Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Instellingen voor ondertitels op TV-box

Beste Netweters,

 

Op ons thuisadres: Digicorder AD2200
Op ons tweede verblijf: voorheen TV met een kaartje en sinds 3 maanden de nieuwe TV-box

 

1. Bij de nieuwe TV-box stellen wij vast dat wij geen ondertiteling kunnen instellen bij nederlandstalige programma’s. Met de Digicorder AD2200 en TV met een kaartje gaat/ging dit wel via Teletekst 888. Is dit zo “by default” of mis ik ergens een instelling ? De instelling staat m.i. correct: huisje - tandwieltje -  profielen – opties ondertiteling = AAN. Bij de 3 puntjes heb ik alle opties al nagelopen zonder resultaat.

 

2. Bij de nieuwe TV-box bij versneld afspelen van anderstalige films is er geen geluid maar ook geen ondertiteling. Is dit “by default” ? of zal dit nog wijzigen ?

 

Ik heb het forum al doorworsteld maar vind toch geen bevredigende hint.

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee dat is zo op de telenet tv box, die mag je niet vergelijken met een digicorder daar die anders werkt, 

speel zeker eens met de instellingen op de tv box van de ondertiteling, de taal aanpassen naar Nederlands als dit op algemeen staat bv kan ook helpen en of de ondertiteling voor gehoorgestoorden of hoe noemen ze het ook aanzetten als optie, 

moet zeggen dat ik alles op aan heb staan van ondertiteling en krijg altijd mijn ondertitels bij programma's waar ondertitels op zijn.

bij opnames kan dit soms eens niet werken daar het bij opname soms eens fout gaat met ondertitels op de cloud, maar heb nog niet echt iets gehad waarvan ik zei, daar mis ik ondertitels op, ze zaten er meestal bij als ik iets opneem.

en geluid bij snel vooruitspoelen gaat niet, of dit nog gaat komen op de tv box is koffie dik kijken, 

er werd op het forum er al veel naar gevraagd, maar het is afwachten bij de volgende updates of het mogelijk is dan 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee 

Kies in instellingen eens voor slechthorenden.

Driepuntjes: ondertiteling/nederlands-voor slechthorenden of teletext.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Instellingen voor ondertitels op TV-box

Beste Master-Magic1 en beste Louis,

 

Ik heb jullie tips opgevolgd en mijn instellingen staan als volgt:

 

Profielen:

Taal: Nederlands
Gesproken taal: originele versie
Opties ondertiteling: Aan
Taal ondertiteling: Nederlands
Audiodescriptie: uit

 

Bij de drie puntjes heb ik alle combinaties getest, zonder resultaat.

 

Kan er ergens nog een interactie zijn met de instellingen van mijn TV waardoor ik geen ondertiteling te zien krijg ? Mijn TV = Philips 42PFL 6198K

Of hebben jullie nog tips ?

 

Dank alvast.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee 

Kies voor opties ondertiteling eens, niet gewoon "aan" maar "slechthorenden"

Daarna kan je met de driepuntjesknop nog experimenteren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Instellingen voor ondertitels op TV-box

Beste Louis,

Dank voor de suggestie.

Ik heb dit geprobeerd, net als alle mogelijke andere combinaties, maar helaas, ik krijg geen ondertiteling.

Ik zie waarschijnlijk iets evidents over het hoofd.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee anders de box eens herstarten dat deze de opties heeft opgeslagen en misschien dan activeert, 

op welke zenders en programma's test je de ondertiteling ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee 

Weet wel dat je de ondertitel instellingen alleen krijgt in het profiel waar je het hebt ingesteld. Verander je van profiel krijg je mogelijk andere instellingen.

En er moeten ook ondertitels zijn. Best dus testen op verschillende zenders.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Instellingen voor ondertitels op TV-box

Ik gebruik uitsluitend het standaardprofiel.

Ik heb de Telenet-box nog niet kunnen herstarten, wegens dan heisa met andere gezinsleden😊

Ik had voordien getest op:

 

  • Eén: Nieuws, geen ondertiteling van de nieuwslezer, wel indien bv. een anderstalige geïnterviewd werd.
  • Eén: Kamp Waes, geen ondertiteling van de commentaarstem van Tom Waes, wel van de dialogen van de deelnemers.
  • Eén: Twaalf, wel ondertiteling van de dialogen van de acteurs.
  • Focus: geen ondertiteling, noch van de commentaarstem, noch andere.

 

Dit brengt mij wel bij de bedenking: wat wordt eigenlijk door ondertiteling verondersteld ? alles behalve de commentaarstem ? of zie ik het fout en verwacht ik teveel, zoals bv. Teletekst. Is er momenteel nog Teletekst, of is dit afhankelijk van zender ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen voor ondertitels op TV-box

@eltee 

Dat is een beetje een soep. Probeer zeker teletext. Dat doet zaken opstarten.

BBC entertainment is dan weer een zender waar je de ondertiteling, die je normaal bij anderstalige progs krijgt, moet inschakelen.

Je hebt dus vaste ondertiteling, in te schakelen ondertiteling en teletext.

Maar zet in instellingen in elk geval het spel op hoorgestoorden, Je krijgt dan wel te pas en te onpas 888 op je scherm.

Veel succes in je zoektocht naar de beste oplossing.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Instellingen voor ondertitels op TV-box

De “opties ondertiteling” stond reeds op “slechthorende” maar gaf nog steeds geen wijziging, maar EUREKA, ik heb de tip van master-magic gevolgd en na rebooten verschijnen de zwarte balken met de ondertiteling nu wel 😊

 

Het is m.i. niet normaal dat een gebruiksinstelling pas definitief van kracht wordt na herstarten…hier is dus nog werk aan de winkel voor de ingenieurs van Telenet. Heel het “ondertiteling”-gedoe is bovendien inderdaad een soep, zoals Louis ook terecht opmerkt en zoals ook blijkt uit talrijke topics op dit forum. Dit mag volledig herzien en eenvoudiger gemaakt worden.

 

Alvast dank voor al jullie gewaardeerde bijdragen.