42238
netweters
|
18637
gesprekken
|
20132
vragen
|
Hallo netweters,
Ik wens mijn opnames op mijn TV-box langer dan 60 dagen te behouden.
Deze optie staat standaard op "aan" bij de TV-box alsook bij de telenet-tv website.
Echter bij de mobiele app - bij mij althans - staat deze standaard op "uit".
Gevolg: als ik een opname plan met de mobiele app durf ik dat al eens vergeten aan te vinken en wordt de opname verwijderd na 60 dagen.
Als ik dat tijdig bemerk, zou het handig zijn om de status van een reeds gemaakte opname alsnog te kunnen wijzigen naar langer dan 60 dagen behouden, maar dit gaat dus niet.
Ik zie in de instellingen van de app geen mogelijkheid om dit bij te sturen.
Weet iemand de logica hiervan ? Is het mogelijk om een dergelijke opname te verwijderen en alsnog opnieuw op te nemen na bv. 30 dagen, in zoverre dat dit niet erg praktisch is... Kan iemand hier zijn/haar licht laten op schijnen en een praktische work-around tippen ?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Opnames langer dan 60 dagen bewaren
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag m-jan20,
Dank voor je reactie.
Neen, bij mij staat het in de Telenet TV app op mijn mobiel toestel standaard uit....raar....
Mijn toestel is Android 10 en de Telenet TV app is versie 2.3.63 (Prod22700).
Het aanvinkvakje is bij mij wel een vierkant vakje ( bij jou is het blijkbaar rond ), dit kan met het toestel of app-versie te maken hebben. Maar ik zie echter nergens waar ik die instelling kan aanpassen.
@eltee dat vierkant/rond verschil ligt aan verschil tussen iOS (bij mij) & Android (bij jou). Misschien is dit ook de reden waardoor dit bij jou niet standaard is ingeschakeld. Even melden aan Telenet, dan kunnen ze het aanpassen.
Bij mij is dat ook zo. Vinkje staat standaard uit en nergens gevonden dat je dat standaard aan kan zetten.
Nu met Android 11, maar bij mijn vorig toestel met Android 7 was dit hetzelfde.
Op mijn tvbox heb ik het wel standaard aan ingesteld.
Ik had het probleem van de afwijkende standaardinstelling (IOS/Android) gemeld en Telenet nam inmiddels contact met me op. Het wordt onderzocht, zou een bugje kunnen zijn en zo ja, wordt dan aangepast in een volgende update.
Het verschijnsel van de afwijkende lay-out van het aanvinkvakje is waarschijnlijk afhankelijk van het besturingssysteem IOS/Android, maar dit is van ondergeschikt belang.
Bij mij staat hij in de app ook standaard uit, heel vervelend dus, ik ben er al meerdere opnames door kwijt geraakt....