De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe opnames langer dan 60 dagen bewaren op TV-box?

Beantwoorden
Machtige_arend
Freshman Meerweter
Berichten: 60
It's your fourth party! Dat begint te tellen! De vlam zit erin. It's your third party!

Hallo netweters,

 

Ik wens mijn opnames op mijn TV-box langer dan 60 dagen te behouden.
Deze optie staat standaard op "aan" bij de TV-box alsook bij de telenet-tv website.
Echter bij de mobiele app - bij mij althans - staat deze standaard op "uit".
Gevolg: als ik een opname plan met de mobiele app durf ik dat al eens vergeten aan te vinken en wordt de opname verwijderd na 60 dagen.
Als ik dat tijdig bemerk, zou het handig zijn om de status van een reeds gemaakte opname alsnog te kunnen wijzigen naar langer dan 60 dagen behouden, maar dit gaat dus niet.

Ik zie in de instellingen van de app geen mogelijkheid om dit bij te sturen.


Weet iemand de logica hiervan ?  Is het mogelijk om een dergelijke opname te verwijderen en alsnog opnieuw op te nemen na bv. 30 dagen, in zoverre dat dit niet erg praktisch is... Kan iemand hier zijn/haar licht laten op schijnen en een praktische work-around tippen ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Opnames langer dan 60 dagen bewaren

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
m-jan20
Experienced Allesweter
Berichten: 1505
Wat een systeem! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Jij bent een pro! Happy New Year!

Bij elke opname die je plant (app, website & TV box) krijg je melding om te bevestigen. Hierin staat "langer bewaren dan 60 dagen" standaard ingeschakeld bij mij. Is dit bij u niet het geval dan? 

PNG-afbeelding.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Machtige_arend
Freshman Meerweter
Berichten: 60
It's your fourth party! Dat begint te tellen! De vlam zit erin. It's your third party!

Dag m-jan20,

 

Dank voor je reactie.

Neen, bij mij staat het in de Telenet TV app op mijn mobiel toestel standaard uit....raar....

Mijn toestel is Android 10 en de Telenet TV app is versie 2.3.63 (Prod22700).

Het aanvinkvakje is bij mij wel een vierkant vakje ( bij jou is het blijkbaar rond ), dit kan met het toestel of app-versie te maken hebben. Maar ik zie echter nergens waar ik die instelling kan aanpassen.

0 Likes
Beantwoorden
m-jan20
Experienced Allesweter
Berichten: 1505
Wat een systeem! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Jij bent een pro! Happy New Year!

@Machtige_arend dat vierkant/rond verschil ligt aan verschil tussen iOS (bij mij) & Android (bij jou). Misschien is dit ook de reden waardoor dit bij jou niet standaard is ingeschakeld. Even melden aan Telenet, dan kunnen ze het aanpassen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1435
Happy New Year! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! It's your fifth party!

Bij mij is dat ook zo. Vinkje staat standaard uit en nergens gevonden dat je dat standaard aan kan zetten.

Nu met Android 11, maar bij mijn vorig toestel met Android 7 was dit hetzelfde.

 

Op mijn tvbox heb ik het wel standaard aan ingesteld.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
m-jan20
Experienced Allesweter
Berichten: 1505
Wat een systeem! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Jij bent een pro! Happy New Year!

Dan lijkt me dit een verschil tussen iOS & Android. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 3461
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

Kijk eens aan! Ik geef alvast intern door dat er een verschil is tussen Android en iOS voor deze optie (vinkje). Lijkt me trouwens extra verwarrend wanneer je zowel Android als iOS toestellen gebruikt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Machtige_arend
Freshman Meerweter
Berichten: 60
It's your fourth party! Dat begint te tellen! De vlam zit erin. It's your third party!

Ik had het probleem van de afwijkende standaardinstelling (IOS/Android) gemeld en Telenet nam inmiddels contact met me op. Het wordt onderzocht, zou een bugje kunnen zijn en zo ja, wordt dan aangepast in een volgende update.
Het verschijnsel van de afwijkende lay-out van het aanvinkvakje is waarschijnlijk afhankelijk van het besturingssysteem IOS/Android, maar dit is van ondergeschikt belang.

0 Likes
Beantwoorden