Beantwoorden
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

Ik heb hier en TV-BOX staat op mijn kamer maar deze is wel verbonden via wifi dus terugkijk tv en opnames enzo kan ik wel bekijken. 

Maar ik mis nog en Coax kabel aan deze box omdat ik daar niet graak met en kabel want anders moet ik boren. 

Ik er mogelijks en alternatief omdat op te lossen? bv: en soort draadloos toestel ofzo?

 

Want zolang ik die coax kabel niet aansluit kan ik geen live tv kijken. 

 

Hopelijk hebben jullie en oplossing hiervoor. En als er geen alternatief bestaat dan zal ik wel moeten boren.

 

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

@Meertmichael 

Ik heb het gevoel dat een of zelfs enkele gaten boren veel eenvoudiger gaat zijn dan een coaxloze oplossing vinden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

@Meertmichael   Ik heb in het verleden diverse coaxloze oplossingen gezien en verkocht op mijn toenmalig werk. 9 van de 10 moeten terugnemen wegens geen voldoening en uiteindelijk toch een technieker moeten sturen om een coax aan te leggen. Gevolg: Telkens veel gezaag en onbegrip, nodeloze verplaatsingen van een technieker die het ook niet kon oplossen, discussie over de rekening bij die verplaatsing. Resultaat: Ik wilde die niet meer verkopen tenzij met een expliciete vermelding op de factuur dat de klant op de hoogte was dat dit toestel niet gegarandeerd werkte zoals het hoorde en eventuele afstellingen betalend waren.

Dus coax leggen!



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

Een echte oplossing is het niet, maar het is wel mogelijk om een opname te plannen van het programma dat je wil bekijken en deze met enkele seconden vertraging te bekijken. Dit omdat opnames via internet binnenkomen en niet meer via de coax-kabel.

0 Likes
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

@Hofkens 

Ja het is zo dat ik het regelmatig doe maar maar het zou wel leuk zijn moest ik live kunnen kijken 🙂 

0 Likes
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

@Hofkens Dus ik zal er eens en weekend tijd voor moeten maken om dit in de orde te maken dan en toch kabel te trekken. maar als ik dat doe ga ik wel werk van maken om utp kabel er maybe bij te trekken. 

🙂

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?


@Meertmichael  schreef:

@Hofkens Dus ik zal er eens en weekend tijd voor moeten maken om dit in de orde te maken dan en toch kabel te trekken. maar als ik dat doe ga ik wel werk van maken om utp kabel er maybe bij te trekken. 

🙂


Als je dan inderdaad toch kabels gaat trekken, kan je best ineens inderdaad een UTP-kabel aanleggen ook want dat werkt altijd beter dan via wifi.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Is er een alternatief voor de coaxkabel van de TV-box?

Exact dezelfde situatie hier (TV slaapkamer). Voorlopig TV-Box buiten gezwierd en Apple TV & casten. 

 

Afwachten op native Apple/Android TV app OF TV over streaming (zoals terugkijk-tv & opnames) voor live uitzendingen.  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes