Beantwoorden
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Internet valt vaak kort weg bij TV-box via access point

Op beide TV-boxen en op mijn Access point valt Internet signaal dikwijls (ongeveer welke 20 minuten) kortstondig weg.
Wanneer ik dan op TV op bericht "geen internet beschikbaar" op knop "Sluiten" druk heb ik steeds opnieuw Internet. Ik merk dit ook op mijn Access Point (maar daar zou het nog een minder goed WIFI signaal kunnen zijn zodat mijn tablet geen Internet meer heeft).
Bede TV-boxen zijn via Powerline adapters verbonden, het Access Point via UTOP kabel.
Op aanraden van een Telenet winkel heb ik de modem reeds vervangen, maar helaas is het probleem niet opgelost.

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet valt vaak kort weg bij TV-box via access point

@Regi dat het internet weg valt is dat dan enkel in de avond of ook overdag ? Je kan ook eens proberen de Powerlines te resetten misschien dat daar een probleem mee zit. Eventueel ook uw lijn eens laten nameten door de klantendienst en zien of die ergens onregelmatigheden zien. Ook eventueel de kabel vervangen tussen uw AP en de modem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Internet valt vaak kort weg bij TV-box via access point

Enkel in de avond... valt 3 tot 4 maal per uur minstens heel kort weg.
Nu met Coronoa ook al tijdens de dag uitzonderlijk gemerkt
In onmiddelijk terug, maar terugkijk tv en opnames hebben geen buffer, dus teeds opnieuw spelen en voortspoelen tot waar je geblven was.
Volgens mij zitten er nog steeds paswoorden op die Powerlines, alleen vind ik geen software om een paswoord in te stellen of aan te passen voor deze Powerlines

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet valt vaak kort weg bij TV-box via access point

@Regi 

Is het mogelijk om tenminste 1 tv-box rechtstreeks te verbinden met de modem met een UTP kabel?

Heb je in dat geval het probleem ook nog?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Internet valt vaak kort weg bij TV-box via access point

Is niet nodig, want zelfs met Wifi heb ik geen enkel probleem...
Probleem zit in Powerline adapters... gesproken met technische medewerker Telenet...er wordt en nieuwe set PWL-adapters opgestuurd... het type dat ik heb zou niet meer gangbaar zijn

 

0 Likes