Beantwoorden
carman
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Na 2 jaar heb ik burnin gemerkt op mijn LG OLED C7.

Oorzaak is vooral het pauzeren van tvuitzendingen met de digicorder ?

de gele pauze en menulijn van de digicorder staan ingebrand in het scherm bij rode beelden.

bvb op canvas tijden uitzending  de afspraak.

 

Vermits ik dit wil voorkomen , kan je een screensaver activeren met de nieuwe TV box ?

 

 

Tags (3)
0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Bij mij weten is er geen screensaver.

Wat je wel kan doen (en ik gebruik dit regelmatig) is (tijdens het pauzeren) enkel de TV uitzetten met de witte aan/uit knop linksboven op je afstandsbediening van je TV-box. De TV-box blijft dan gewoon aan staan. Je zet je TV terug aan met dezelfde knop en kan dan gewoon verder kijken.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

@carman 

Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Druk op de rode knop, neem het op en laat de tv gewoon doorspelen. Als je terug begint te kijken start je gewoon de opname. Die start waar je gestopt bent met kijken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
carman
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Ok das spijtig , op mijn Sony bluerayspeler heb ik dat.

Dan zal ik maar van OLED terug naar Qled moeten gaan.

Qled heeft geen inbrand gevaar.

 

Ik weet dat het voor telenet commercieel intresant is om tijdens pauzeren van de box reclame te tonen, maar na een paar minuten mag er wel een screensaver komen.

Hopelijk bouwen ze die in met een volgende update

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

@carman   Dan moet Telenet dringend meer en nieuwe adverteerders zoeken om hun pauze scherm te vullen. Om inbranding te voorkomen. 🤣👍

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IwanVM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Uw pauze tijd is gelimiteerd tot 5 min , dan krijg je een boodschap en bewegend beeld. de boodschap zelf verdwijnt wel niet.  dit is iets dat zeker kan bekeken worden intern vermoed ik. En zeker geen slecht idee. 

0 Likes
carman
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Inderdaad , want bij Netflix geen probleem op de TV app.

Daar springt de screensaver netjes op.

Dus als ze geen klanten willen verliezen mogen ze er werk van maken.

Zo een Oled Tv van 3k weg moeten gooien na 2,5 jaar daar gaan de klanten niet mee lachen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Hier wat algemene informatie.

Ex-Netweter
 

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

OLED TV's hebben zonder twijfel het beste beeld.

Ik heb lang getwijfeld maar de nadelen waren toch te groot t.o.v. een Qled.

Ik heb mij een Qled met local dimming gekocht en het beeld komt wel erg dicht in de buurt van de Oled zonder deze nadelen.

Welke nadelen? Inbranden zoals hier reeds vermeld en het beeld komt pas goed tot zijn recht als de ruimte verduisterd is.

Oled? Bezint eer ge begint!

Sen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Happy New Year! Netjes!

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Ik heb exact het zelfde probleem!

Ook bij rode en magenta scherm momenten.

 

Mijn scherm werk voor de rest nog perfect, geen enkel logo te vinden zelfs niet het felrode logo van vt4. Ik kijk ook enorm veel voetbal, zelfs de scoreborden die meestal linksboven in het scherm staan en die staan daar toch minstens 90 minuten per match, zijn niet ingebrand na 2 jaar. Geloof mij ik kijk bijna elke mogelijke wedstrijd, binnen en buitenland.

 

Enigste wat na de aankoop in 2017 lijkt ingebrand te zijn, zijn de "gele lijnen" van de programma's in de Telenet navigatie. Niet percé de pauze lijn, ik kan mij niet herinneren dat ik veel programma's op pauze heb gezet, zeker niet voor lange tijden. (max een minuut of 5, bathroom breaks...)

 

Bij mij komt het eerder door het zappen van post tot post. Dan zijn deze gele lijnen per programmatie ook continu aanwezig op dezelfde plaatsen.

 

Zou men bij Telenet al gedacht hebben aan OLED users functie/mode?

Om zo statische vormen, tekst en beelden in hun navigatie menu aanpasbaar te maken, Bijvoorbeeld een functie om die fel gele balken 'zachter' in kleur te maken of ze veel minder lang op het scherm te vertonen na het zappen van post tot post?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Bij het pauzeren, vooruit- of terugspoelen kan je de zapbalk laten verdwijnen met de return toets.

0 Likes
Sen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Happy New Year! Netjes!

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Beetje een late come back...

Het gaat vooral om de gele balken tijdens het zappen.
Deze zitten op dezelfde plaats als waar de 'pauze' balk staat.

 

Ik ben er zeker van dat beide invloed hebben.

Na paar jaar van zappen en telkens 1 seconde (de minimum instelling) een felle gele balk van het vorige, huidige en komende (natuurlijk in veel minder mate de komende, want deze is transparant wit) programma.

Heeft heel veel invloed op OLED tv's, zeker de oudere versies van 2017 en jonger.
Deze zijn zeer gevoelig voor alles tussen rood, geel en magenta.

Je kan het keren hoe je het wilt, maar OLED is toch aan een grote opmars bezig.
Beide (OLED en LED) hebben hun voor- en nadelen. Maar daar ga ik mij niet over uitspreken.

Vele mensen die opzoek zijn naar een nieuwe TV worden door het verkoopspraatje van de verkopers in de winkel richting OLED geduwd, omtrent perfecte zwart bij HDR etc.

Dit moet men bij Telenet toch ook al weten?
Zou er dan echt geen mogelijkheid zijn om bv. een OLED instelling te voorzien op de Digicorder/box menu om die specifieke geelwaardes in het zap en pauze menu meer transparant te maken?

Mvg,
Sen

Ex-Netweter
 

Kan je screensaver activeren op nieuwe TV-box?

Opgelost in update 4.29!

Gele balk en tekst verdwijnen bij pauzeren na een paar seconden!