box is het beeld echt ok en via coax ook.Toch raar dat het met die IP-box niet gelukt is. Ooit komt het moment dat we enkel via IP zullen kijken en hopelijk staat het dan meer op punt maar tot die tijd…👍
@Jo77 Door de beeldverbetersoftware die op de tv's aanwezig is kan het zijn dat je slechter beeld krijgt ipv beter. Dit komt omdat er in de TV box ip ook een soort verbetersoftware zit die er soms voor zorgt dat dit elkaar tegenwerkt. Bij de Tv box kon je dit afzetten zodat er maar 1 beeldverbetersoftware aanwezig was.
De “beeldverbeteraars” op de tv ( als die er al zouden zijn) staan niet aan, geloof me als ik zeg dat alle menu’s doorlopen zijn en dat niets het probleem kon verhelpen. Ik begrijp ook niet dat Telenet deze standaard actief zet, zonder de mogelijkheid te geven om dit uit te schakelen. Kan alleen mr hopen dat men in de toekomst iets fijnzinniger en eleganter te werk gaat, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb er geen probleem mee om te betalen voor Telenet-diensten maar ik verwacht wél kwaliteit voor m’n geld.
Je hebt een 4k tv. Je krijgt een stream van Telenet die bijlange niet 4K is. Nu zijn er twee mogelijkheden:
In bepaalde gevallen vloeken die twee als ze samen zijn.