24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Op beide TV-boxen en op mijn Access point valt Internet signaal dikwijls (ongeveer welke 20 minuten) kortstondig weg.
Wanneer ik dan op TV op bericht "geen internet beschikbaar" op knop "Sluiten" druk heb ik steeds opnieuw Internet. Ik merk dit ook op mijn Access Point (maar daar zou het nog een minder goed WIFI signaal kunnen zijn zodat mijn tablet geen Internet meer heeft).
Bede TV-boxen zijn via Powerline adapters verbonden, het Access Point via UTOP kabel.
Op aanraden van een Telenet winkel heb ik de modem reeds vervangen, maar helaas is het probleem niet opgelost.
@Regi dat het internet weg valt is dat dan enkel in de avond of ook overdag ? Je kan ook eens proberen de Powerlines te resetten misschien dat daar een probleem mee zit. Eventueel ook uw lijn eens laten nameten door de klantendienst en zien of die ergens onregelmatigheden zien. Ook eventueel de kabel vervangen tussen uw AP en de modem.
Enkel in de avond... valt 3 tot 4 maal per uur minstens heel kort weg.
Nu met Coronoa ook al tijdens de dag uitzonderlijk gemerkt
In onmiddelijk terug, maar terugkijk tv en opnames hebben geen buffer, dus teeds opnieuw spelen en voortspoelen tot waar je geblven was.
Volgens mij zitten er nog steeds paswoorden op die Powerlines, alleen vind ik geen software om een paswoord in te stellen of aan te passen voor deze Powerlines
Is niet nodig, want zelfs met Wifi heb ik geen enkel probleem...
Probleem zit in Powerline adapters... gesproken met technische medewerker Telenet...er wordt en nieuwe set PWL-adapters opgestuurd... het type dat ik heb zou niet meer gangbaar zijn